Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw - deel 8


Elpisto schreef op 29-08-2024 om 11:46:

[..]

Dat denk ik inderdaad ook. Vandaar dat we dit moment ook aangrijpen.

Ik ben ook vastberaden. Dat maakt het niet makkelijker, maar wel overzichtelijker: ik hoef deze keer niet mijn energie in haar te steken, maar kan het gewoon in mezelf steken. Alles ging destijds op haar voorwaarden omdat ik maar geen ruzie wou en die druk ligt er nu niet. Dat maakt het een stuk makkelijker om gewoon te doen waar ik mezelf goed bij voel.

Uiteindelijk gaan relaties kapot. Dat gebeurd. Eerlijk gezegd had ik verwacht na 2 jaar geleden dat we alles wel aan zouden kunnen, maar de realiteit is dat ze nog steeds zo moeilijk praat als 2 jaar geleden. Dat werkt gewoon niet langer. En daar moet je dan ook eerlijk in zijn.

Dus, positief vooruit. Nu alleen nog gaan zitten met het hoe en wat: zelf wil ze dat voor zich uit schuiven en de kinderen nog niet informeren, maar echt een gesprek er verder over hebben is ook nog niet gelukt. Ze wil het nog met niemand delen.

Jouw (ex)vrouw zit wel graag in de zetel. Op haar gemak blijven plakken totdat … ja, totdat wat? Waar wacht ze op? Op de derde? 
Ze wil het nog met niemand delen om een slag om de arm te houden? Als ik voor mezelf mag spreken… de dag dat ik zou weten dat ik geen huwelijk meer heb en de ander me zo’n beetje aan het lijntje houdt (wat nu gebeurt bij jou naar mijn gevoel), zet ik zijn (of “haar” in dit geval) koffers buiten. Niet agressief maar wel vastbesloten. Op mij komt haar gedrag over als passief/agressief en egoïstisch. Mijn gevoel hierin. 

Theekannetje schreef op 29-08-2024 om 15:01:

[..]

Als ik voor mezelf mag spreken… de dag dat ik zou weten dat ik geen huwelijk meer heb en de ander me zo’n beetje aan het lijntje houdt (wat nu gebeurt bij jou naar mijn gevoel), zet ik zijn (of “haar” in dit geval) koffers buiten. 

Gemakkelijk praten dit. Huis is van hun beide en kan dit niet zomaar. Huisvesting icm scheiden was 10 jaar geleden makkelijker dan nu. Het grootste probleem is een huis vinden voor beide icm kinderen. Stellen moeten nu noodgedwongen samen blijven wonen. Dat is echt verschrikkelijk lijkt mij zeker als 1 van de 2 een nieuwe partner heeft.

Elpisto zal deze vraag vanavond aan haar voor moeten leggen. Waar ga je wonen vanaf volgende maand.

Hoi allemaal, ik ben terug van lang weggeweest…
De meeste hier zullen mij denk ik wel herinneren.
Precies 3 jaar geleden biechtte mijn man zelf op dat hij een ander zag, maar verbrak toen wel meteen al t contact met haar en dit deed hij gelukkig ook echt. Maar ja t verwerken hiervan kostte mij uiteraard veel tijd, tijdens dat verwerken kwam ik er op een gegeven moment achter (vorig jaar september ongeveer) dat hij best vaak uitging, en dan gezellig was met andere vrouwen, na veel praten daarover beloofde hij eerlijk te vertellen als hij uitging. Ik raaktte zwanger in december, mega onverwacht maar ik was heel blij, helaas werd dit een miskraam met 8 weken… vlak erna kwam ik erachter dat hij weer stiekem was gaan feesten op zijn “werkreis” en ook nog eens dat hij drinkt, veel drinkt… kijk niks tegen drinken hoor maar ik drink zelf niet en hij ook niet maar is t op een gegeven moment gaan doen en heeft dit goed weten te verbergen. Ik rook soms wel iets als hij thuis kwam van vrienden maar stond er nooit echt bij stil. Thuis drinkt hij niet maar dus wel tijdens uitgaan. Vorige wk ging hij weer op reis voor zijn werk en ben ik erachter gekomen dat hij heel gezellig was met een vrouw en ik heb er mee geconfronteerd en idd hij had zijn nummer aan haar gegeven en een leuke avond gehad met haar in die tent maar niets is er verder gebeurd maar dat geloof ik natuurlijk allang niet meer. We hebben gepraat hierover en hij gaf zelf aan dat hij idd graag feest en drinkt op zn tijd en dan zeer sociaal word, nummers wisselt hij uit zodat de vrouw in kwestie die avond gezellig blijft maar wist t nummer daarna weer. Ik heb bedankt voor zijn eerlijkheid en gezegd dat ik wil scheiden. Zijn antwoord is dat hij dat niet wil en dat ik hem tijd moet geven om aan zichzelf te werken want hij wil er mee stoppen. Ook heeft hij me op t hart gedrukt dat t niet aan mij ligt. 
Net zoals elpisto, sorry trouwens elpisto! Zo naar voor je bevind ik me dus in een soort van deja vu situatie want toen vroeg hij ook om tijd. Ik weet dat ik niet meer wil vechten, ik wil weg want hier blijven en gekwetst worden keer op keer doet meer pijn dan scheiden. Moest t allemaal even opschrijven. Helaas valt er verder weinig over te zeggen  

