Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Ik voel me ontzettend aangetrokken tot hem


Philou schreef op 02-10-2023 om 14:15:

[..]

Wie zegt dat zo iemand niet ook liegt tegen de derde persoon?

Nou daar zeg jij natuurlijk een waar ding. Er wordt ook heel veel gelogen tegen minnaressen ('mijn huwelijk is niks meer we hebben een broer-zus relatie). Het is goed dat te beseffen voordat je de minnares helemaal afbrandt. Veel bedrogenen kiezen ervoor maar geen contact te hebben met degene minnares en toch een vlijmscherp oordeel te vellen.  Maar zaken kunnen heel anders liggen dan de bedrieger je vertelt

Nick90 schreef op 02-10-2023 om 14:28:

[..]

Met andere woorden: ze weten dus heel goed dat ze fout bezig zijn anders zou je er wel gewoon over kunnen praten met vrienden en familie.

Fout in de ogen van de grote meerderheid ja. Mensen zijn zich daar vaak wel van bewust. Al zijn er ook ruimdenkendere mensen. De getrouwde man waar ik een affaire mee had voor anderhalf jaar ging rustig met mij koffiedrinken bij mijn ouders. Hij vertelde iedereen dat zijn huwelijk een aflopende zaak was. Mijn ouders vonden het wel prima. Als hun dochter maar gelukkig was. 

IMI-x2 schreef op 02-10-2023 om 14:22:

[..]

Nee hoor. Ik heb best een grote en diverse vriendenkring, maar ik ken IRL geen enkele vrouw die denkt zoals Izza.

Ik ken ook geen mannen die zo denken, degenen die ik persoonlijk ken zijn na belazerd te zijn toch persoonlijk verhaal halen en ik zou dat zelf ook doen. 

Ik ken ze ook niet, maar het weerklinkt hier wel in elk relatietopic en dat begint best vermoeiend en drammerig te worden. Alsof je niet anders mag denken of vinden van zij die zichzelf ruimdenkend vinden ( en de rest bekrompen of ouderwets, dat is zo makkelijk scoren.). Ik vind het prima dat iemand wat anders vindt,  maar verwacht van een ander dezelfde ruimte.

Fer13 schreef op 02-10-2023 om 14:33:

Ik ken ze ook niet, maar het weerklinkt hier wel in elk relatietopic en dat begint best vermoeiend en drammerig te worden. Alsof je niet anders mag denken of vinden van zij die zichzelf ruimdenkend vinden ( en de rest bekrompen of ouderwets, dat is zo makkelijk scoren.). Ik vind het prima dat iemand wat anders vindt, maar verwacht van een ander dezelfde ruimte.

Jij zou de politiek in moeten gaan, hoor je ook steeds hetzelfde bandje op meerdere manieren van dezelfde anderen. Zo gaat dat in een discussie of op een forum. Als het drammerig gaat zijn, dan lees je te lang door en moet je even een rustpauze houden. Stop hou op met drammen gaat hier niet op. 

Fer13 schreef op 02-10-2023 om 14:33:

Ik ken ze ook niet, maar het weerklinkt hier wel in elk relatietopic en dat begint best vermoeiend en drammerig te worden. Alsof je niet anders mag denken of vinden van zij die zichzelf ruimdenkend vinden ( en de rest bekrompen of ouderwets, dat is zo makkelijk scoren.). Ik vind het prima dat iemand wat anders vindt, maar verwacht van een ander dezelfde ruimte.

Ik denk ook wel dat het menselijk en vrij normaal is om ook boos te zijn op de ander. 

Nick90 schreef op 02-10-2023 om 14:43:

[..]

Ik denk ook wel dat het menselijk en vrij normaal is om ook boos te zijn op de ander.

Ja dat is het natuurlijk maar vervolgens zou men zaken in perspectief kunnen gaan zien: niet de boosheid op de minnares gebruiken om de vreemdganger te excuseren, en/of beseffen dat er ook tegen haar gelogen kan zijn. 

Lexus schreef op 02-10-2023 om 14:47:

[..]

