Relaties Relaties

Relaties

Verder nadat ik ben vreemdgegaan, liefdesverdriet, schaamte.

Je bent in een heel moeilijk situatie terecht gekomen. Zoals je zegt gevolg van keuzes die je zelf hebt gemaakt. En tegelijk zeg je ook al terecht dat er een wereld aan tekort, verdriet en kindpijn onder zit. Je mag daarom zowel verantwoordelijkheid nemen voor wat je hebt gedaan als compassie voor de rugzak die je meedraagt.

Mijn vrouw heeft mij bedrogen. Het is nu een paar jaar geleden. Voor mij het zwaarste wat ik heb ervaren in dit leven. En toch: ik ben blij dat ik het weet. Omdat een geheim namelijk altijd in het onzichtbare invloed heeft. Jij gaat er onder gebukt en het staat volledige verbinding in de weg. Reken maar dat hij met vragen en gevoelens zit die hij niet kan duiden, maar die ook van invloed zijn in zijn leven en jullie relatie. Plus de theorie dat geheimen een plek en werking in het systeem teweegbrengen.

Dus: ik zou het vertellen. En dan heel hard met jezelf en samen aan de slag. Dan kunnen er twee dingen gebeuren: jullie raken elkaar (nog meer) kwijt. Of jullie krijgen een diepere en betere relatie. Waarbij jij op een dag ook kunt zeggen dat hij jou verdient.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.