Persephone schreef op 29-08-2024 om 14:33:

Overigens zou ik nooit akkoord gaan met voorlopig samenwonen en niemand vertellen wat er speelt. Dan kom je denk ik in een heel erg raar vacuum of paralelle werkelijkheid terecht, en dat lijkt me het recept om alsnog een hekel aan elkaar te krijgen, en dan is het wel gedaan met dat mooie na-huwelijk.

Ja, daar loop ik dus zelf ook tegenaan. Prima dat je scheiden wil, maar ik bepaal deze keer zelf wel wat ik voor mezelf nodig acht. 

En dan zie ik het echt niet zo zitten om nog een half jaar samen te wonen oid. Leuk als dat kan, maar daarvoor gaat het me toch allemaal net wat teveel aan het hart. Niet dat ik niet denk dat dit de juiste oplossing is, en dat ik niet door ga zetten, maar het is wel lastig om elkaar elke dag te zien de realisatie dat je eigenlijk een soort van ineens van alles naar niks gaat. Sterker nog: ik kreeg een 5 week geleden nog het verwijt dat ik niet vaak genoeg met haar naar bed wou ( gemiddeld deden we het 4 keer per week). 

Ik voel echt aan mijn water dat er weer wat speelt en deze keer heb ik niet zo heel erg veel zin om op die eerste rij als toeschouwer te zitten. 

Dus inderdaad, vanavond gaan we in elk geval zitten, ga ik haar vragen wat nou precies haar plan is, zal ik haar delen wat mijn plan is  en of we daar elkaar in kunnen vinden. 

@Titiv

Ik heb serieus zo ontzettend vaak aan jou gedacht en hoe het met jou én jullie zou gaan!! Helaas hebben mijn voorgevoelens dus toch gelijk gehad, want al klonken mijn berichten destijds mss té hard richting jou, voor deze uitkomst had ik jou zo graag willen behoeden. 

Jij komt zo ontzettend lief en begripvol over, hetgeen waar jouw man al zo lang misbruik van maakt en zo te lezen nog stééds doet! Ik vind het heel verdrietig om te lezen hoe jullie situatie nu is en hoop oprecht dat je nu wél de kracht kunt vinden om écht voor jezelf te kiezen. Jij verdient zoveel beter….

@Elpisto

heel veel sterkte en succes met jullie gesprek vanavond!

Anna Cara

Anna Cara

29-08-2024 om 17:55 Topicstarter

Titiv schreef op 29-08-2024 om 15:50:

Hoi allemaal, ik ben terug van lang weggeweest…

bevind ik me dus in een soort van deja vu situatie want toen vroeg hij ook om tijd. Ik weet dat ik niet meer wil vechten, ik wil weg want hier blijven en gekwetst worden keer op keer doet meer pijn dan scheiden. Moest t allemaal even opschrijven. Helaas valt er verder weinig over te zeggen

Oh meid, dit is zo niet okay. Steeds weer nieuwe vrouwen. Bagatalliseren. Misschien is inderdaad nu uit elkaar gaan de beste stap. Je kan en durft hem echt niet meer te vertrouwen. Dat heeft hij zelf nu voorgoed kapot gemaakt. Van daaruit kun je altijd nog kijken of je openstaat of wil openstaan voor opbouwen (?). 

Dikke knuffel xxx

oh en Titiv, blijf hier ook zeker van je afschrijven als jou dat oplucht en/of steun geeft! 

Anna Cara

Anna Cara

29-08-2024 om 17:57 Topicstarter

@Elpisto: sterkte vanavond. 

Persephone schreef op 29-08-2024 om 14:31:

Ik heb even niet helder hoe oud jullie kinderen zijn, Elpisto, maar je zou ook nog kunnen denken aan birdnesten (ervan uitgaande dat de kinderen nog jong zijn). Co-ouderschap en birdnesten met een ex-partner waar je nog mee door een deur kunt, lijkt mij ideaal.

Dat is in de praktijk echt heel erg lastig. Want alles blijft verweven. En je hebt dus een 2e huis nodig. Dus dubbele kosten. Als je uit elkaar gaat moet je loskomen van elkaar. Dat lukt niet als je nog in hetzelfde huis woont en tegen zijn of haar huishoudelijke vaardigheden aanloopt. Moet er niet aan denken zijn kleding of ondergoed nog aan te treffen! Nergens een plek voor jezelf. En waar ontvang je nieuwe partners of scharrels? In het gezamenlijke bed? Brr nee hoor. 

