Seksualiteit
ux90
27-10-2024 om 11:14
15 jaar getrouwd en weinig/saaie seks
Ben een man van 36, 15 jaar getrouwd (3 kinderen) en probeer er echt het beste van te maken. Echter is de seks vrij saai, eentonig en gebeurd het eigenlijk alleen als ik het initiatief neem. Nooit vanuit haar kant. Ik heb alles goed voor elkaar, geen problemen of wat dan ook op financieel gebied, maar het is zo ongelofelijk saai... Herkennen mensen dit? En wat doen jullie hier aan? In de afgelopen 4 jaar, heeft ze nooit een keer het initiatief genomen en ik heb het gevoel als ik geen initiatief neem we de komende 5 jaar geen enkele keer seks hebben.. Ben eigenlijk de wanhoop nabij.. Ik ben een goed uitziende, sportieve man, verzorg mezelf goed, heb het financieel goed voor elkaar, en begin gewoon onzeker van mezelf te worden. We zijn beiden midden dertigers, dit kan toch niet normaal zijn?
Pippeltje
27-10-2024 om 12:16
Pippeltje schreef op 27-10-2024 om 12:12:
Seks hebben en jonge kinderen is echt een beroerde combinatie vooral voor veel vrouwen. Vrouwen hebben eerder last van het gevoel dat er elk moment een kind kan zijn die hun aandacht nodig heeft en kunnen dan lastig ontspannen.
Daarnaast kan het baren van de kinderen en de lichamelijke gevolgen een rol spelen in haar gevoel van aantrekkelijk zijn. Vaak speelt er wat onzekerheid mee.
Volgens mij werkt het dan ook nog eens zo dat als je een tijdje geen seks hebt, het vuurtje langzaamaan dooft bij vrouwen en dan weer rustig aan gewakkerd moet worden. Dat gaat niet in een keer. Volgens mij is dit bij mannen minder. Hun zin blijft constanter.
Dus.... organiseer regelmatig een kindvrij weekend of avond/nacht en breng haar op je eigen romantische manier in de juiste stemming. Ja ; je zult even meer moeten investeren en niet te snel initiatief van haar kant verwachten, maar he: wie heeft jouw kinderen gedragen en gebaard?
Max88
27-10-2024 om 12:24
Pippeltje schreef op 27-10-2024 om 12:16:
[..]
Eens.
Wat heb je zelf al gedaan naast dat je sex verwacht omdat je er goed verzorgd uitziet en geld inbrengt?
Lexus
27-10-2024 om 12:28
Eens met Pippeltje. Drie kinderen hebben is niet niks, tenzij jullie de zorg voor huishouden en opvoeding totaal eerlijk verdeeld hebben. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar bedenk dat als de kinderen jong zijn en je als moeder altijd 'aanstaat' dat zwaarder is dan op kantoor zitten bijvoorbeeld.
Je wilt waarschijnlijk ook niet de man zijn die emotioneel en huishoudelijk en qua kinderen verzorgd wil worden en daarnaast vraagt dat ze ook nog eens sexy en spannend is?
Maar het is op zich wel een probleem natuurlijk hoe het nu is. Wat zegt zij er zelf over? Misschien kan je het ook over een heel andere boeg gooien: je verdiepen in tantra. Daar krijgen vrouwen vaak meer de ruimte om hun zin in seksualiteit en sensualiteit te ontwikkelen. En ook mannen ontdekken door een heel andere houding hoe fijn dat kan zijn. Ik ken stellen in dezelfde situatie waar dat heel goed gewerkt heeft
Anna Cara
27-10-2024 om 14:07
Maak het bespreekbaar. Maar niet vaag blijven. Van ik vind het saai. Wat wil je dan precies? Wanneer is het voor jou (weer) goed? Tussen initiatief tonen en saai zit overigens ook verschil. Wil je beiden? Jullie waren zo te zien jong in relatie gegaan. Dat lijkt mij ook van invloed en een jong gezin met 3 kinderen is ook niet lust opwekkend.
