Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8

https://www.quest.nl/maatschappij/taal/a25468848/scheldwoorden-nederland/

Hoer staat zelfs (samen met bitch en slet) op nummer 1 van de scheldwoorden voor vrouwen. Het is echt een naar woord en onnodig om het te gebruiken om een sekswerker te omschrijven. 

Super irritant trouwens hoe de scheldwoorden voor mannen en vrouwen verschillen.

Ik vind gebruik maken van sekswerk (met uitzondering van bekende adressen waar zekerheid is over de vrijwilligheid van het sekswerk en eerlijke betaling), in de volle wetenschap van mogelijke misstanden echt hartstikke fout en zelfs crimineel. En daar bestaat dan weer geen eigen scheldwoord voor. 

Breiertje schreef op 11-03-2025 om 12:43:

[..]

Aangezien het eenmalig was, was het voor de lust. Dan heeft het inderdaad geen meerwaarde hoe ze eruitzag. Dat heeft mij niet beziggehouden. Met wie. Maar wel, was het eenmalig zoals hij zei? Was hij daar eerlijk over? Maanden gegraven en bleek dat er veel meer aan de hand was.... Dat eenmalige zou mij meer bezighouden dan let wie, als het een lustdaad was.

10 jaar geleden bij mij viel er ook 'iets' voor. Ik geloofde zijn verhaal. Maar nu blijkt dat hij een verslavingsproblematiek had. Had hij toen eerlijk geweest, hadden we dit geweten, konden we toen de juiste hulp hebben gezocht. Maar doordat we dit niet wisten, herviel hij in zijn verslaving en zakte dieper en dieper weg. En ik had het echt niet door. Sporen wissen, daar zijn ze goed in.

Ik denk dat het belangrijker is om te weten of dit renmalig was, of of er ook meer achter zit, zodat jullie de juiste hulp kunnen krijgen indien nodig.

Vreemd na eenmalig een soa, het kan. Maar als de dame in kwestie zo losbandig leefde zou ze toch moeten weten hoe met een condoom om te gaan dat het niet fout loopt, denk ik dan...

Maar goed. Dit kan je nodeloos ongerust maken. Misschien zie ik spoken. Maar je verhaal is zo vergelijkbaar met het mijne.

Heftig verhaal! Jij ook veel sterkte de komende tijd.

Ik hoop dat onze verhalen niet vergelijkbaar zijn. Ik denk dat ik de hele waarheid weet, maar zeker weten doe ik het natuurlijk nooit. Het condoomverhaal geloof ik dan weer wel. Wij hebben vroeger ook regelmatig gehad dat er 1 was afgegleden en hij wil absoluut geen kinderen meer, dus geloof wel dat er een condoom is gebruikt.

Hij is vreemd gegaan omdat we echt in een hele slechte periode zaten en hij voelde zich niet gewaardeerd en gezien (ik ook niet). Ons seksleven was gewoon nog goed. Ik ben in 2024 veel afgevallen en was dus ook met mijn uiterlijk bezig. Hij was er van overtuigd dat ik een ander had. Er werd nauwelijks gepraat.

Dit gaat nu stukken beter, maar we gaan zien wat de toekomst ons zal brengen

Persephone schreef op 11-03-2025 om 11:12:

[..]

Via online spelletjes wordt er vaak contact gelegd, hoor. Wordfeud bijvoorbeeld schijnt een enorm populair medium daarvoor te zijn.

Klopt, het is idd via wordfeud gegaan. 

LifeEvent! schreef op 11-03-2025 om 10:33:

[..]

Wat kan er erger worden? Dat je er nu een gezicht bij krijgt? De film heb je nu ook zelf in je hoofd gemaakt of heeft ze een geen gezicht?

Een spelletje online doen? Neem mee mee! Is het dan een verkapt bureau voor seksafspraken? Oftewel hoerenaanbod? Kan mij er niets bij voorstellen nl. Ik weet dat er via candy crush Wel eens contact ontstaat en gepaard gaat met veel heen en weer geschat, soort tinder. Is het zoiets? Want dan hebben ze ook een poos heen en weer elkaar op lopen geilen toch?

Het gevoel dat het nu beter dan poot gaat had mijn schoonzus ook een poos. Soort opnieuw verliefd. Jullue beseffen elkaar bijna kwijt te zijn geraakt gaan elkaar weer opnieuw zien want er was vanzelfsprekendheid ingeslopen de seks is weer heftig, nog nooit zo goed gepraat etc dat is wat heel veel gebeurd in het begin het is ook weer spanning voelen. Bij ons ook. Zeker als je zoals wij echt afspraken moesten maken om elkaar te zien omdat hij niet meer thuis woonde.

