Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-10-2017 om 10:51

Booking en annuleren

Ik had een appartement geboekt via Booking.com, volledig te annuleren tot juli 2018. Dat is nooit mijn insteek maar nu twijfelde ik over de prijs en locatie, en na wat extra speurwerk heb ik toch geannuleerd. Vervolgens kreeg ik een mail van de hoteleigenaar met aanbod voor 10% korting als ik direct bij hem boek, en nu heeft hij ook al twee keer gebeld. Ik had niet opgenomen omdat ik telefoontjes uit het buitenland niet vertrouw, maar er kwam een sms'je achteraan.
Dat is toch irritant?! Ik snap wel dat het niet de bedoeling is om overal en nergens te boeken en annuleren, maar is het normaal dat je daarna wordt 'achtervolgd' door zo'n hoteleigenaar?

Kaori

Kaori

17-10-2017 om 10:59

nee, niet normaal

Ik heb ook wel eens wat geanuleerd dat ik via Booking had gereserveerd, maar ik ben daarna nooit gebeld.

Heb je aangegeven dat de prijs de reden van anuleren was (weet niet meer of je een reden moet aangeven) dan kan dat voor de hoteleigenaar een reden zijn om je een ander aanbod te doen.

MerelR

MerelR

17-10-2017 om 11:57

Irritant

Jeetje, ik heb ook wel eens geannuleerd maar nooit meer iets van gehoord. Ik zou Booking zelf eens mailen want dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Hanne

Hanne

17-10-2017 om 14:04

Regelmatig

Wij boeken regelmatig en zeggen ook regelmatig boekingen af en hebben nooit iets gehoord van eigenaren.

Ik zou Booking informeren.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-10-2017 om 14:57

Apart

Wel irritant dat ik dat nu weer heb. Zouden jullie de sms beantwoorden? Ik wilde al excuses aanbieden voor de inconvenience, maar eigenlijk is het ook onfatsoenlijk om mij zo te stalken.
De prijs was juist verdacht laag, maar op zich niet vreemd gezien de ligging van de accommodatie, waar ik dus pas later achter kwam toen ik meer onderzoek deed. Idealiter doe je pas een boeking als je alles hebt onderzocht, maar Booking probeert je natuurlijk binnen te halen met zinnen als 'nog maar een beschikbaar op deze site.'

juist handig

Ik vind het juist handig dat je bij Booking makkelijk weer kan annuleren. Ik annuleer dus wel vaker iets als ik doorzoek en iets leukers vind of toch de reis omgooi.
Ja het is vervelend voor de eigenaars, want het kost hun werk, maar ze kunnen eigenlijk niet meer niet op booking gaan staan.

Je moet je nooit laten opjagen door termen als 'de laatste kamer' of 'nog maar twee kamers beschikbaar'. Dat is bijna altijd bullshit.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-10-2017 om 15:31

Netjes?

Ik denk dat ik vooral laat heb van mijn eigen gevoel of het al dan niet netjes is om kort na het boeken weer te annuleren. Liever nu dan in juni, lijkt me voor die eigenaar. Ik weet ook dat er mensen zijn die vijf dingen boeken om er vier weer af te zeggen. Dat zijn ook de mensen die bij Zalando tien dingen bestellen en al van tevoren weten dat ze er acht terugsturen
Ik wil dus wel een sms terugsturen naar die man, maar ben bang dat hij dan daarover weer in discussie gaat, of zo.

Bo

Bo

17-10-2017 om 16:33

gewoon

Terug sms'en: sorry, not interested. Daarmee moet het klaar zijn en anders gewoon negeren.

Ik denk trouwens dat boeking niet blij is met deze meneer: zij eisen de laagste tarieven en blijkbaar kan het bij deze meneer nog lager. Hij riskeert het om van de site te worden geweerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.