Je verbindt goed eruit zien en verzorgd en inkomen eraan. Mis je soms waardering als man? Niet naar bedoeld, maar analyseer nu eens wat je precies wil en vindt. En ga daarover in gesprek. Vraag ook hoe zij ernaar kijkt. Voelt zij zich aantrekkelijke vrouw met hoe jij met haar omgaat? Hoe ziet zij het sexuele tussen jullie?
Izza
27-10-2024 om 16:01
Ik mis het onderdeel waarin jij herhaaldelijk met haar in gesprek bent geweest. Niet eenmalig je laten afwijzen. Maar feitelijk hebben jullie relatieproblemen. Problemen met intimiteit en seksualiteit (dat zijn verschillende dingen) kunnen heel vaak funest zijn voor de relatie. Wat is er aan de hand?
- er zijn medische problemen bij haar (vroege overgang)
- ze is overwerkt (zorg kinderen en huishouden en werk is teveel)
- ze heeft seks nooit leuk gevonden (kinderen zijn er dus klaar)
- ze vind jou niet meer leuk of aantrekkelijk
- er is een ander.
Er is in ieder geval iets! En ik zou in gesprek blijven tot duidelijk is wat dat is. Desnoods met een relatietherapeut erbij.
Wil ze niet praten of geen therapie (zonder motivatie is dat zinloos). Dan kan je haar aangeven de eigen regie over jouw seksualiteit te nemen en te kijken naar iemand voor erbij. Dat is geen vreemdgaan want je bent eerlijk en wilt er alles aan doen om het op te lossen. Maar zij verzaakt daarin (door niet mee te werken).
De andere keuze is het celibaat voor jou. Maar daar lijkt je mij erg jong voor. Met goede therapie is er heel veel mogelijk! En kunnen jullie kijken naar iets dat voor jullie werkt (agenda seks, open relatie, haar ontlasten door hulp thuis of seks met haar afsluiten als ze echt niet meer wil). Ga in gesprek en accepteer geen wegloperij meer. Dit is ook haar probleem.
ux90
27-10-2024 om 16:33
Ik ben een enorm betrokken vader, denk als ik de verdeling moet doen het echt 50/50 is met alles. Dus niet eens alleen het ouderschap, ook met het schoonmaken. Kinderen op bed doen alles, daarnaast run ik mijn eigen bedrijf etc... Misschien ligt het ook bij mij, ik weet het niet, daarom hoop ik op advies..
ux90
27-10-2024 om 16:35
Ze werkt 2 dagen per week. Part time.
Vroeger was het voor we kinderen hadden echt een feest en dan bedoel ik echt 3-4 keer per dag met soms zelfs uitschietters van meer.. En nee dit verwacht ik nu natuurlijk niet..
Ja nou ja hier heb ik soms ook mijn twijfels over..
- er is een ander.
Marianne76
27-10-2024 om 16:39
Izza schreef op 27-10-2024 om 16:01:
Ik mis het onderdeel waarin jij herhaaldelijk met haar in gesprek bent geweest. Niet eenmalig je laten afwijzen. Maar feitelijk hebben jullie relatieproblemen. Problemen met intimiteit en seksualiteit (dat zijn verschillende dingen) kunnen heel vaak funest zijn voor de relatie. Wat is er aan de hand?
- er zijn medische problemen bij haar (vroege overgang)
- er is een ander.
De andere keuze is het celibaat voor jou.
Eens met het eerste, maar waarom zeg je dat laatste? Wel goed lezen hoor: ze hebben nog wel seks, maar hij moet steeds het initiatief nemen en hij vindt het saai.
Aan het verhaal te horen zou ik eerst denken dat zij oververmoeid is of dat er fysiek iets veranderd is (niet goed hersteld van bevallingen, geen tijd/energie voor sport en lichaamsverzorging). Dan heeft ze geen energie en dus geen spontane zin in seks.
Ux90, kun jij haar verder ontlasten?
Ik vind relatietherapie in zulke gevallen heel nuttig, daar leer je beter te communiceren en dat is altijd goed.
ux90
27-10-2024 om 16:43
Lexus schreef op 27-10-2024 om 12:28:
Eens met Pippeltje. Drie kinderen hebben is niet niks, tenzij jullie de zorg voor huishouden en opvoeding totaal eerlijk verdeeld hebben. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar bedenk dat als de kinderen jong zijn en je als moeder altijd 'aanstaat' dat zwaarder is dan op kantoor zitten bijvoorbeeld.
