Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Woede uitbarstingen partner


Temet dat soort dingen is zeer verleidelijk om te zeggen. Maar ze kunnen de veiligheid van TO in gevaar brengen. Dit soort mensen heeft geen normaal denk en gedragspatroon. Hij kan onvoorspelbaar zijn en daarnaast agressief en fysiek worden. De discussie ga je ook nooit winnen van hem. Hiervoor is zelfinzicht nodig. 

To moet zich zo goed mogelijk voorbereiden om daar weg te komen. Veiligheid voor haarzelf en met haar spullen. Een vangnet opbouwen van mensen om haar heen. En zo min mogelijk problemen van hem achteraf. Door hem op zijn nummer te zetten of de waarheid te zeggen (niet zijn waarheid) bestaat de kans op een hetze of dat hij haar elders komt opzoeken etc. Beter kan je dit zo rustig mogelijk laten verlopen. Dus niet" jij hebt dit of dat gedaan". Maar heel kort het bii jezelf houden "deze relatie paste niet meer bij mij".

Oh wauw Naoom, ik begrijp dat je op deze woning hebt gereageerd? 
Dat zou inderdaad fantastisch zijn als je deze zou mogen krijgen! Zou betekenen dat je kunt gaan plannen, zo ook vwb je meubels verhuizen. Ik zou hem inderdaad NOOIT alleen de boodschap brengen dat je de relatie verbreekt, doe dit samen met een vriend (bij voorkeur een man) of per brief. 

Ik zou er wel voor zorgen dat je dan wel de allerbelangrijkste spullen/documenten etc hebt weggehaald daar, meubels kan evt later of, mocht dit echt niet meer lukken, jammer dan. Hou te allen tijde je eigen veiligheid als prioriteit!

Wat een verschrikkelijk spannende periode gaat er voor jou aanbreken en ja, zeker ook een verdrietige tijd, maar dat verwerken komt later wel. 

Ik ga voor je duimen 🤞

Temet schreef op 03-04-2024 om 15:39:

Ondertussen vraag ik me ook af: als hij je zo zit af te kammen, en je zou zeggen "ja, het is duidelijk moeilijk voor je om met mij samen te leven. Misschien moeten we er maar een punt achter zetten", wat hij dan zou zeggen. Iemand van de ervaringsdeskundigen hier die dit ooit eens geprobeerd heeft?

Zou eigenlijk best wel geinig zijn, bedenk ik me nu. Als hij antwoordt dat het inderdaad heel moeilijk is, hem dan lekker bevestigen 'ok, ga dan maar', en als hij tegensputtert dan zelf ook tegensputteren 'nee echt schatje, als je het zo moeilijk met me hebt, dan is het misschien maar beter dat je vrij bent...".
En als hij jou probeert te overtuigen dat de relatie waardevol voor hem is, dan kan je dat natuurlijk in je achterzak houden voor een volgende keer dat je alles verkeerd doet.

Maar goed, theorie allemaal. Dus nogmaals mijn vraag: is er iemand die dat wel eens geprobeerd heeft?

Dat kan variëren van woedend worden, huilen, excuses maken, leugens verspreiden bij vrienden, slachtoffergedrag, heel lief doen, dan weer agressief zijn, noem maar op. Ik verwacht geen meegaande reactie van hem, en zou hier wel voor oppassen als je ziet hoe hij nu al reageert nu hij iets vermoedt...

Naoom schreef op 03-04-2024 om 16:59:

[..]


Dit is ook iets waar ik over nadenk maar aan de andere kant slecht durf omdat ik bang ben voor zijn reactie.

Dit kan goed gaan maar ook zomaar totaal de verkeerde kant op gaan.

Maar in het verleden heeft hij het zelf ook wel eens gehad over uit elkaar gaan dus als ik iets van een opening heb probeer ik daar wel op te reageren van dat dat misschien beter is, ik hem die vrouw gunt die er mee om kan gaan etc.
het liefste heb ik dat de breuk volgens hem ‘vanuit hem’ komt omdat hij het dan kan goedpraten.