Nu hij weer een half jaar thuis woont is dat uiteraard minder. Hebben we vorige week ook onze eerste discussie weer gehad waarom we destijds in relatietherapie zijn gegaan (tijdens de affaire) Maar wat overblijft is veel liefde, de patronen waarbij het mis ging is doorbroken en veranderd we zijn blij zijn om elkaar te zien, genieten ook van weer een avondje film kijken of een boek lezen naast elkaar zonder de kleren van elkaar te trekken. Maar altijd blijft dat gevoel hoe bijzonder het is en zo anders had kunnen zijn. Bij truus en haar man die al jaren een klote huwelijk hadden zoals zij altijd zei ging het aanvankelijk ook geweldig. Maar nu anderhalf jaar later is het drama omdat hij blijft hangen in verwijten en zij hem nog steeds overal de schuld van geeft en er wel klaar mee is. Ze vervallen ook weer in het oude waardoor zij vond een klote huwelijk te hebben. Het is en blijft hard werken om de onderste steen boven te krijgen en niet in oude patronen te vervallen

Bij schoonzus en broer die niet uit elkaar zijn geweest en bijna niemand het weet, heeft mijn broer weer de houding alsof er niets gebeurd is. Wil niet naar therapie, niet meer erover praten. Ze weet ook niet wie het is geweest, wel een foto in verleidelijke poses en die chats tussen hen staat op haar netvlies gebrand en ook bleek het vaker en langer te zijn geweest dan hij haar eerst deed geloven Zodoende wist ze steeds een beetje meer. Dat is killing. Want ze heeft nog steeds het gevoel niet alles te weten. Maar die houding van "streep eronder" etc nog geen jaar na ontdekken, zijn rode vlaggen en gaat herstel tegen werken. Niet omdat ze weet hoe ze eruit ziet van top tot teen.

Ik kom de truus ook elke week tegen. Elke keer dat nare hoofd en dat hinnikende lachje. Maar niet dat ik het zie of hoor maar haar minachtende uitlatingen over mij en mijn man en haar houding maken dat het moeilijk is haar deel los te laten.

Ik heb met 2 verraders te dealen. Die spelletjesvrouw ken jij geen jaren en heb je niet alles mee gedeeld. Richt je dus op je man en als je je af blijf vragen hoe ze eruit ziet, zou ik het opzoeken. Dat plaatje kan vervolgens gaan vervagen.

Het is idd via wordfeud gegaan. Tussen het chatten en afspreken zat maar een aantal dagen.

Lijkt me echt verschrikkelijk als je haar steeds moet zien. Knap dat jullie daar toch nog uit zijn gekomen.

Het seks verhaal herken ik ook wel. De eerste maand nadat ik het wist hebben we heel veel seks gehad, ik was ook echt verdrietig als het niet kon. Dat is nu gelukkig weer wat meer uitgebalanceerd en 'normaler'.  We doen nu ook veel andere dingen zoals uit eten, sauna, wandelen, spelletjes etc. Weet het nu bijna 5 maanden en ook lijkt of ik weinig stappen zet, als ik terug denk aan die periode zie ik dat er wel degelijk veel vooruitgang is.

Siobo schreef op 11-03-2025 om 17:18:

https://www.quest.nl/maatschappij/taal/a25468848/scheldwoorden-nederland/

Hoer staat zelfs (samen met bitch en slet) op nummer 1 van de scheldwoorden voor vrouwen. Het is echt een naar woord en onnodig om het te gebruiken om een sekswerker te omschrijven.

Super irritant trouwens hoe de scheldwoorden voor mannen en vrouwen verschillen.

Ik vind gebruik maken van sekswerk (met uitzondering van bekende adressen waar zekerheid is over de vrijwilligheid van het sekswerk en eerlijke betaling), in de volle wetenschap van mogelijke misstanden echt hartstikke fout en zelfs crimineel. En daar bestaat dan weer geen eigen scheldwoord voor.

Ik vind ook al is het eerlijk betaald en vrijwillig al gruwelijk fout. Er wordt ontrouw door uitgelokt. Zie het verhaal van Breiertje  Net als sites als second love en tinder bv vind ik ook gruwelijke praktijken. Dus ik heb 0 respect voor het soort mensen die dat faciliteren en voor de hoerenlopers of de sekswerkbezoekers zo je wilt. 

Het verziekt! 

Lente2025 schreef op 11-03-2025 om 17:28:

[..]

Het is idd via wordfeud gegaan. Tussen het chatten en afspreken zat maar een aantal dagen.

Lijkt me echt verschrikkelijk als je haar steeds moet zien. Knap dat jullie daar toch nog uit zijn gekomen.

