Relaties
Anna Cara
12-12-2021 om 23:19
Verder na ontrouw - deel 8
Je partner is vreemdgegaan? Dan kom je in een rollercoaster terecht. Ongeloof, verdriet, boosheid etc. En als je partner laat weten dat hij jou niet kwijt wil dan volgt vaak de vraag: Should I stay or go? In de praktijk niet altijd even simpel te beslissen.
In dit topic vind je gelijkgestemden van wie de partner ook ontrouw is geweest. Of zelfs meermaals. En waarvan de meesten hier besloten hebben om de relatie een kans te geven. Elk verhaal is uniek. Heb je vragen, zorgen, twijfels, behoefte aan luisterend oor of wil je je emoties kwijt? Dan ben je hier aan het goede adres.
Breiertje
30-01-2025 om 19:44
ik erken dat de therapeuten en literatuur adviseren het wel te delen met een vertrouwenspersoon.
Het niemand kunnen vertellen of je hart eens luchten is loodzwaar. Ik ventileerde tegen hem maar dat was niet de juiste persoon.
Makkelijk was het echt niet.
Maar ik sta nog steeds achter die keuze. In mijn geval was dit de juiste keuze.
Ik had het geluk een huisarts te hebben die me zo bijstond.
MRI
30-01-2025 om 20:03
Draver23 schreef op 30-01-2025 om 19:22:
[..]
Voor wat het waard is: ik heb deze vraag ook gesteld aan onze voormalig relatietherapeut. Ik vond het namelijk vrij apart dat mijn vriendin het niet met haar ouders wilde delen. Hij gaf aan dat hij in zijn praktijk merkte dat de stellen die het zo weinig mogelijk mensen hadden verteld, de grootste kans hadden om hun relatie te herstellen na een affaire. Gek is die conclusie niet als ik kijk naar de mensen om me heen die ik het verteld heb. Allemaal een eigen mening en sommige daarvan doen zeker richting mijn vriendin afstandelijk en kil. Dat heeft ook zeker een impact op haar. Ik heb het geluk dat ze tegen een stootje kan, maar weet niet hoe het in de toekomst gaat lopen. Het maakt wel dat ik sindsdien het niet aan teveel mensen vertel. Mijn naaste familie, vrienden en collega's weten het. Mijn vriendin had daar ook begrip voor. Ik reguleer mijn emoties door het met anderen te delen, dus voor de relatie was het ook goed. Maar nooit iemand verteld met de intentie om haar zwart te maken, hoewel ik dat dan natuurlijk wel doe. Maar daar heeft ze het zelf naar gemaakt denk ik dan.
Ja toegegeven: het is ook moeilijk als vriend of vriendin, want je wil de ander steunen en je gaat makkelijk mee met de negatieve stemming waarin je vriendin verkeert na het vreemdgaan van haar partner. Maar ja, dan blijft het aan en hoe stel je je dan op? Daarom vind ik het ook zo belangrijk een genuanceerd beeld te geven als bedrogen partner en niet iets van 'moet je horen wat een l%L hij is'. Maar goed ze zien je toch verdriet hebben en dat gun je een vriend niet. Misschien ook uitkijken tegen wie je het vertelt?
Ik kan me dus wel voorstellen dat het voor het voortbestaan van een relatie beter is om het niemand te vertellen, maar ik blijf het een heel groot extra offer van de bedrogen partner vinden en de vraag is of dat de relatie (en vooral die persoon) op de lange duur goed doet.
LifeEvent!
30-01-2025 om 20:05
Stresskipje
Ik las onderstaand verhaal.
Herkenbaar?
https://www.kekmama.nl/artikel/persoonlijk/mijn-vriend-wilde-polyamorie-maar-toen-werd-hij-verliefd-op-haar
LifeEvent!
30-01-2025 om 21:02
Draver23 schreef op 30-01-2025 om 19:22:
[..]
Voor wat het waard is: ik heb deze vraag ook gesteld aan onze voormalig relatietherapeut. Ik vond het namelijk vrij apart dat mijn vriendin het niet met haar ouders wilde delen. Hij gaf aan dat hij in zijn praktijk merkte dat de stellen die het zo weinig mogelijk mensen hadden verteld, de grootste kans hadden om hun relatie te herstellen na een affaire. Gek is die conclusie niet als ik kijk naar de mensen om me heen die ik het verteld heb. Allemaal een eigen mening en sommige daarvan doen zeker richting mijn vriendin afstandelijk en kil. Dat heeft ook zeker een impact op haar. Ik heb het geluk dat ze tegen een stootje kan, maar weet niet hoe het in de toekomst gaat lopen. Het maakt wel dat ik sindsdien het niet aan teveel mensen vertel. Mijn naaste familie, vrienden en collega's weten het. Mijn vriendin had daar ook begrip voor. Ik reguleer mijn emoties door het met anderen te delen, dus voor de relatie was het ook goed. Maar nooit iemand verteld met de intentie om haar zwart te maken, hoewel ik dat dan natuurlijk wel doe. Maar daar heeft ze het zelf naar gemaakt denk ik dan.
Bedoel je dan de relatie tussen haar en jullie vrienden of de relatie tussen jullie minder kans op herstel omdat mensen het weten?
Zij heeft het er idd zelf naar gemaakt. Daar mag men wat van vinden. Mijn man ziet dat ook als de consequentie van zijn vreselijk gedrag. Het gaat erom hoe ze zich nu opstelt naar jou en naar de mensen die het weten. En wil men haar spijt en intenties nu niet zien, dan zegt dat wat over henzelf!
Stresskipje
30-01-2025 om 21:53
LifeEvent! schreef op 30-01-2025 om 20:05:
Stresskipje
Ik las onderstaand verhaal.
Herkenbaar?
https://www.kekmama.nl/artikel/persoonlijk/mijn-vriend-wilde-polyamorie-maar-toen-werd-hij-verliefd-op-haar
Ja, Dit heb ik ook al eens gelezen ja.
Nou is mijn wardje niet moedwillig op zoek gegaan naar een Juultje, want daar had ik dan geen stokje maar een boomstronk voor gestoken. Maar het verloop van: " steeds vaker met haar ten kostte van mij" ,en het vervolg is heel herkenbaar inderdaad.