Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Vijg

Vijg

18-10-2009 om 10:22

Praten tijdens het vrijen

Ik heb 3 mannen in mijn leven gehad waar ik regelmatiger/langduriger seks mee had/heb en die mannen zeiden alle 3 tijdens het vrijen hetzelfde, namelijk: oh je bent zo lekker.
Ze kenden/kennen elkaar niet, dus ze zullen dat van elkaar niet weten. Ik vraag me dus af of alle mannen dat zeggen? Zeggen jullie mannen dat ook? Hebben mannen dat met elkaar afgesproken, zo van, als je dat zegt is het goed?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

18-10-2009 om 10:46

Ja hoor

Alle mannen met wie ik sex heb gehad, hebben dat gezegt,
ook mannen met wie ik geen sex heb gehad, maar die het wel zouden willen zeggen het ook...!

ík denk dat ze dat collectief hebben afgesproken, kan toch niet anders??!!?!?

ik hou mijn man goed in de gaten, want er komt natuurlijk een dag dat hij mijn 3 zoons ook moet inlichten om deze zin te gaan zeggen.

Minet

Minet

18-10-2009 om 11:51

Nee hoor

Lang niet alle mannen met wie ik sex had zeiden deze zin. Nou kunnen we natuurlijk een discussie openen waarom de ene vrouw die zin wel van alle mannen te horen krijgt, en de andere niet )
Maar....het is zeker niet zo dat alle mannen die iets dergelijks zeiden exact deze zin zeiden. De een is blijkbaar makkelijker met het uiten van deze teksten als een ander, sommigen worden heel grof in hun mond, anderen zeggen niets.

Marieke

Marieke

18-10-2009 om 13:24

Op onderdelen

Wat ben je toch lekker is algemeen en kan dus altijd gebruikt worden. Ik heb ook wel complimenten gekregen als "wat heb je toch (een) lekker(e)....." en wat er op die puntjes kwam verschilde per man.
Zou dat een verschil in hun smaak of focus zijn of heeft dat te maken met dat mijn lichaam veranderd? Tsja, kom er maar eens achter

drie herfstblaadjes

drie herfstblaadjes

18-10-2009 om 17:45

Smaken verschillen

Smaken verschillen. "En over smaak valt niet te twisten", zou menigeen toevoegen (onder wie i.i.g. mijn moeder).
Dit gaat ook op in bed (of waar ook je sexuele handelingen verricht).
De een kan de mededeling "oh wat ben je lekker" als een welkom compliment ervaren, terwijl een ander daar minder positieve gedachtes bij heeft. Welke interpretatie je aan zulke uitingen geeft, hangt naar mijn beleving af van verschillende (elkaar beïnvloedende) factoren; zoals:
* de toon waarop het wordt gezegd
* de stemming / het humeur van de betrokkenen
* de kwaliteit van de sex / sexuele handeling(en)
* de omstandigheden waaronder 'het' plaatvindt
* hoe de relatie van de sexuele partners is, los van de sex

Ter illustratie (en afsluiting van dit bericht) nog een andere greep uit het leven: in een supermarkt zal ik zelf niet snel een flesje pils van het merk Heineken uit het rek nemen; maar als ik het geluk heb dat mijn geliefde me onverwacht zo'n flesje doet toekomen, dan is het tijdens het drinken alsof er een engeltje over mijn tong piest!
Gek, he?

rinkje

rinkje

18-10-2009 om 20:36

Probeer het eens met een groninger

Dat moet toch echt schelen.

Ik heb na 20 jaar nog nooit iets in bed gehoord. Hooguit een keer "ja".

Minet

Minet

18-10-2009 om 22:03

Buitenlanders?

Ik ben zo benieuwd naar ervaringen met niet-nederlands sprekende mannen! Iemand????

Terpi

Terpi

18-10-2009 om 22:06

Haha

Bij gebrek aan een passend engelstalig equivalent voor 'lekker' (tasteful? scrumptious?) zegt die van mij maar hele andere dingen!
Groet Terpi

Minet

Minet

18-10-2009 om 22:08

Wat dan?

vertel vertel terpi!