Het seks verhaal herken ik ook wel. De eerste maand nadat ik het wist hebben we heel veel seks gehad, ik was ook echt verdrietig als het niet kon. Dat is nu gelukkig weer wat meer uitgebalanceerd en 'normaler'. We doen nu ook veel andere dingen zoals uit eten, sauna, wandelen, spelletjes etc. Weet het nu bijna 5 maanden en ook lijkt of ik weinig stappen zet, als ik terug denk aan die periode zie ik dat er wel degelijk veel vooruitgang is.

Dat is positief om te lezen. En zijn jullie ook in therapie? 

MRI

MRI

11-03-2025 om 18:02

LifeEvent! schreef op 11-03-2025 om 17:53:

[..]

Ik vind ook al is het eerlijk betaald en vrijwillig al gruwelijk fout. Er wordt ontrouw door uitgelokt. Zie het verhaal van Breiertje Net als sites als second love en tinder bv vind ik ook gruwelijke praktijken. Dus ik heb 0 respect voor het soort mensen die dat faciliteren en voor de hoerenlopers of de sekswerkbezoekers zo je wilt.

Het verziekt!

Tja ik kan zien dat sekswerk een verziekte industrie is waarbij vaak gebruik gemaakt wordt van mensen die op bijvoorbeeld misbruikt zijn, of getraffickt oid. Ik vind het echter abject om de sekswerker de schuld te geven. De schuld ligt bij mannen die een vrouwtje willen kopen ipv uit verbinding willen vrijen. Dát is het zieke van het gebeuren. En nog even: jij gebruikt de term hoer denigrerend als scheldwoord voor mensen die niet in de seksindustrie werken, toch? Niet gaan sidetracken

[..]

Ik vind ook al is het eerlijk betaald en vrijwillig al gruwelijk fout. Er wordt ontrouw door uitgelokt. Zie het verhaal van Breiertje Net als sites als second love en tinder bv vind ik ook gruwelijke praktijken. Dus ik heb 0 respect voor het soort mensen die dat faciliteren en voor de hoerenlopers of de sekswerkbezoekers zo je wilt.

Het verziekt!

Bijzonder triest dat je jezelf nog steeds goedpraat voor je hoer-gebruik, ongeacht je zgn respect of disrespect voor sekswerkers in het algemeen. Je hebt nu al meerdere malen gelezen dat mensen hier moeite mee hebben en je hebben gevraagd hiermee te stoppen. Dus hoezo respect?!

En mbt vetgedrukte: ontrouw wordt hiermee absoluut niet uitgelokt, het zijn nog steeds die mannen die er geheel vrijwillig gebruik (of misbruik) van maken, allemaal voor puur eigen gewin. Je richt je boosheid en/of frustratie serieus op de verkeerde mensen om je eigen straatje ‘schoon’ te vegen.

[..]

Het verziekt!

Ik heb juist respect voor deze dames mits vrijwillig. Er zijn genoeg mannen (of vrouwen) die geen partner kunnen vinden enof geen seks hebben. Ik zie ze meer als hulpverleners. Een goede vriendin heeft dit beroep ooit gedaan. Heb echt respect voor haar. Echt dienstverlenend en ze heeft veel onzekere mannen geholpen. Dat getrouwde mannen deze dames bezoeken is echt de keuze die de man 100% maakt. Daar hebben prostituees geen schuld aan.

Renate46 schreef op 11-03-2025 om 18:11:

[..]

Ik heb juist respect voor deze dames mits vrijwillig. Er zijn genoeg mannen (of vrouwen) die geen partner kunnen vinden enof geen seks hebben. Ik zie ze meer als hulpverleners. Een goede vriendin heeft dit beroep ooit gedaan. Heb echt respect voor haar. Echt dienstverlenend en ze heeft veel onzekere mannen geholpen. Dat getrouwde mannen deze dames bezoeken is echt de keuze die de man 100% maakt. Daar hebben prostituees geen schuld aan.

Exact, met je eens.

En zo’n site als Second Love, daarvan kun je vinden wat je wilt, maar het is niet voor niets zo succesvol. Kun je je kop in het zand blijven steken en alle zgn faciliterende partijen de schuld geven, maar puntje bij paaltje blijft het nog steeds vraag en aanbod.

Alsof er minder vreemdgegaan wordt als er geen sekswerkers waren of sites als Second Love, nogal naïef hoor…..

Stresskipje schreef op 11-03-2025 om 14:32:

Wat mij helpt, en waarvan ik nu ook wel benieuwd ben naar andermans (jou) antwoord, is mezelf de vraag stellen: wat gebeurd er eigenlijk als ik het niet meer volhoud? Hoe ziet dat er dan uit, het niet meer aankunnen?