Je wilt waarschijnlijk ook niet de man zijn die emotioneel en huishoudelijk en qua kinderen verzorgd wil worden en daarnaast vraagt dat ze ook nog eens sexy en spannend is?
Maar het is op zich wel een probleem natuurlijk hoe het nu is. Wat zegt zij er zelf over? Misschien kan je het ook over een heel andere boeg gooien: je verdiepen in tantra. Daar krijgen vrouwen vaak meer de ruimte om hun zin in seksualiteit en sensualiteit te ontwikkelen. En ook mannen ontdekken door een heel andere houding hoe fijn dat kan zijn. Ik ken stellen in dezelfde situatie waar dat heel goed gewerkt heeft
Ik vind mijn vrouw echt woest aantrekkelijk en wil haar het liefst elke dag uit elkaar trekken als je dat bedoelt... Daarnaast masseer ik haar wekelijks( Geen tantra) en is ze echt een hele mooie vrouw, alleen heb ik geen idee wat ik moet doen om het weer een beetje "spannend" te maken..
ux90
27-10-2024 om 16:47
Ze sport ook wekelijks trouwens, ze eet gezond.. Maar als ik haar vergelijk met 8 jaar geleden, ik wil niet teveel in detail treden, maar het was echt zeer extreem.. We deden het overal en nergens, en heb nog net niet het hele kamasutra boek uitgeprobeerd.. Nu is het 1 standje, 1 keer per week en heb daarnaast het probleem dat ik soms zo enthousiast ben dat ik echt na 5 minuten al klaar kom hierdoor, terwijl dit normaal gesproken niet zo snel het geval is.
ux90
27-10-2024 om 16:51
celibaat is inderdaad geen mogelijkheid, ik heb in alle eerlijkheid een enorm hoog libido.. En 1-2 keer per week is echt acceptabel voor mij en ben ik best blij mee.. Maar het liefst heb ik het echt elke dag.. En nee dit is met haar gewoon niet realistisch en onmogelijk en heb ik ook geaccepteerd, mijn kids zijn 11- 9 en 6 dus geen kleine kinderen echt meer ook van 1-2 jaar.. We hebben dit echt super verdeeld en denk niet dat dit ermee te maken heeft..
RoodVruchtje
27-10-2024 om 16:54
ux90 schreef op 27-10-2024 om 16:43:
[..]
Ik vind mijn vrouw echt woest aantrekkelijk en wil haar het liefst elke dag uit elkaar trekken als je dat bedoelt... Daarnaast masseer ik haar wekelijks( Geen tantra) en is ze echt een hele mooie vrouw, alleen heb ik geen idee wat ik moet doen om het weer een beetje "spannend" te maken..
Ik mis in elke post jullie communicatie of juist het gebrek daaraan. Wanneer hebben jullie samen hierover een serieus goed gesprek gehad bijvoorbeeld? En dan inderdaad niet enkel over het feit dat je het saai vindt, maar dat je HAAR mist als het gaat over intimiteit (en ja, dat is wat anders dan seks)!
Lexus
27-10-2024 om 16:56
ux90 schreef op 27-10-2024 om 16:43:
[..]
Je zou het kunnen bestellen en eens kunnen lezen hoe het voelt. Ik heb zelf het gevoel dat veel vrouwen 'afhaken' qua seks omdat het te snel voor ze gaat, omdat hun eigen sensuele en seksuele energie nog iet op peil is als er gepenetreerd wordt. In tantra leert de man te genieten van het traject voor de (eventuele) penetratie en haar de ruimte te geven. Op de een of andere manier is dat niet minder erotisch, integendeel, de seksualiteit kan zich verdiepen tot een niveau wat je nog niet eerder beleefd hebt.
En ja, ga met haar praten
ux90
27-10-2024 om 16:56
Ik mis in elke post jullie communicatie of juist het gebrek daaraan. Wanneer hebben jullie samen hierover een serieus goed gesprek gehad bijvoorbeeld? En dan inderdaad niet enkel over het feit dat je het saai vindt, maar dat je HAAR mist als het gaat over intimiteit (en ja, dat is wat anders dan seks)!