Cocolade

Cocolade

18-10-2009 om 22:57

Niet vreemd

Om eerlijk te zijn zeg ik dit zelf ook wel eens in bed. Is het zo vreemd om te zeggen dan? En ik snap werkelijk niet hoe je dit niet positief op kunt vatten (3 herfstblaadjes).
Zo zou je ook verbaasd kunnen zijn als je man zegt: ik vind je lief. Dan zeg je toch ook niet: heeeee, elke vaste vriend die ik heb gehad heeft dit gezegd?! (En dan zijn er ook weer mannen die dit nooooit zeggen).

Sja

Laten we wel wezen: "ik hou van jou" is ook niet bepaald origineel, maar wordt bij welgemeendheid in het algemeen toch gewaardeerd

drie herfstblaadjes

drie herfstblaadjes

19-10-2009 om 11:28

Kansberekening

Het lijkt me dat, statistisch bekeken, de kans dat je bedgenoot je tijdens 'de' sex welbedoeld toevoegt "Oh, je bent zo lekker" recht evenredig afhangt van het plezier dat hij/zij eraan beleeft. Tenzij je het doet met een Groninger, natuurlijk!

Zo bezien maakt Vijg het haar (kennelijk niet-Groningse) mannen blijkbaar nogal naar de zin.

Rest de vraag hoe het komt dat zij zich afvraagt hoe het komt dat al haar mannen toevallig(?) dezelfde zin zeggen.

Ben je in bed misschien niet zo gediend van al te geconditioneerd gedrag, Vijg?

Daar zou ik me wel wat nij kunnen voorstellen. Zonder nu het beroep van ambtenaar in diskrediet te willen brengen; niet iedereen houdt immers van fantasieloze, bureaucratische sex?

Tinus_p

Tinus_p

19-10-2009 om 13:31

Tsj

Ik vrees dat de meeste mannen gewoon niet zo origineel zijn.....

Duitsers...........

Nee, dan de Duitse mannen! Die kunnen je een afknapper bezorgen! Mijn schaarse ervaringen met beddenspraak van in deze taal, zonder uitzondering: Du bist soooo geil!!!! Brrrrr.

Fély

Marlou H.

Marlou H.

19-10-2009 om 16:08

En wat zeggen wij dames?

Leuk draadje. Die van mij vervangt lekker door heerlijk trouwens en om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet wat ik zelf zeg. Ik ben bang dat ik hoewel niet Gronings van het Groningse type ben

Marlou

drie herfstblaadjes

drie herfstblaadjes

19-10-2009 om 16:11

Curiosity

"Curiosity killed the cat" (om bij gebrek aan originaliteit maar weer eens een versleten spreekwoord te gebruiken); maar ik begin me af te vragen wat vrouwen zoal terugzeggen op "Oh, je bent zo lekker" (of woorden van gelijke strekking, al dan niet in een vreemde taal).

Sjemig

Laat ik eerlijk toegeven dat ik welbespraaktheid in bed van onderschikt belang vind aan bepaalde ... andere kwaliteiten

drie herfstblaadjes

drie herfstblaadjes

19-10-2009 om 16:47

Ik voor mij

Zelf lijkt het me behoorlijk zinnenprikkelend om 'het' eens in het Sranang toegefluisterd, dan wel (al naar gelang de omstandigheden) toegeschreeuwd te krijgen. Mocht ik ooit het geluk hebben dit ook echt mee te maken, dan zou ik alleen niet weten hoe in diezelfde taal te antwoorden. Waarschijnlijk blijft het dan bij een schuchter "uh, ja, he".

Holiday

Holiday

19-10-2009 om 17:35

Rinkje's groninger

Haha ik moest echt lachen bij jouw berichtje!! Nou joh meid beter dat dan de "gosjepietje gosjepietje" van Evert tegen Roelien in Gooische vrouwen. Haha ook heerlijk! Het zal je maar gebeuren.

