Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

15 jaar getrouwd en weinig/saaie seks

ux90 schreef op 27-10-2024 om 16:47:

Ze sport ook wekelijks trouwens, ze eet gezond.. Maar als ik haar vergelijk met 8 jaar geleden, ik wil niet teveel in detail treden, maar het was echt zeer extreem.. We deden het overal en nergens, en heb nog net niet het hele kamasutra boek uitgeprobeerd.. Nu is het 1 standje, 1 keer per week en heb daarnaast het probleem dat ik soms zo enthousiast ben dat ik echt na 5 minuten al klaar kom hierdoor, terwijl dit normaal gesproken niet zo snel het geval is.

Naja, maar een standje, daar ben je zelf ook bij he. Even stoppen en haar een zacht duwtje in de goede richting geven kun je niet meer? 

Begin eens met langer voorspel. Daarmee bedoel ik dat je 's ochtends bij het ontbijt haar al een aandachtige knuffel geeft. En dat je haar in de watten legt nadat de kinderen in bed liggen, dan is ze moe en moet eerst uitrusten en uit de moederstand komen. Dat kost tijd. Bedenk je ook dat vrouwen veel meer tijd nodig hebben om in the mood te komen. Reken minstens een halfuur van eerste intense zoen tot seks, misschien langer. Als jij te snel wilt beginnen met het echte werk, is seks inderdaad niet leuk voor haar.

Verdiep je inderdaad maar eens in een tantracursus voor jullie samen, dat zou wel eens wonderen kunnen doen.

ux90 schreef op 27-10-2024 om 16:56:

Ik heb dit een keer aangekaart dat ik een serieus gesprek wil en ze geeft aan, ik ben seksueel gefrustreerd en zit volgens haar in de overgang, kortom het ligt bij mij

En that’s it, dat was het gesprek? Aankaarten of een goed gesprek hebben zijn natuurlijk 2 hele verschillende dingen. Als zij ieder goed gesprek hierover van tafel veegt of afdoet met dat het enkel aan jou ligt, dan zul je haar toch duidelijk moeten maken dat het JULLIE probleem is en het 5 voor 12 is. 

Dan zou ik voorstellen samen met een professional te gaan praten.

Hoe staat het met de intimiteit binnen jullie relatie?

RoodVruchtje schreef op 27-10-2024 om 17:02:

[..]

En that’s it, dat was het gesprek? Aankaarten of een goed gesprek hebben zijn natuurlijk 2 hele verschillende dingen. Als zij ieder goed gesprek hierover van tafel veegt of afdoet met dat het enkel aan jou ligt, dan zul je haar toch duidelijk moeten maken dat het JULLIE probleem is en het 5 voor 12 is.

Dan zou ik voorstellen samen met een professional te gaan praten.

Volledig mee eens. 

Ik lees alleen dingen die jij denkt. Niet hoe zij daar nu zelf instaat. Geef aan dat jij een serieus gesprek wilt. Schrijf desnoods vragen op. En vraag dus ook door. Zonder kritiek. Gewoon een volwassen gesprek. Waarom wil ze nu bijna niet meer en neemt ze geen initiatief meer? Daar zijn namelijk redenen voor. Sommige zijn te verhelpen andere niet. 

Wat is voor haar een prettig gemiddelde? 1x per week? Of 1x per maand? En waarom? Er zijn ook vrouwen waarbij de behoefte afneemt. Door medische of mentale redenen. Maar ook een combinatie van dingen. Daar kan je samen aan werken en hulp bij krijgen. Want dit zorgt voor frustratie bij jou (en haar) en vergroot uiteindelijk de kans op affaires of serieuze relatieproblemen. 

Ga met ipv over haar praten!

ux90 schreef op 27-10-2024 om 16:56:

Ik heb dit een keer aangekaart dat ik een serieus gesprek wil en ze geeft aan, ik ben seksueel gefrustreerd en zit volgens haar in de overgang, kortom het ligt bij mij

Dit is geen gesprek. Het is totaal niet helpend om verwijten te maken. En jullie hebben samen een probleem. Niet jij alleen. Als jij een probleem ervaart hoort de ander dat serieus te nemen. Wil je partner geen openheid geven, geen gesprekken aangaan of geen hulp dan zou ik heel serieus aangeven dat je twijfelt over de relatie. Liefdevol partnerschap is namelijk elkaar serieus nemen. 