De brief vind ik anderzijds ook een goede optie. Het zo uit het niets tegen hem zeggen durf ik in ieder geval echt niet. Onverwachtse dingen lijken die woede het meeste uit.

Update; er is een leuk appartement vrij waar ik met mijn 15 jaar aan inschrijving (godzijdank) kans op zou kunnen maken. Niet in mijn oude woonplaats maar wel in de omgeving ook dus dat zou perfect zijn. Hij loopt t/m volgende week woensdag dus even duimen nog..

Vandaag was hij gewoon weer aan het werk en kreeg ik vanmorgen zelfs lieve berichtjes. Het is net of hij het aan voelt…

Maar ik moet mezelf nu echt blijven herinneren aan de slechte dingen (en die zijn er stiekem nog wel veel geweest hoe meer ik er over nadenk) en niet weer verliefd worden op het plaatje.

Hij komt zo thuis dus even afwachten hoe dat gaat.

Wat goed dat je zo aan  het doorpakken bent! Zou wel heel tof zijn als je in dat appartement kunt. Ik duim met je mee!

RoodVruchtje schreef op 03-04-2024 om 17:19:

Oh wauw Naoom, ik begrijp dat je op deze woning hebt gereageerd?
Dat zou inderdaad fantastisch zijn als je deze zou mogen krijgen! Zou betekenen dat je kunt gaan plannen, zo ook vwb je meubels verhuizen. Ik zou hem inderdaad NOOIT alleen de boodschap brengen dat je de relatie verbreekt, doe dit samen met een vriend (bij voorkeur een man) of per brief.

Ik zou er wel voor zorgen dat je dan wel de allerbelangrijkste spullen/documenten etc hebt weggehaald daar, meubels kan evt later of, mocht dit echt niet meer lukken, jammer dan. Hou te allen tijde je eigen veiligheid als prioriteit!

Wat een verschrikkelijk spannende periode gaat er voor jou aanbreken en ja, zeker ook een verdrietige tijd, maar dat verwerken komt later wel.

Ik ga voor je duimen 🤞

Hierbij kan de wijkagent ook je bijstaan, een man /vriend kan hij ook aanvliegen maar dat kan hij niet bij de wijkagent

MRI

MRI

03-04-2024 om 17:35

Vandaag was hij gewoon weer aan het werk en kreeg ik vanmorgen zelfs lieve berichtjes. Het is net of hij het aan voelt…

Maar ik moet mezelf nu echt blijven herinneren aan de slechte dingen (en die zijn er stiekem nog wel veel geweest hoe meer ik er over nadenk) en niet weer verliefd worden op het plaatje.

Reken er maar op dat hij het aanvoelt! En ja hij zal een charme offensief in kunnen zetten. Heel goed om je hoofd dan koel te houden want bij sommige mensen werkt het zo: als je weer overstag gaat door dat charme offensief, weten ze dat je daar gevoelig voor bent. Dat zullen ze in hun ' toolbox' houden. Ondertussen hebben ze je dan weer terug, en gaat alles weer op de oude voet door. Alleen wordt het nare gedrag iedere keer dat je terugkomt steeds erger. 

Ik zeg niet dat het bij hem zo werkt maar de mogelijkheid is er. Dus houd het hoofd koel. Hij verandert niet zomaar. 


Hopelijk zet hij nu een tijdje een charme-offensief in, dat geeft jou de ruimte om vriendelijk terug te doen en ondertussen wat zaakjes te regelen.
Hartstikke fijn dat je kans maakt op een appartement, hopelijk lukt het!

Izza schreef op 03-04-2024 om 17:00:


To moet zich zo goed mogelijk voorbereiden om daar weg te komen. 

...

Beter kan je dit zo rustig mogelijk laten verlopen. Dus niet" jij hebt dit of dat gedaan". Maar heel kort het bii jezelf houden "deze relatie paste niet meer bij mij".

