Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


MRI

MRI

21-01-2022 om 21:17

Mamame schreef op 21-01-2022 om 20:33:

ondanks alle shit afgelopen jaren ben ik vandaag geslaagd voor Bachelor of Nursing. Zo zie je maar, niet iedere tegenslag laat je volledig uit het veld slaan. Voel me echt even heel sterk.

GEFELICITEERD! wees trots op jezelf

Super, Mamame! En nu maar heel veel waardering ervaren.

Flanagan schreef op 21-01-2022 om 22:21:

Super, Mamame! En nu maar heel veel waardering ervaren.

Zou alleen willen dat mijn man iets had geleerd over waardering. Van mijn werk staan de bloemen al in de vaas. Maar voor manlief is het nog steeds niet een standaard te laten zien dat hij trots is. Dus nog geen doosje chocola. Ik blijf even genieten van mijn eigen blije gevoel en ga nu even het gesprek niet aan. Gewoon geen zin in. 

in die moeilijke tijd, deed ik veel vrijwilligerswerk om even los te komen van de onzekerheid. De dankbaarheid van die oudere mensen in zorgcentrum verzachtte die kwelling; er waren zeker wel mensen om mij heen die mijn inzet konden waarderen. Ze zaten op dat moment alleen niet thuis naast mij op de bank.

En de doos chocola of het kappersbezoek, is iets wat je jezelf op kan trakteren, na je eerste salaris als bachelor nursing; girlpower.

Mamame schreef op 21-01-2022 om 22:55:

[..]

Zou alleen willen dat mijn man iets had geleerd over waardering. Van mijn werk staan de bloemen al in de vaas. Maar voor manlief is het nog steeds niet een standaard te laten zien dat hij trots is. Dus nog geen doosje chocola. Ik blijf even genieten van mijn eigen blije gevoel en ga nu even het gesprek niet aan. Gewoon geen zin in.

Heeft misschien ook iets te maken met welke 'taal' van liefde jullie beiden 'spreken'? En wellicht komt die niet met elkaar overeen; je verwacht dat je partner op een bepaalde manier waardering toont, omdat dat jouw 'taal' is, het op die manier aan jouw verwachtingen zou voldoen, terwijl jouw partner daarin een andere 'taal' spreekt en zodoende op een andere manier zijn waardering laat blijken. Als je elkaar daar niet (helemaal) goed in verstaat, dan gaat dat langs elkaar heen, wordt de boodschap niet ontvangen. En denk je dat er geen waardering getoond wordt. Omdat het niet op de manier gaat zoals jij het verwacht, zoals jij het fijn zou vinden hoe hij zijn waardering daarvoor aan jou  zou tonen.

Maar in ieder geval, proficiat met het behalen van deze prestatie, Mamame! Super knap!!!

Labelladonna, precies dat. Dus ik heb geleerd hier geen drama meer van te maken. Heb gezegd dat ik het jammer vind en ben heerlijk eten gaan bestellen om het te vieren.

Mamame Gefeliciteerd !! 🥳

(Mamame, ik heb inmiddels geleerd : )
Hang je eigen slingers op in het leven 😘🥰 

Anna Cara

Anna Cara

25-01-2022 om 21:54 Topicstarter

Mamame schreef op 22-01-2022 om 10:25:

Labelladonna, precies dat. Dus ik heb geleerd hier geen drama meer van te maken. Heb gezegd dat ik het jammer vind en ben heerlijk eten gaan bestellen om het te vieren.

Gefeliciteerd! Ik vind het knap dat je het zelf viert. Toch jammer als iets wat belangrijk voor jou is, wat teleurstelling op het moment brengt. Ga je de feedback nog wel geven? 

Hoii alle,

Ik was benieuwd hoe het met jullie gaat?

Mannen !! Pffff ik had vandaag een zucht moment. Man en ik hadden vandaag een gesprek samen, schoonpa wilde met man een steden strip maken.

Helll yeahhh zei ik dan plan ik er een met een vriendin! Iets wat ik mezelf nooit gegunt heb, echt belachelijk dat ik vroeger ooit zo gedacht heb!!

Man krabbelde snel terug haha!! Ik heb hem toe gelachen. En zei schatje Jij denkt toch niet dat ik thuis op de bank blijf zitten? 

Die tijd is voorbij  
Tijd om leuke dingen te doen na deze saaie periodes! 
Hebben jullie nog leuke dingen ingepland?

Ik probeer weer in een positieve flow te komen en dat gaat me goed af, hoe is dat bij jullie?

Liefs

Anna Cara

Anna Cara

03-02-2022 om 08:03 Topicstarter

Ha Miss! Ik herken de zin 'die tijd is voorbij' heel goed haha. Ik heb een aantal grenzen gesteld wat ik niet meer accepteer, en daar komt deze zin dan wel eens voor oppoppen. 

Bedoel je overigens dat je man nu niet weekend weg gaat met zijn vader? 

Goed dat de flow positief is!

