Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Ik voel me ontzettend aangetrokken tot hem


Nick90 schreef op 02-10-2023 om 20:01:

[..]

Ja jammer dan. Ik heb daarna niks meer met haar te maken lijkt me en ik zou er alles aan doen om haar leven zo zuur mogelijk te maken, zo wraakzuchtig ben ik wel. En ja ik heb mijn vrouw daar vooraf al van op de hoogte gesteld. Prima als je iemand anders wil maar dan eerst zo volwassen zijn om zelf weg te gaan.

-knip-


Izza schreef op 02-10-2023 om 21:33:

[..]

-quote verwijderd-

Verzin je nou zelf dingen over iemand die je verder niet eens kent? Eigenlijk zou ik je post moeten rapporteren. Maar je gewoon helemaal negeren lijkt me de meer volwassen optie.

Thera schreef op 02-10-2023 om 19:52:

[..]

Ja, het kan zelfs zo zijn dat door het aandeel van de bedrogene het nog heel lang goed is gegaan. Een aandeel hebben in een relatie en dus in relatieproblemen is altijd zo'n magische term. Maar stel dat je het in cijfers kon vatten. En het probleem is bijvoorbeeld gegroeid van 3 naar 7. Dan kun je zeggen, de partners hadden allebei een aandeel, in totaal 4, misschien allebei 2, misschien de een 1 en de ander 3. Maar dan zie je over het hoofd dat het ook nog kan zijn dat de ene partner misschien een aandeel had in het probleem van 5 en de andere partner een aandeel van -1.

Zonder het aandeel van die partner zou het probleem dus niet gestegen zijn naar 7, maar naar niveau 8. Een vermindering van het probleem dus kan ook een aandeel zijn. Sorry voor wie niet van rekenen houdt.

Onderzoek wijst inderdaad uit dat diegene die uiteindelijk vreemd gaat net het MINST investeerde in de relatie en dat lijkt me logisch… die kiest uiteindelijk voor de meest egoïstische weg met de minste weerstand. 
Wat onderzoek ook uitwijst is dat ook mensen met een goede relatie vreemd gaan. Als er al een gemis is, zit dat ook gewoon soms  bij de vreemdganger zelf en heeft de partner daar geen schuld aan. Je kunt de bedrogen partner niet verwijten dat  hij/zij niet “open staat” als ze godverdomme van niks weten omdat hun partner zijn mond niet open trekt. Mijn man zei me elke dag hoeveel hij van me hield en hoe gelukkig hij was met ons leven. En volgens mij meende hij dat nog ook. Hij had gewoon een geheim extraatje zonder zijn relatie op het spel te zetten, dacht hij, zoals zovelen. Meer moet je daar dikwijls niet achter zoeken. Het was ook niet dat hij met zijn lief spectaculaire dingen deed. Of andere standjes deed. Er is gewoon zoveel kans om vreemd te gaan. En “nieuw” is spannend. En je wordt zonder echte reden aanbeden. De roze bril. Het gaat allemaal zo gemakkelijk. Totdat de bom barst. 

En dit terzijde… ik vind de ex-minnares van mijn man een kutwijf, los van de woede die ik ook naar mijn man had, omdat het ook gewoon een kutwijf is. Want dat kan namelijk. Niet alle minnaressen zijn brave zieltjes. Ze is verdwenen, en komt ze ooit nog terug in ons leven, dan wordt ze er zonder pardon weer uitgeschopt. Zij had ook geen compassie met mij, dus ik ook niet met haar. Waarom zou ik? Voor mijn man heb ik wel moeite gedaan om tot vergeving te komen en daar heeft hij heel hard moeten voor werken. En haar zou ik zomaar moeten vergeven? Zonder moeite van haar kant. Leg me eens uit waarom ik dat zou moeten doen? Ze bestaat niet meer. Ze is weg, foetsie voor eeuwig. Ik heb daar niks mee, met haar. 

