Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Martje

Martje

17-11-2017 om 09:52

Amsterdam donderdagavond

Mijn zoon (16 jaar) gaat op een donderdagavond naar een concert in De Melkweg.
Hij en een vriendin willen met de trein en eventueel tram gaan.

De heenweg vind ik geen probleem, maar hoe is het 's avonds laat in de stad en rondom het station? Het zal dan ongeveer 23.00 uur zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

17-11-2017 om 10:18

Prima te doen

Dat zou mijn 16-jarige wel mogen. Het is wel druk, maar ik heb nooit rare dingen meegemaakt daar. Juist na een concert lopen heel veel mensen gewoon weer terug naar het station.

Mia9

Mia9

17-11-2017 om 10:57

Geen probleem

Supergoed met tram te bereiken. Fiets zelf regelmatig rond die tijd daar, even druk als overdag maar dan donker

Prima

Vanaf het Leidseplein gaan drie trams naar het CS, die tram zitten ook s avonds vol, dus zijn veilig. Een aggressieveling kan ook overdag de tram instappen.
Op het CS lopen wat rare figuren rond, maar dat is s avonds niet erger dan overdag.

Tegenwoordig is de halte om terug te gaan naar het station op de brug en niet op het plein waar ze uitstappen. Handig als ze dat van tevoren weten. Vanaf de Melkweg is het trouwens net zo handig om de Leidsestraat in te lopen en op de Prinsengracht op te stappen.

Li

Li

17-11-2017 om 13:42

Ik kwam dochter daar ooit 's avonds ophalen omdat ik me CS van vroeger herinnerde, maar het bleek er heel gezellig te zijn.

Martje

Martje

17-11-2017 om 16:55

Fijn

Dit stelt me gerust. En ook bedankt voor de aanvullende info over de tram.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.