Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Berlijn met jongvolwassenen

Eind juli wil ik met mijn jongvolwassen zoon en dochter een aantal dagen naar Berlijn.
Wie heeft er leuke tips? Voor bezienswaardigheden, leuke plekken, lunch, avondeten en wat er zoal meer in je opkomt. Ze kunnen natuurlijk zelf dingen uitzoeken, ikzelf ook, maar ik hoor graag tips van mensen met leuke ervaringen.


ArianneH

ArianneH

24-07-2024 om 22:47 Topicstarter

Valeria en FalconCrest, dank voor de OV-tips. Goed idee die app er van tevoren vast op te zetten, hoewel ik ook daar nu nog geen tijd voor heb. 😉
En je hebt toch geen Paypal nodig, per se?


Bij payment methods kun je kiezen uit Creditcard, direct debit, Google Pay en PayPal.

Toen wij plannen hadden voor een trip naar Berlijn had ik een fietstocht gevonden rond allerlei street art in de stad: https://berlinonbike.de/en/all-bike-tours-and-walking-tours/street-art-berlin-bike-tour/

Uiteindelijk ging de reis niet door, dus kan niet vertellen of het daadwerkelijk leuk is, maar lijkt mij een leuke manier om de stad te verkennen 

Zoon vond brlo bierbrouwerij en hops & barley heel leuk. 

En er zit een curry worst zaak met de pittigste curry worst ter wereld. Die krijg je niet direct hoor, maar als je van pittig houdt hebben ze er veel keuze. 

ArianneH

ArianneH

26-07-2024 om 14:12 Topicstarter

FalconCrest schreef op 24-07-2024 om 13:16:

Ik zou je aanraden om de app van BVG vantevoren op je telefoon te zetten; dat maakt het reizen daar een stuk makkelijker. Ik heb tenminste een hele tijd op het station zitten prutsen om alle gegevens goed in te voeren; dat was zonde van onze tijd.

FalconCrest, moet iedereen de app downloaden als je met meer personen reist? Of kan het op de app van 1 persoon? Daar lijkt het wel op.

Oei, dat zou ik niet meer met zekerheid kunnen zeggen. Maar ik denk dat alleen ik destijds de app had, omdat het gekoppeld moest worden aan een creditcard. Mijn dochter heeft geen creditcard, dus ik neem aan dat het inderdaad alleen op mijn telefoon stond. Maar geen garantie dat deze info klopt, sorry

ArianneH schreef op 26-07-2024 om 14:12:

[..]

FalconCrest, moet iedereen de app downloaden als je met meer personen reist? Of kan het op de app van 1 persoon? Daar lijkt het wel op.

ik vond dit 



Ticket voor kleine groepen (Kleingruppenkarte)
Één ticket voor maximaal 5 personen, één dag geldig. Voordelig vanaf 3 personen of meer. Let wel op dat je continu als groep samenreist, omdat je maar één kaartje hebt om te laten zien en deze niet kunt delen.

op berlijn-blog.nl/openbaar-vervoer/


Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor een digitaal kaartje: 1 persoon heeft het en de rest moet in de buurt zijn als het gecontroleerd wordt.

Ik ben net op stedentrip geweest met mijn jongvolwassen kinderen, en omdat wij af en toe apart op stap gaan, hadden we alledrie ons eigen ov-abonnementje op onze wigen telefoon staan. Mijn kinderen hebben ook geen credit card, naar ik heb gewoon voor ze betaald met mijn kaart. 
Blijven jullie echt áltijd samen? Dan kan het ook op 1 telefoon.

Valeria schreef op 26-07-2024 om 18:24:

[..]

ik vond dit



Ticket voor kleine groepen (Kleingruppenkarte)
Één ticket voor maximaal 5 personen, één dag geldig. Voordelig vanaf 3 personen of meer. Let wel op dat je continu als groep samenreist, omdat je maar één kaartje hebt om te laten zien en deze niet kunt delen.

op berlijn-blog.nl/openbaar-vervoer/


Ik neem aan dat hetzelfde geldt voor een digitaal kaartje: 1 persoon heeft het en de rest moet in de buurt zijn als het gecontroleerd wordt.

Ah, nu weet ik ook weer waarom ik het veel geld vond: wij zaten met ons verblijf in zone C. Dus we waren duurder uit, en die kleingruppencard konden we niet kopen bij de automaat van het U-bahn stationnetje..... en er moest potverdorie nog contant geld in ook!

Inmiddels is TO vast allang geweest, maar nog even: zélfs in Berlijn kun je niet overal met de pinpas betalen en accepteert men soms alleen contant geld. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.