Mee eens.

Hier zien we overigens weer hoe verstandig het is om zelf ingeschreven te (blijven) staan voor een huurwoning als je intrekt in de woning van een (nieuwe) partner. Een slimme meid is op een scheiding voorbereid.

Naoom

Naoom

03-04-2024 om 21:35 Topicstarter

Zo zo fijn jullie support. Bedankt. Vanavond was hij echt lief. Vroeg of ik bij hem kwam liggen op de bank. Tussendoor dan wel weer wat ‘sneertjes’ die ik andersom niet zou maken maar goed, als dat het enige was was er niet veel aan de hand zeg maar. 
Aan de ene kant voelt het heel verwarrend omdat ik dan weer die liefde een beetje krijg die ik zo nodig heb. Aan de andere kant is het wel heel duidelijk geworden dat ik nooit gelukkig ga worden met deze relatie en inderdaad, biedt deze ‘rust’ me de kans om zaakjes goed te gaan regelen.
Vrijdagavond heeft hij met een vriend afgesproken en ga ik dus naar die vriendin.

en inderdaad… inschrijven bij de woningbouw is zó belangrijk. Anders was ik nu echt wel helemaal in paniek geweest om eerlijk te zijn. Dus ik voel zo mee met mensen die niet (lang genoeg) ingeschreven staan en daardoor gewoon alleen of met kind ‘op straat’ staan voor hun gevoel. 

Ach lieve to…
Ik heb niet snel een écht slecht gevoel bij dit soort situaties…… maar nu toch echt wel, bij ieder bericht dat je schrijft groeit mijn bezorgdheid. 
Het kan meevallen, natuurlijk. Maar ik zou daar niet op rekenen. Ik hoop enorm dat ik het mis heb. 
Normaal gesproken zou ik ook adviseren om langsaam aan je nieuwe leven te werken. 
Nu niet. Alleen maar wegwezen!!!
Zo snel mogelijk. 
Zorg voor belangrijkste zaken, idd id en wat geld. De rest is niet belangrijk. 
Ga gewoon. Maakt niet uit waar naartoe. Vlucht naar familie, vrienden, hotel, kamer, caravan. Maakt niet uit, maar zorg dat je wegkomt. En dat hij je nu niet kan traceren. 

Onze laatste berichten hebben zich gekruist.
Naoom, niet alleen wat je over hem schrijft vind ik verontrustend, maar ook je tekst over jezelf. De combi maakt je situatie hartstikke gevaarlijk….. 
(In een normale situatie zijn jouw behoeftes natuurlijk helemaal zo gek niet. Maar je zit helaas NIET in een normale situatie. 
Wegwezen!!!!

miss1984 schreef op 03-04-2024 om 08:58:

Naoom, dat is wat mensen doen die de ander proberen te manipuleren.. in je hoofd kruipen als een sluipmoordenaar. Je hebt zoiets pas door als je het ziet.
Je vraagt je af wrm hij nog contact met ex heeft, misschien houdt ze hem daarmee een soort van te vriend uit angst of uit afhankelijkheid. Daar kunnen vanallerlei redenen aan ten grondslag liggen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het inlichten van de wijkagent of hem om hulp vragen een erg goed idee vind.

Vaak zit een wijkagent op vaste momenten in een buurthuis waar een inloop is en meestal denken die goed mee om jou veiligheid te waarborgen. In mijn omgeving zit het wijkteam (profs) ook op vaste momenten in het buurthuis om mee te denken, misschien kun je daar iemand in vertrouwen nemen als je op dit moment niemand wil belasten?
Maar ik weet wel als mijn vriendin zich zo voelde ik er alles aan zou doen om te zorgen dat ze veilig was en haar op alle fronten steunen.
Heb je in de gaten dat je jezelf te veel vind?
Dat is iets wat hij gecreëerd heeft hé. Want dat ben je niet. Je mag zijn wie je bent.