Ja dat is het natuurlijk maar vervolgens zou men zaken in perspectief kunnen gaan zien: niet de boosheid op de minnares gebruiken om de vreemdganger te excuseren, en/of beseffen dat er ook tegen haar gelogen kan zijn.

Ik denk ook niet dat mensen de vreemdganger excuseren en de schuld volledig bij de derde leggen. Maar ik denk niet dat je als derde op begrip moet rekenen. 

Nick90 schreef op 02-10-2023 om 14:52:

[..]

Ik denk ook niet dat mensen de vreemdganger excuseren en de schuld volledig bij de derde leggen. Maar ik denk niet dat je als derde op begrip moet rekenen.

Precies, het één sluit het ander niet uit.

Nick90 schreef op 02-10-2023 om 14:52:

[..]

Ik denk ook niet dat mensen de vreemdganger excuseren en de schuld volledig bij de derde leggen. Maar ik denk niet dat je als derde op begrip moet rekenen.

mwoah wordt dat begrip dan gevraagd? Ik zelf heb wel begrip voor degene waartegen gelogen is, zowel de echtgenote als de minnares als zij gegroomd is onder valse voorwendselen. Ik vind de minnares die weet dat minnaar getrouwd is niet verantwoordelijk, ik vind het wel dom om iets met zo iemand te beginnen. Het is een leugenaar en bedrieger. 

Ja ik denk dus wel dat mensen de vreemdganger excuseren, de minnares haten en er als disclaimer bij zetten dat ze ook heus wel kwaad zijn op manlief. Maar ik hoor, ook op dit forum best verhalen van 'hij had geen kans, zij zat achter hem aan, en heeft alle verleidingstrucs uit de kast getrokken'. 

Tja ik denk dan: hij koos gewoon niet voor zijn relatie op dat moment. Dat is probleem

Nick90 schreef op 02-10-2023 om 14:32:

[..]

Ik ken ook geen mannen die zo denken, degenen die ik persoonlijk ken zijn na belazerd te zijn toch persoonlijk verhaal halen en ik zou dat zelf ook doen.

Ik ken voornamelijk mensen die van een ander vinden dat het geen pas heeft maar bij hun eigen over de horizon glorende midlifecrisis is er een heel scala aan redenen die opeens toch valide zijn. Principieel zijn én het blijven als het vuur je aan de schenen staat, dat zijn twee verschillende dingen. 

Moederkareltje schreef op 02-10-2023 om 14:31:

[..]

Fout in de ogen van de grote meerderheid ja. Mensen zijn zich daar vaak wel van bewust. Al zijn er ook ruimdenkendere mensen. De getrouwde man waar ik een affaire mee had voor anderhalf jaar ging rustig met mij koffiedrinken bij mijn ouders. Hij vertelde iedereen dat zijn huwelijk een aflopende zaak was. Mijn ouders vonden het wel prima. Als hun dochter maar gelukkig was.

Ging deze man ook met jou bij zijn eigen ouders op de koffie?

Lexus schreef op 02-10-2023 om 15:03:

[..]

 Maar ik hoor, ook op dit forum best verhalen van 'hij had geen kans, zij zat achter hem aan, en heeft alle verleidingstrucs uit de kast getrokken'.


Echt? Als die verhalen er hier al zijn in die vorm, zijn ze zeldzaam. 

Ik ben zelf zo monogaam als de pest en verlang/ verwacht dat ook van mijn partner. Maar monogamie is geen natuurwet ofzo dus hoe kan ik dat verlangen van andere mensen? Gaat niet vind ik. Dus ik kan dat ook niet verwachten van mensen die al dan niet achter mijn partner aan gaan. Onfatsoenlijk? Ja, misschien, maar dan toch vooral in het licht van mijn eigen wensen op dit vlak. 

MamaE schreef op 02-10-2023 om 15:14:

[..]

Ging deze man ook met jou bij zijn eigen ouders op de koffie?

Nee zeker niet, zijn familie en vrouw mochten het nog niet weten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.