Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Woedeuitbarsting man


HollyHobbie schreef op 02-07-2024 om 09:50:


Na de geboorte van ons kind kregen mijn man en ik ineens ook ruzie over van alles. Het is de enige periode in onze relatie van 20 jaar waarin ik hem heb gezien als een andere man. Hij heeft me nooit bedreigd. Maar hij was niet zijn vrolijke, zorgzame en rustige zelf. Gelukkig is het na een tijdje (half jaar of zo) weer goedgekomen. Wellicht kwam het ook door de plotselinge verantwoordelijkheid, het slaapgebrek, ik die veranderde, ander ritme (geen eigenlijk), gewoon alles. Zijn hele leven (ons hele leven) stond op de kop. Om maar aan te geven dat iemand dus tijdelijk kan veranderen.
Sterkte!

Dat is wel een totaal andere situatie dan bij TO. 

- ernstige bedreiging,

- verzwegen verleden 

- verleden waarin langdurig sprake is geweest van geweld 

- partner heeft mogelijk een stoornis of psychische problemen,

- kind is al 2 en dus niet net geboren of "even moeten wennen". 

Wat jij beschrijft komt wel vaker voor en is ook wel normaal. Wennen aan de situatie en weinig slaap. Zodra iedereen geweld is aan het nieuwe ritme keert de rust terug. Bij to is er vanuit het niets sprake van gedrag dat gewoon strafbaar is. Dat is niet normaal. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.