Goed van je dat je dit onderwerp bespreekbaar maakt. Er zijn al veel adviezen gegeven. Ik hoop dat je er wat mee kan. 

Wat ik je nog mee wil geven is dat je niet moet vergelijken met hoe het vroeger was. Behoeftes veranderen in je leven met ouder worden. Het is daarom juist belangrijk om daar met elkaar over te praten. 

En heel goed dat je, naast het runnen van een eigen bedrijf, veel mee doet in het huishouden. Vergeet ook niet om stil te staan bij de 'mental load' die vaak bij vrouwen ligt. Hiermee worden niet de zichtbare taken zoals stofzuigen, kinderen op bed leggen, boodschappen doen, gras maaien etc. maar juist de onzichtbare taken die heel erg kunnen 'drukken'. Heb ik oppas/opvang geregeld, is de kast nog gevuld met kleding die past, zwemles geregeld en betaald, cadeaus gekocht voor partijtjes, traktaties gemaakt, schooltassen gevuld, gereageerd op klassenouderberichtjes etcetera. 
Die mental load kan zo zwaar voelen elke dag weer dat je, naast alle andere dingen die moeten gebeuren, gewoon blij bent dat je savonds in bed ligt en rust hebt. En dan komt je man nog aan dat ie nog even wil terwijl jullie verder heel de dag niet in verbinding zijn geweest. Geen complimentjes gegegeven, een knuffel en een kus, 'ik ben blij je weer te zien' na een lange dag werk etc. Ik zeg natuurlijk niet dat jij dit niet zou doen maar het is goed mogelijk dat je jezelf hier misschien wel in herkent. 

Dit is vaak de pijnlijke plek in relaties die bij therapeuten naar voren komen: beiden voelen zich niet meer gezien, erkent, bewonderd, geadoreerd door de sleur van het leven.. Voor je het weet ben je jaren verder, zijn de patronen erin geslopen en ben je zo ver van je partner verwijderd dat je denkt niet meer bij elkaar te passen. Terwijl dit dus vaak goed aan te pakken is. 

Vrouwen hebben, ik denk relatief meer dan mannen), behoefte aan verbinding. Dus niet altijd alleen maar penetratie of klaarkomen door beffen of vingeren maar gewoon weer knuffelen, zoenen, bij je man warm in zijn armen liggen. En let op : zonder dat je dan weer het gevoel hebt dan het op seks uit moet lopen. Ik zeg wel eens tegen mijn man, ik wil gewoon met je zoenen en lekker in je armen liggen. Heeeeel moeilijk voor hem maar hij respecteert mijn keuze omdat hij weet dat dit op dit moment mijn behoeftes zijn. Een dag later bij wijze van spreken hebben we wel seks.

Ga het gesprek met haar aan. Heel lastig. Maar wel nodig. Ga ook niet meteen op zoek naar een oplossing. Geef bij haar aan waar je mee zit, wat je mist en dat je het moeilijk vindt. Laat het op haar inwerken en kom er een paar dagen of weken later weer bij haar op terug. Elkaar terug vinden op dit gebied is de ook weer een proces. 

Het komt wel goed 🍀

ux90

ux90

27-10-2024 om 21:47 Topicstarter

Izza schreef op 27-10-2024 om 19:26:

[..]

Volledig mee eens.

Ik lees alleen dingen die jij denkt. Niet hoe zij daar nu zelf instaat. Geef aan dat jij een serieus gesprek wilt. Schrijf desnoods vragen op. En vraag dus ook door. Zonder kritiek. Gewoon een volwassen gesprek. Waarom wil ze nu bijna niet meer en neemt ze geen initiatief meer? Daar zijn namelijk redenen voor. Sommige zijn te verhelpen andere niet.

Wat is voor haar een prettig gemiddelde? 1x per week? Of 1x per maand? En waarom? Er zijn ook vrouwen waarbij de behoefte afneemt. Door medische of mentale redenen. Maar ook een combinatie van dingen. Daar kan je samen aan werken en hulp bij krijgen. Want dit zorgt voor frustratie bij jou (en haar) en vergroot uiteindelijk de kans op affaires of serieuze relatieproblemen.

Ga met ipv over haar praten!