Elpisto ga eerst het gesprek over de financiën aan met een deskundige. Soms is er creatief (of met hulp van ouders) best wat mogelijk. Ik heb tal van constructies voorbij zien komen!

titiv, daden zeggen meer dan woorden. Hij heeft een 2e kans gekregen. En dan na 3 jaar aan zichzelf werken? En alleen omdat jij nu in actie komt. Niet uit zichzelf (valt wel mee volgens hem). Dat uitgaan en veel alcohol zou ik ook niet willen. Ik zou net als bij Episto aan jezelf werken. Niet weer maanden of jaren energie in een ander en ZIJN problemen. Kijken of hij zonder jou ook nog ergens aan wil of gaat werken. 

Ik geloof soms in een 2e kans. Maar niet in 3e of 4e. Er zijn ook gewoon leuke relaties he? Of single zijn. Ook prima.

bedankt voor jullie lieve reacties!!
Ik moet ook echt bekennen dat ik geen liefde meer voel, enkel afkeer en zelfs medelijden. Dit is geen houden van meer. Ik verdien beter dat wist ik al maar er was nog wel liefde al die tijd. Maar genoeg is genoeg. Ik kijk er zelfs naar uit om zonder hem te leven, een nieuwe start en dat ik eindelijk weer gewoon gerust door t leven kan gaan, alles beter dan dit! 

Izza schreef op 29-08-2024 om 22:16:

[..]

Dat is in de praktijk echt heel erg lastig. Want alles blijft verweven. En je hebt dus een 2e huis nodig. Dus dubbele kosten. Als je uit elkaar gaat moet je loskomen van elkaar. Dat lukt niet als je nog in hetzelfde huis woont en tegen zijn of haar huishoudelijke vaardigheden aanloopt. Moet er niet aan denken zijn kleding of ondergoed nog aan te treffen! Nergens een plek voor jezelf. En waar ontvang je nieuwe partners of scharrels? In het gezamenlijke bed? Brr nee hoor.

Elpisto ga eerst het gesprek over de financiën aan met een deskundige. Soms is er creatief (of met hulp van ouders) best wat mogelijk. Ik heb tal van constructies voorbij zien komen!

Ik zit zelf aardig in die wereld en weet dat er zonder hulp van haar kant, maw eerst afzien van die overwaarde of daar een regeling voor treffen, geen enkele optie is om de woning aan te houden. 

Het gesprek ging verder wel goed. Qua wat we verwachten van een goed na-huwelijk lijken we redelijk op dezelfde lijn te zitten. We zijn nu in elk geval bezig met het zoeken van een andere woonruimte, zodat we niet meer teveel met elkaar geconfronteerd worden. Dat brengt op dit moment teveel spanningen met zich mee en we hebben besloten dat dat niet verstandig is. 

Anna Cara

Anna Cara

30-08-2024 om 15:26 Topicstarter

Fijn dat het gesprek goed ging én dat jullie kijken voor apart wonen op korte termijn. Jammer om het huis te verliezen, dat lijkt mij best pijnlijk. Maar het is wel helder voor jullie beiden, dat scheelt. Wat was de uitkomst van wanneer wie wat vertellen? Ook daar consensus? 

Anna Cara schreef op 30-08-2024 om 15:26:

Fijn dat het gesprek goed ging én dat jullie kijken voor apart wonen op korte termijn. Jammer om het huis te verliezen, dat lijkt mij best pijnlijk. Maar het is wel helder voor jullie beiden, dat scheelt. Wat was de uitkomst van wanneer wie wat vertellen? Ook daar consensus?

Ik heb er in elk geval voor gekozen om het te delen met een vriend, zij ook. We gaan de kids inlichten als we iets meer weten over het hoe en wat. 

Izza schreef op 29-08-2024 om 22:16:

[..]

Dat is in de praktijk echt heel erg lastig. Want alles blijft verweven. En je hebt dus een 2e huis nodig. Dus dubbele kosten. Als je uit elkaar gaat moet je loskomen van elkaar. Dat lukt niet als je nog in hetzelfde huis woont en tegen zijn of haar huishoudelijke vaardigheden aanloopt. Moet er niet aan denken zijn kleding of ondergoed nog aan te treffen! Nergens een plek voor jezelf. En waar ontvang je nieuwe partners of scharrels? In het gezamenlijke bed? Brr nee hoor.

Elpisto ga eerst het gesprek over de financiën aan met een deskundige. Soms is er creatief (of met hulp van ouders) best wat mogelijk. Ik heb tal van constructies voorbij zien komen!

Ik hoor allemaal argumenten die niets met de kinderen te maken hebben...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.