Maar Vijg, ik hoor het ook wel eens, wat ben je lekker. Ja he! Zeg ik dan. Jij ook!!

Minka

Minka

19-10-2009 om 19:55

Oeh!

Oeh, kramp!!! Dat wordt bij ons wel eens gezegd...

Groet, Minka

Duits geil (o.t)

Het Duitse geil is inderdaad niet vergelijkbaar met het Nederlandse geil Wij roepen nog wel eens "vollgeil!" in vergelijkbare situaties waarin je ook wel "jolly good", danwel de Asterix-vertaling "jolig goed" roept.

Nou........

Ik heb ook andere ervaringen met dat woord )

Ayanna

Ayanna

20-10-2009 om 22:13

Minka

Hahahaha, die kramp ja...ik herken het! )

Marlou H.

Marlou H.

21-10-2009 om 10:44

Kramp o.t.

Ha, ha jullie opmerkingen over kramp brengen een leuke herinnering naar boven. Ik heb altijd gebasketbald en 1 van m'n teamgenoten kreeg tijdens een wedstrijd ernstige kramp in haar been waarop ze uitriep "die kutspier". Ik, en met mij m'n team en de hele tribune, hebben het bescheurd

Marlou

Sarcas

Sarcas

22-10-2009 om 12:39

Ode

@Vijg
„Hebben mannen dat met elkaar afgesproken, zo van, als je dat zegt is het goed?”

Yep, staat in het handboek Man. Is verder geheim, dus kan er niet meer over kwijt sorry.

„Ik vind het alleen zo typisch dat alle mannen hetzelfde zeggen.”

Ik denk omdat het makkelijk is om te zeggen. Je hoeft er niet vreselijk bij na te denken. Kan ook helemaal niet, want er zit nog nauwelijks bloed in ’s mans hersens

@Tinus_p
„Ik vrees dat de meeste mannen gewoon niet zo origineel zijn..... ”

Misschien maar beter als we het daar op houden. Straks worden we nog geacht in opzwepende volzinnen onze passie tot uitdrukking te brengen. Op rijm.

Oh mijn lieve vrouw,
kijk wat ik heb voor jou!
Ik vind je zeer opwindend
(het leeslampje verblindend
ik zal het even dimmem)
Wil ik je ook nog rimmen?
Hier heb ik ook een triller
(ik hoor de buurvrouw, stiller!)
Thans nader ik de fase
van ultieme extase
Dat was de laatste douw,
was het ook goed voor jou?

Sarcas

Hilde

Hilde

22-10-2009 om 13:29

Sarcas!

Ik kom niet meer bij van het lachen!
En trouwens:
"Ik denk omdat het makkelijk is om te zeggen. Je hoeft er niet vreselijk bij na te denken. Kan ook helemaal niet, want er zit nog nauwelijks bloed in ’s mans hersens "
daar had ik ook al aan gedacht, of eerder in de zin van: mannen zijn nu eenmaal niet goed in multitasking.....
Hilde

Kijk!

Dat zou ik helemaal fantastisch vinden, maar dan wel elke keer een nieuwe versie! En als-ie het ook nog zuiver kan zingen, heb ik verder geen wensen meer

Hilde

Hilde

22-10-2009 om 13:59

Hum,

het zal wel aan mij liggen, maar ik denk niet zozeer aan muzikaliteit dan wel aan de nodige ritmische ondersteuning en dat ritme dan natuurlijk ook weergeven in het declameren
(doet me dan weer denken aan de Latijnse verzen die we vroeger leerden voordragen ....)

Hmm

Zet met aan het denken. Waar zou ik de voorkeur aan geven? Een Gregoriaans deuntje, of liever een stevige rap

Nou...

...dat wordt vanavond niets meer hier ten huize, Sarcas. Genistus en ik lachen zozeer op de grond van het lachen, dat ieder woord vanavond teveel zal zijn, vrees ik.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-10-2009 om 20:14

Sarcas

Ik zit hier krom van het lachen. Vooral de laatste regel, geweldig!!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.