Waarschijnlijk vind hij je leuk, maar is hij te verlegen om er zelf achteraan te gaan of misschien is er een andere reden dat hij zo doet. Met er over blijven denken kom je nergens. Het beste wat je kan doen is het aan hem te vragen. Wat zijn antwoord ook is geef je jezelf iig wel de rust dat je een antwoord hebt. 

Amy83-

Amy83-

03-10-2023 om 21:31 Topicstarter

PeterPJ schreef op 03-10-2023 om 16:12:

Waarschijnlijk vind hij je leuk, maar is hij te verlegen om er zelf achteraan te gaan of misschien is er een andere reden dat hij zo doet. Met er over blijven denken kom je nergens. Het beste wat je kan doen is het aan hem te vragen. Wat zijn antwoord ook is geef je jezelf iig wel de rust dat je een antwoord hebt.

Ik weet het niet..inmiddels is het duidelijk dat hij gewoon een vriendin heeft.. helaas.. Of dat dat de reden is dat zijn gedrag zo wisselde weet ik niet maar ik moet het loslaten, wel lastig want vandaag kwam hij bij me om iets op te halen, praat even met me en blijft me dan aankijken en hij vergeet even waarom hij kwam. In die tijd verdwaal ik weer in zijn blik.. pfff.. niet makkelijk als je elkaar vaak ziet of tegenkomt, die aantrekkingskracht word er niet minder van.. Ik kan hem ook niet ontlopen.. hoop dat het met de tijd vervaagd of dat ik een leuke man tegenkom

Izza schreef op 02-10-2023 om 18:46:

Ik denk dat het heel makkelijk is om te wijzen naar de derde als schuldige voor de affaire. Zeker als je verder wilt met je partner. Dan moet en wil je natuurlijk weer de goede dingen zien en dat gevoel terugkrijgen. Maar er zitten zaken niet goed in een relatie als er sprake is van vreemdgaan. De bedrogen partner is niet schuldig aan het bedrog. Maar wel onderdeel van een relatie die vaak al langer niet goed zat. Dan vraagt het veel (vaak teveel) om in zo'n situatie naar je eigen rol in de relatie te kijken. Om te onderzoeken waar zaken verkeerd zijn gegaan.

Echt ik had makkelijk kunnen verzanden in woede en slachtofferschap tegenover de derde. Maar dat is volledig verspilde energie. Zo iemand heeft zijn of haar eigen redenen. Voel je je daadwerkelijk beter om daar je eigen labels op te plakken (onfatsoenlijk, hoort niet, blijven nooit samen etc). Die energie kan je beter aan jezelf besteden (of aan het redden van je relatie als je daar nog zin in hebt). Uiteindelijk heb je alleen te maken met je partner. Al het andere doet er niet toe.

Ik weet wel dat vreemdgaan overal kan gebeuren en dat het leven geen garanties heeft.

Waarschijnlijk om toch steeds weer je punt te maken en gelijk te krijgen presenteer je het altijd weer extreem zwart-wit. Maar het kan heel goed samen gaan hoor. Je kunt prima heel erg boos zijn op je vreemdgaande partner en tegelijk degene met wie hij/zij vreemd is gegaan (ook) een *^&*% vinden.

Ik vind de Truus van mijn man niet dé schuldige maar wel mede schuldig. Zeker omdat ze een vriendin was en dus echt wel wist dat ik bestond, en dat we kinderen hebben. Ja, we zaten op dat moment in een relatiecrisis, maar dat maakt, vind ik, dat je júist afstand bewaart tot de partners er samen uit zijn. Je gaat jezelf dan niet inzetten als breekijzer. Zeker als je al van tevoren weet dat de relatie sowieso geen toekomst heeft.

Ik vind het een kwestie van fatsoen ja, om niet te stoken in andermans relatie. Zelfs als je weet dat die relatie (even of wat langer) niet lekker loopt. Geef mensen de kans er samen uit te komen, dat is al lastig genoeg.

