Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Alleen op vakantie met kleuter

Een soortgelijk bericht al gepost een paar weken geleden. Manlief wil liever thuisblijven en ik reis zo graag. Nu gaan we een weekje samen naar een land zo'n vier uur vliegen hiervandaan. Ik wil heel graag wat langer (vroeger reisde ik soms maanden aan één stuk)en heb na lang nadenken een weekje eraan vastgeplakt (de week ervoor).
Het is in een appt. op een rustige plek. De gastvrouw is via de mail ontzettend behulpzaam, zegt dat ze haar gasten vaak een lift naar de supermarkt geeft etc. Er is Wifi en een speeltuintje en strand op loopafstand. Ik spreek de taal een beetje en veel mensen spreken goed Engels.
Best goed geregeld denk ik dan, maar ik ben toch heel bang. Ik heb vroeger onwijs veel gereisd en ervaren dat mensen onderweg vaak erg aardig zijn, maar dat is al lang geleden en toen was ik alleen.
Twee jaar geleden een fikse burn out gehad en nadien last van slapeloosheid. Daar kan ik wel aardig mee omgaan inmiddels, maar ik merk dat ik nu wel weer slechter slaap nu ik de reis heb geboekt. Wat doe ik als ik daar ziek word? Er is niemand bij wie ik mijn kind dan kan droppen! Hoe overleef je een griep, zo ver van huis? Iemand tips? Ervaringen?
Enerzijds vind ik dat ik beter het weekje alleen kan annuleren en tevreden moet zijn met die ene week dat we met zijn allen op vakantie kunnen id winter. Of daar in ieder geval weer mee te beginnen, want ik heb nu al een jaar of zes niet gevlogen (wel gekampeerd met kind alleen). Anderzijds wil ik zo graag weer mijn oude zelf zijn, degene die lekker op avontuur gaat. De wereld is zo mooi! Maar ik heb nu wel een kind en daar draag ik op reis de volle verantwoordelijkheid voor. Lastig...

Gewoon gaan

Niet zo piekeren. Hoe groot is de kans dat je juist ziek wordt die ene week? Als je al de ervaring hebt dat mensen heel aardig zijn als je alleen reist, hoe denk je dat het is als je zo’n snuitig (blond) kleutertje bij je hebt? Dan zijn ze alleen nog maar aardiger. Stel dat er echt iets gebeurt, je breekt je been bijvoorbeeld. Zou die mevrouw jouw dan helpen, zou je man eerder kunnen komen? Komt echt wel goed.

@Emma

@Emma

19-11-2017 om 12:25

Komt goed

Ik denk ook dat het goed zal gaan. Je schrijft dat de dame van het appartement via de mail al erg behulpzaam is, nou dat kan alleen maar goed gaan. Wat Helena schrijft: zeker in een Zuideuropees land zal iedereen wegsmelten bij een moeder met zo'n klein ding.
Als je zelf wilde avonturen met rugzak in je eentje gewend bent is een vakantie met zo'n kleintje wel weer heel anders: pierenbadje, speeltuintje, slaapje, fruithapje....... Ook daar wen je aan, en voordat je het weet is ze groot en dan kan jij weer los.

Paperclip

Paperclip

19-11-2017 om 13:17

Denk ook dat het wel los zal lopen

En voor een volgende keer heb ik de tip: ga met een reisorganisatie voor alleenstaande ouders. Je bent niet verplicht om gescheiden te zijn hoor, dat wordt echt niet gecontroleerd. Maar je hebt dan mensen om je heen die ook alleen reizen, met kinderen, en mijn ervaring is dat het dan heel gemakkelijk is om je kind even bij een ander achter te laten als je alleen op pad wilt. Er is een animatieteam bij dat niet alleen zorgt voor vertier (voor kinderen én ouders) maar ook kan bijstaan in geval van ziekte. En je bent niet verplicht om aan activiteiten deel te nemen, je kunt gewoon je eigen gang gaan. Maar ik vond het wel heel fijn dat ik niet in mijn eentje aan de wijn hoefde 's avonds en dat de kinderen ook aanspraak hadden. Dus voor volgend jaar alvast .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.