Bedankt voor de tip. Klopt wat je zegt.. Ik denk 1x per week is prima, maar zelfs dan voelt het nog gedwongen, dus dat ze het doet voor mij, heb het gevoel ( en dit gevoel klopt wel) dat al zouden we het de komende 15 jaar niet meer doen, het haar echt oprecht niks uitmaakt..

ux90 schreef op 27-10-2024 om 16:43:

[..]

Ik vind mijn vrouw echt woest aantrekkelijk en wil haar het liefst elke dag uit elkaar trekken als je dat bedoelt... Daarnaast masseer ik haar wekelijks( Geen tantra) en is ze echt een hele mooie vrouw, alleen heb ik geen idee wat ik moet doen om het weer een beetje "spannend" te maken..

Uit elkaar trekken?????

Zo nou, dan had ik ook geen zin meer als dat de manier is waarop je praat en denkt.

ux90

ux90

27-10-2024 om 21:57 Topicstarter

Vind het zelf niet zo heel raar denk dat het normaal is om een sterke aantrekkingskracht en verlangen naar mijn vrouw te hebben. Alleen is die helaas niet meer wederzijds de afgelopen jaren, vroeger was dit wel...

ux90

ux90

27-10-2024 om 22:00 Topicstarter

Vrouwen hebben, ik denk relatief meer dan mannen), behoefte aan verbinding. Dus niet altijd alleen maar penetratie of klaarkomen door beffen of vingeren maar gewoon weer knuffelen, zoenen, bij je man warm in zijn armen liggen. En let op : zonder dat je dan weer het gevoel hebt dan het op seks uit moet lopen. Ik zeg wel eens tegen mijn man, ik wil gewoon met je zoenen en lekker in je armen liggen. Heeeeel moeilijk voor hem maar hij respecteert mijn keuze omdat hij weet dat dit op dit moment mijn behoeftes zijn. Een dag later bij wijze van spreken hebben we wel seks.

Zou voor mij een droom zijn als ze dit tegen me zou zeggen.. Dat soort dingen gebeuren niet vanuit haar kant.. Geen knuffel, geen zoenen, niks..

ux90

ux90

27-10-2024 om 22:04 Topicstarter

Misschien een andere vraag, stel ik wil haar een kus geven, op haar voorhoofd bijvoorbeeld, mag dit niet, haar huid word " vet".. Kussen op de mond, zelfde verhaal moet alleen van mijn kant komen. Nooit van haar, nooit " ik hou van je" nooit iets liefs.. Misschien is het ook wel de sleur maar merk toch wel dat ik verlang naar dit soort dingen.. 

ux90

ux90

27-10-2024 om 22:06 Topicstarter

En heel goed dat je, naast het runnen van een eigen bedrijf, veel mee doet in het huishouden. Vergeet ook niet om stil te staan bij de 'mental load' die vaak bij vrouwen ligt. Hiermee worden niet de zichtbare taken zoals stofzuigen, kinderen op bed leggen, boodschappen doen, gras maaien etc. maar juist de onzichtbare taken die heel erg kunnen 'drukken'. Heb ik oppas/opvang geregeld, is de kast nog gevuld met kleding die past, zwemles geregeld en betaald, cadeaus gekocht voor partijtjes, traktaties gemaakt, schooltassen gevuld, gereageerd op klassenouderberichtjes etcetera.

Doe dit allemaal, op stofzuigen na... Sporten, zwemles, breng haal en doe ik.. Niet om mezelf nu top neer te zetten zij doet ook veel dingen alleen probeer ik het toch echt samen te doen.. 

ux90

ux90

27-10-2024 om 22:08 Topicstarter

Vrouwen hebben, ik denk relatief meer dan mannen), behoefte aan verbinding.

Denk juist dat ik hier meer behoefte aan heb dan mijn vrouw... De rollen zijn volledig omgedraaid haha.. Ik hou juist van uren knuffelen noem maar op.. Daar moet zei echt niks van weten..

Zou je als je iemand citeert dat cursief of vet willen maken of aanhalingstekens plaatsen? Dit werkt verwarrend. 

on topic: wat vind je van mijn voorstel om tantra eens te onderzoeken?

ux90

ux90

27-10-2024 om 22:35 Topicstarter

Bedoel je dit zelf onderzoeken met mijn vrouw, als na een soort tantra masseur gaan?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.