Amy83- schreef op 03-10-2023 om 21:31:

[..]

Ik weet het niet..inmiddels is het duidelijk dat hij gewoon een vriendin heeft.. helaas.. Of dat dat de reden is dat zijn gedrag zo wisselde weet ik niet maar ik moet het loslaten, wel lastig want vandaag kwam hij bij me om iets op te halen, praat even met me en blijft me dan aankijken en hij vergeet even waarom hij kwam. In die tijd verdwaal ik weer in zijn blik.. pfff.. niet makkelijk als je elkaar vaak ziet of tegenkomt, die aantrekkingskracht word er niet minder van.. Ik kan hem ook niet ontlopen.. hoop dat het met de tijd vervaagd of dat ik een leuke man tegenkom

Je vlam is jou aan het versieren hoogst waarschijnlijk achter de rug van zijn vriendin om. Bovendien speelt hij ook nu al met jou een spel van aantrekken en afstoten met jou waardoor je in de war raakt. Het lukt hem aardig om jou in zijn ban te krijgen. Red flags all over the place! Hier hebben we al de kiemen van een verhaal dat hoogstwaarschijnlijk zal zorgen voor een gebroken hart, want jij wordt gegarandeerd verliefd. Op de verkeerde. Dat is mijn aanvoelen. 

Het zijn toch geen communicerende vaten? Je kunt toch vinden dat de vreemdganger fout zit èn dat het van de derde persoon niet netjes is. Dat kan naast elkaar staan, de een pleit de ander niet vrij of andersom.
Samen met je partner de wonden van je huwelijk likken door die gemene buitenstaander de schuld te geven is best een goede strategie als je jezelf ook een beetje voor de gek wil houden, wat heel menselijk is. Al denk ik dat de relatie in de toekomst meer kans op succes heeft als de vreemdganger wel heel goed naar zijn of haar eigen rol kijkt.
Soms hoor je dat zowel vreemdganger als buitenstaander (soms met partner van de buitenstaander) het best een goed idee vinden om verder te gaan als trio of zelfs kwartet, en dan is het ineens de schuld van de bedrogene dat alles klapt omdat die dat niet wil. Daar zal ook dan iedere betrokkene wel een eigen visie op hebben, kennelijk kun je je behoorlijk van mening verschillen over hoe een relatie ingevuld dient te worden,

Amy83- schreef op 03-10-2023 om 21:31:

[..]

Ik weet het niet..inmiddels is het duidelijk dat hij gewoon een vriendin heeft.. helaas.. Of dat dat de reden is dat zijn gedrag zo wisselde weet ik niet maar ik moet het loslaten, wel lastig want vandaag kwam hij bij me om iets op te halen, praat even met me en blijft me dan aankijken en hij vergeet even waarom hij kwam. In die tijd verdwaal ik weer in zijn blik.. pfff.. niet makkelijk als je elkaar vaak ziet of tegenkomt, die aantrekkingskracht word er niet minder van.. Ik kan hem ook niet ontlopen.. hoop dat het met de tijd vervaagd of dat ik een leuke man tegenkom

Verliefdheid is net griep, je moet gewoon uitzieken en dan zakt het wel weer. Ik zou het niet teveel romantiseren, dan houd je het zelf alleen maar in stand. En op den duur heeft niemand meer zin om naar het zelfgecreëerde drama te luisteren.

Moederkareltje schreef op 02-10-2023 om 15:47:

[..]

Nee zeker niet, zijn familie en vrouw mochten het nog niet weten.

Wanneer mochten ze dan het wel weten? En waar hing dat vanaf? En zijn jullie nu samen? Of zit hij nog steeds in zijn huwelijk?

Theekannetje schreef op 05-10-2023 om 14:46:

[..]