Ik merk vooral op dat hij zo op je in heeft gepraat dat hij je isoleert, precies wat andere hier ook zeggen, want hij houdt niet van politie, ja en? Daar heb je niks mee te maken dat hij er niet van houdt. Hij is juist de gene die je klein probeert te houden zodat je klem blijft zitten. En dan zul je ergens vast dat stemmetje nog wel hebben die steeds zegt: maar het valt nog wel mee, de wijkagent is een brug te ver etc. Zoals je poste: hij was 3 weken rustig en lief. Ja zo doet hij dat, dat gaat zo geleidelijk aan dat het een complete mindfuck word.

Voor nu zou ik ook de lieve vrede bewaren en eerst een netwerk opbouwen aan steun.

Je komt angstig over en zeker na je laatste bericht. Daarom is het juist zo belangrijk dat je het gaat delen. Je kunt ook bij de huisarts-poh een afspraak maken om je zorgen te delen.


Naoom, wat zei ik vanmorgen om 8.50 uur? Precies wat je net post. Dat is precies wat er in je hoofd gebeurd maar echt waar dit is maar van korte duur en dat gevoel gaat ook weer over. Dat is wat mishandeling met je doet. Dat loskomen daarvan kost echt tijd en blijf jezelf daarin toespreken. Ik duim mee dat het appartement voor jou is. Hou vol!! 

Naoom schreef op 03-04-2024 om 21:35:

Zo zo fijn jullie support. Bedankt. Vanavond was hij echt lief. Vroeg of ik bij hem kwam liggen op de bank. Tussendoor dan wel weer wat ‘sneertjes’ die ik andersom niet zou maken maar goed, als dat het enige was was er niet veel aan de hand zeg maar.
Aan de ene kant voelt het heel verwarrend omdat ik dan weer die liefde een beetje krijg die ik zo nodig heb. Aan de andere kant is het wel heel duidelijk geworden dat ik nooit gelukkig ga worden met deze relatie en inderdaad, biedt deze ‘rust’ me de kans om zaakjes goed te gaan regelen.
Vrijdagavond heeft hij met een vriend afgesproken en ga ik dus naar die vriendin.

en inderdaad… inschrijven bij de woningbouw is zó belangrijk. Anders was ik nu echt wel helemaal in paniek geweest om eerlijk te zijn. Dus ik voel zo mee met mensen die niet (lang genoeg) ingeschreven staan en daardoor gewoon alleen of met kind ‘op straat’ staan voor hun gevoel.

Dit is een heel herkenbaar patroon, na een nare actie weer 'echt lief' zijn, omdat dat is waar jij zo naar op zoek bent. Maar die liefde ga je niet echt van deze man krijgen, het is manipulatie. Ik vind het heel knap dat je ziet dat je niet gelukkig gaat worden met deze man en gelijk in de actiestand bent gekomen! Maar laat je niet misleiden door af en toe een lief gebaar. Deze man is niet lief en niet goed voor jou. Fijn dat je naar je vriendin kunt, en vertel haar vooral alles, je hoeft je niet te schamen en ze wil je vast helpen.

Pinokkio schreef op 03-04-2024 om 21:47:

Onze laatste berichten hebben zich gekruist.
Naoom, niet alleen wat je over hem schrijft vind ik verontrustend, maar ook je tekst over jezelf. De combi maakt je situatie hartstikke gevaarlijk…..
(In een normale situatie zijn jouw behoeftes natuurlijk helemaal zo gek niet. Maar je zit helaas NIET in een normale situatie.
Wegwezen!!!!

Het is juist knap dat ze op die gevoelens die er gewoon zijn kan reflecteren. Het lijkt nu alsof je zegt dat het gek is dat ze deze gevoelens heeft en dat op het moment dat ze die toch heeft ze extreem gevaar loopt. Maar de weg is nogal moeilijk als je eerst moet zorgen dat je die gevoelens niet meer hebt. De weg die zij gaat is beter, erkennen dat je die gevoelens hebt en toch afscheid gaan nemen innerlijk en plannen maken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.