Ik ga met up en downs en merk dat het hele vreemdgaan gebeuren een zware wissel op mij heeft gehad. Ik denk helaas nog elke dag in vlagen aan de (vele) dingen die gebeurd zijn. Lig er soms zelfs nog steeds wakker van. Triggers zijn alom aanwezig. Ik heb rationeel gekozen voor het tijd geven zoals je weet. En dat lijkt nog steeds een goede keuze te zijn geweest. Maar vraag mij wel af wanneer ik niet meer zal worden getriggerd. De verwerking kon en kan dus beter. Niet meer vlagen van boosheid of verdriet zal hebben is een goed doel. Wanneer ik niet meer onrustig ben als hubby wat lang(er) wegblijft. Daarom overweeg ik om weer in therapie te gaan. En handvatten te krijgen om hier mee aan de slag te gaan. Want dat is ook eerlijker naar hubby toe.

Het blijft iets heel naars, de (psychologische) effecten op mij. De ene dag denk ik over ons jaaaaa. De andere dag neeeee. Herkennen jullie dat?  

Als iets je blijft triggeren, zegt het meer iets over wie jij bent, iets over je karakter.
Mijn man is dan wel niet fysiek ontrouw geweest, alhoewel ik onlangs een opmerking over die tijd te horen kreeg, waar mijn haren bij overeind gingen, is er wel meer dat je kan  triggeren en aan je vreet.
Zo bevind ik mij momenteel in een situatie waarbij ik in conclaaf lig met mijn broer. Ook dat is niet fijn en houdt mij bezig omdat ik belang van mijn moeder voorop zet. En dan vraag ik mij wel eens af of ik het op mij afroep al die stomzinnige  egocentrische acties van mensen om mij heen. Wanneer gaat het aan mij voorbij...
Natuurlijk roep ik het niet op mij af, maar dat gevoelige, betrokkende in mij, maakt dat ik het mij aantrek.
Ik zal er wel nooit vrij van zijn, want het is ook een onderdeel van mij.
En zo koester ik die gevoeligheid, die mij jammer genoeg ook wel kan kwetsen maar mij vormt wie ik ook ben. Als ik in de spiegel kijk, bewonder ik mijzelf omdat ik geen ongevoelig individu aankijk maar iemand met een fijn karakter.

Hier lukt het ook goed om in een positieve flow te raken. Even een hevig moment van herbelevingen gehad met al die toestanden van TVOH. Maar dat is gelukkig maar een kortstondig moment geweest met wat heftige emoties die opspeelden, waarna we weer verder konden.

Heb in ieder geval een leuk vooruitzicht! Binnenkort ben ik jarig, dit jaar valt dat in een weekend. 
Al een hele tijd heb ik een cadeaukaart liggen van "weekendjeweg". Aangeschaft door meeruren van werk om te zetten in dit tegoed. Ik was al bang, dat ik de kaart niet meer zou kunnen verzilveren voor de verloopdatum, door alle coronamaatregelen. Maar nu er weer meer mogelijk is geworden, kan ik de kaart nog net op tijd inzetten om te besteden aan een leuk weekendje weg met manlief. En vond mijn verjaardag wel een leuke gelegenheid/aanleiding daarvoor. Zodoende dus een leuk vooruitzicht!
 
Verder gaan mijn man en ik binnenkort samen dit ritueel doen, ter afsluiting van het donkere hoofdstuk uit onze relatie:

https://theblindspot.nl/shop/the-kintsugi-heart/.

En volgend jaar (dan zijn we 30 jaar getrouwd), dan wil ik een soort van "opnieuw" trouwen. Ik ga een nieuwe trouwgelofte schrijven voor mijn man en hij voor mij. Hoe we het verder vorm gaan geven, daar moeten we nog verder over nadenken en dingen voor uitzoeken, maar we willen deze stappen wel zetten om zo een nieuwe fase in te gaan met elkaar. Relatie 2.0.

Voelt in ieder geval goed. Ben daar ook wel aan toe, om de achterliggende periode met veel verdriet en nare gevoelens af te sluiten en een nieuw begin te maken, merk ik aan mezelf. Niet dat het gebeurde dan niet meer ter sprake gebracht kan worden, want dat zal heus nog wel eens voorbij komen. Maar ik heb een duidelijke afsluiting nodig om ook echt opnieuw verder te kunnen gaan.

Anna Cara

Anna Cara

03-02-2022 om 17:57 Topicstarter

BellaDonna, 

Het is je/jullie zo gegund! Ook heerlijk voor alle vrouwen hier die gekwetst zijn en zich afvragen of een relatie 2.0 wel mogelijk is. Dat zij lezen dat het kan ❣️

Fijn weekend gewenst alvast 😘

Anna Cara

Anna Cara

03-02-2022 om 18:00 Topicstarter

Flanagan schreef op 03-02-2022 om 08:34:

Als iets je blijft triggeren, zegt het meer iets over wie jij bent, iets over je karakter.

Flanagan, oh ja? Wat dan? Welk theorie /boek of therapie vertelt hier meer over? Ben wel benieuwd naar omdat velen hier nog jaren last hebben van triggers. 

Pure constatering / filosofische overweging na analyse door mijzelf.
Je kan het ook omdraaien; zijn er gebeurtenissen die je niet triggeren, ben je dan nog in staat om te voelen? Wat is erger?
Ja, het is fijn als de triggers minder heftig zijn, maar ze tonen wel aan dat je in staat bent te voelen. Iets dat vele op zichzelf gerichte mensen kwijt zijn.
Ik weet dat ik best gevoelig ben, als onderdeel van mijn karakter. Omdat ik weet dat ik zo in elkaar zit, kan ik er steeds gemakkelijker over heen stappen. Dus niet negeren, maar ook niet mee lopen sjouwen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.