Wanneer mochten ze dan het wel weten? En waar hing dat vanaf? En zijn jullie nu samen? Of zit hij nog steeds in zijn huwelijk?

Na anderhalf jaar minnares te zijn geweest heb ik de handdoek in de ring gegooid. Ik kon het tweede keus zijn met bijbehorende teleurstellingen en zijn gebrek aan tijd niet meer aan. Zijn verhaal over zijn slechte huwelijk en mijn verliefdheid liet mij hopen op een toekomst. Ik ben uit woede en wanhoop naar zijn vrouw gegaan en heb verteld dat we anderhalf jaar een affaire hadden en dat zij hem mocht hebben omdat ik ermee stopte. Zij kreeg een rolberoerte en zei dat ze bezig waren een tweede kindje te maken en net een nieuw huis hadden gekocht, ik kreeg daar weer een rolberoerte van. Nu is hij gescheiden en heb hem na het bezoekje aan zijn vrouw nooit meer gezien. Ik heb ik nu een andere man.  

Moederkareltje schreef op 05-10-2023 om 15:15:

[..]

Na anderhalf jaar minnares te zijn geweest heb ik de handdoek in de ring gegooid. Ik kon het tweede keus zijn met bijbehorende teleurstellingen en zijn gebrek aan tijd niet meer aan. Zijn verhaal over zijn slechte huwelijk en mijn verliefdheid liet mij hopen op een toekomst. Ik ben uit woede en wanhoop naar zijn vrouw gegaan en heb verteld dat we anderhalf jaar een affaire hadden en dat zij hem mocht hebben omdat ik ermee stopte. Zij kreeg een rolberoerte en zei dat ze bezig waren een tweede kindje te maken en net een nieuw huis hadden gekocht, ik kreeg daar weer een rolberoerte van. Nu is hij gescheiden en heb hem na het bezoekje aan zijn vrouw nooit meer gezien. Ik heb ik nu een andere man.

Klinkt als een verstandige keuze. Als hij geen keuze wil of kan maken doet een ander dat wel voor hem. Uiteindelijk is iedereen beter af lijkt mij. Jullie hebben beiden een nieuwe start kunnen maken in relaties met iemand die echt voor jou kiest en betrouwbaar is (hopelijk). En hij zit niet langer in een slechte relatie of heeft de stress van een affaire. 

Moederkareltje schreef op 05-10-2023 om 15:15:

[..]

Na anderhalf jaar minnares te zijn geweest heb ik de handdoek in de ring gegooid. Ik kon het tweede keus zijn met bijbehorende teleurstellingen en zijn gebrek aan tijd niet meer aan. Zijn verhaal over zijn slechte huwelijk en mijn verliefdheid liet mij hopen op een toekomst. Ik ben uit woede en wanhoop naar zijn vrouw gegaan en heb verteld dat we anderhalf jaar een affaire hadden en dat zij hem mocht hebben omdat ik ermee stopte. Zij kreeg een rolberoerte en zei dat ze bezig waren een tweede kindje te maken en net een nieuw huis hadden gekocht, ik kreeg daar weer een rolberoerte van. Nu is hij gescheiden en heb hem na het bezoekje aan zijn vrouw nooit meer gezien. Ik heb ik nu een andere man.

Wauw...ík ben uit wanhoop en woede naar zijn vrouw gegaan....' Daar geloof ik geen reet van. Je bent gegaan om wraak te nemen.

Pippeltje schreef op 07-10-2023 om 08:53:

[..]

Wauw...ík ben uit wanhoop en woede naar zijn vrouw gegaan....' Daar geloof ik geen reet van. Je bent gegaan om wraak te nemen.

Ja dat is toch hetzelfde. Wraak is toch uit wanhoop en woede.

vreselijk, hoe zou jij je voelen als je bezig bent met een 2e kindje en er een vrouw voor de deur staat met deze mededeling? Waarom ga je überhaupt met zo'n man in zee? Zoek lekker de vrijgezellen op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.