Dat vind ik persoonlijk niet zo’n lastige vraag, dat schaar ik onder een grens stellen, zelfrespect! Er is een leven na vreemdgaan, welke weg iemand ook bewandeld, het leven houdt niet op te bestaan.

RoodVruchtje schreef op 11-03-2025 om 18:29:

[..]

Dat vind ik persoonlijk niet zo’n lastige vraag, dat schaar ik onder een grens stellen, zelfrespect! Er is een leven na vreemdgaan, welke weg iemand ook bewandeld, het leven houdt niet op te bestaan.

Kleine aanvulling in het geval van Breiertje:

Zij zit een soortemet van klem en dat maakt alles zoveel lastiger, maar daarover hebben we het al vaker gehad.

Lente2025 schreef op 11-03-2025 om 17:11:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt. Heel mijn veilige wereld is onder mijn voeten weggeslagen, heb me echt nog nooit zo verloren en onveilig gevoeld. Ik heb jouw verhaal gelezen en heb echt respect voor je. Heel veel sterkte

Jij ook meis 🫂. Ik hoop dat jullie eruit komen. 

[..]

Het verziekt!

Er bestaat gewoon zoiets als een vrije keuze hoor. Niemand is gedwongen tot een affaire. Een verslaving heeft trouwens weinig te maken met een affaire. Het had net zo goed drugs of gokken kunnen zijn. De zwakte zit in mensen zelf. 

Verder ga jij bij de genoemde sekswerkers en sites uit van gebonden mensen in monogame relaties. Maar sekswerkers worden ook heel veel gebruikt door mannen zonder relatie. Of mensen met beperkingen. Tinder is een doodnormale datingsite voor alleenstaanden! Dat heeft niets met vreemdgaan te maken. Second love wel. Maar ook daar maakt de mens een keuze. En er zitten ook daar genoeg mensen met open relaties of singles. Denk bijvoorbeeld eens aan stellen die elkaar geen intimiteit meer kunnen geven en bewust kiezen voor iemand erbij. Echt er is zoveel meer dan alleen jouw beperkte wereld. 

Izza schreef op 11-03-2025 om 21:48:

[..]

Er bestaat gewoon zoiets als een vrije keuze hoor. Niemand is gedwongen tot een affaire. Een verslaving heeft trouwens weinig te maken met een affaire. Het had net zo goed drugs of gokken kunnen zijn. De zwakte zit in mensen zelf.

Verder ga jij bij de genoemde sekswerkers en sites uit van gebonden mensen in monogame relaties. Maar sekswerkers worden ook heel veel gebruikt door mannen zonder relatie. Of mensen met beperkingen. Tinder is een doodnormale datingsite voor alleenstaanden! Dat heeft niets met vreemdgaan te maken. Second love wel. Maar ook daar maakt de mens een keuze. En er zitten ook daar genoeg mensen met open relaties of singles. Denk bijvoorbeeld eens aan stellen die elkaar geen intimiteit meer kunnen geven en bewust kiezen voor iemand erbij. Echt er is zoveel meer dan alleen jouw beperkte wereld.

Dat is dus niet zo. Een affaire kan wel degelijk een verslavingsmechanisme hebben. Dat zeg ik niet maar hulpverleners.

Dat is wederom een aanname. Ik schrijf nergens dat ik daarvan uit ga. En om gelijk het derde erbij te pakken mbt je opmerking over mijn beperkte wereld (ook een aanname) ik weet hoe het werkt en dat hoeren als hulpverleners worden gezien etc maar daarom hoef ik dat niet logisch of normaal te vinden!  Daarbij veroordeel ik de "afnemers" ook niet. We leven in een gebroken wereld door ons egoïsme. Dat een hoer nodig is om lusten te bevredigen komt daaruit voort. Dat vind ik heel erg, ook door er geld aan te verdienen willens en wetens dat er getrouwde mannen zijn of seksverslaafden. Dat is niet alleen de keuze van de ander. Zo iemand is medeverantwoordelijk net als drugsdealers. Maar uit egoïsme vindt men van niet en praat zichzelf schoon door de verantwoordelijkheid bij de ander te leggen. Zo vind ik ook wat van de tabaks en alcohol en fastfoodindustrie bv

Ik ken trouwens mensen (ex collega's) die persoonlijk die hulp bieden aan sekswerkers om eruit te kunnen stappen en die verhalen zijn soms schrijnend. Ook daarin zit vaak een verslavingsmechanisme. 

Maar er zijn ook mensen die het (zelf) fantastisch vinden wat ze doen. Voor die groep heb ik dus geen respect. 

Dat ze zichzelf hulpverlener noemen vind ik een belediging van de beroepsgroep hulpverleners. Zo kan jejezelf dus weer goed praten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.