Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Uit eten met familie

ik heb al een tijdje kennis aan een leuke man. Hij is aardig en ik denk dat hij verliefd op mij is…(ik inmiddels ook op hem). Zijn gedrag wijst zeer sterk in die richting.
Aan de andere kant is het een wat vreemde situatie en heb ik een dubbel gevoel naar alles.
Zo is hij erg afstandelijk naar mij in de zin van intimiteit, terwijl hij zegt eerder een vriendin gehad te hebben…dus ik neem aan dat hij weet wat intiem zijn is?…..
Hij vindt het blijkbaar doodeng dat ik te dicht bij hem kom, ik weet het niet. 
Zo vraagt hij mij nooit om bij hem thuis te komen (hij heeft een eigen huis) of bijv. samen eten.
Kortom hij wil voorkomen dat wij samen zijn. Ik merkte wel dat hij erg zenuwachtig en nerveus begon te praten toen ik hem ineens belde (notabene op zijn advies want appen was wat lastig).
 Het meest vreemde vind ik nog wel dat hij blijkbaar wel met zijn nichten uit eten gaat. Hij heeft het naar mij toe ook continu over zijn tantes, nichten etc..alsof er geen mannen verder zijn die er wel degelijk zijn. Is dat omdat dat dan veilig is? 
Wat moet ik met deze situatie? 


Deze man heeft iets te verbergen, maar wat? Hoe heb je hem leren kennen? 

ildika

ildika

10-05-2024 om 17:27 Topicstarter

wil40 schreef op 10-05-2024 om 17:15:

Deze man heeft iets te verbergen, maar wat? Hoe heb je hem leren kennen?

Via werk 

Mijn eerste ingeving was “Die man is gewoon getrouwd.” Ik hoop het niet voor je, natuurlijk. Het kan ook iets onschuldigers zijn wat hij verbergt. Maar iets verbergen doet hij. 

ildika

ildika

10-05-2024 om 17:40 Topicstarter

AlisonH schreef op 10-05-2024 om 17:27:

Mijn eerste ingeving was “Die man is gewoon getrouwd.” Ik hoop het niet voor je, natuurlijk. Het kan ook iets onschuldigers zijn wat hij verbergt. Maar iets verbergen doet hij.

Nee, ik weet zeker dat hij niet getrouwd is. Hij wil zeker een vrouw (dat heeft hij verteld). Zodra eigenlijk het gesprek de kant op gaat van zegmaa….”vind je mij mooi” dan reageert hij niet meer. Ook lieve woorden van mijn kant mogen niet. Hij vindt dat onprettig zei hij. 
Ook wil hij absoluut niet praten over ‘gevoelens’. Zo zegt hij ook ‘emoties’ kwijtgeraakt te zijn. Toch wel erg triest want ik voel gewoon dat hij toch graag contact heeft met mij 

Wat maakt dan wél dat je denkt dat hij verliefd is?
En wat in hem trekt jou dan aan?

Komt hij uit een andere cultuur dan de jouwe?

ildika

ildika

10-05-2024 om 18:01 Topicstarter

Max88 schreef op 10-05-2024 om 17:46:

Wat maakt dan wél dat je denkt dat hij verliefd is?
En wat in hem trekt jou dan aan?

Komt hij uit een andere cultuur dan de jouwe?

Ja, hoe weet je dat? zoiets merk je gewoon. Bovenmatige interesse, aanstaren, continu bij je willen zijn, alles over je uitzoeken….etc.

Hij is opgegroeid met een andere cultuur

 

Het lijkt mij dat het vooral met zijn cultuur te maken heeft. Kan het zijn dat zijn familie hem graag met een bepaalde vrouw samen wil zien? 

ildika schreef op 10-05-2024 om 18:01:

[..]

Ja, hoe weet je dat? zoiets merk je gewoon. Bovenmatige interesse, aanstaren, continu bij je willen zijn, alles over je uitzoeken….etc.

Hij is opgegroeid met een andere cultuur

Dan is dat laatste waarschijnlijk de reden. Helaas bestaan er nog mensen/landen waarin men andere culturen mag buitensluiten, zeker voor wat betreft huwelijk/krijgen van kinderen.

Hij zal vast in tweestrijd zitten. Persoonlijk denk ik dat je het niet kunt "winnen" van zo'n cultuurzaak/familie.

Ik zou het hem op de man af vragen, voordat je zelf te diep de relatie ingaat. Hij houdt nu al afstand, dat zal niet minder worden denk ik.

ildika

ildika

10-05-2024 om 18:26 Topicstarter

Max88 schreef op 10-05-2024 om 18:22:

[..]

Dan is dat laatste waarschijnlijk de reden. Helaas bestaan er nog mensen/landen waarin men andere culturen mag buitensluiten, zeker voor wat betreft huwelijk/krijgen van kinderen.

Hij zal vast in tweestrijd zitten. Persoonlijk denk ik dat je het niet kunt "winnen" van zo'n cultuurzaak/familie.

Ik zou het hem op de man af vragen, voordat je zelf te diep de relatie ingaat. Hij houdt nu al afstand, dat zal niet minder worden denk ik.

Zou zeker zo kunnen ja. Gekke is dat familieleden ook met anderen buiten hun ‘kring’ zijn getrouwd, dus dat is dan wel weer wat vreemd. 

Je klinkt zelf als onervaren in relaties. Want wat je moet is dit gewoon uitspreken en benoemen. Nu ga je af op een gevoel en jouw projecties van wat jij denkt en wilt. Zonde om jezelf te verliezen in een verliefdheid die niet wederzijds is of geen enkele toekomst heeft omdat hij niets met jou kan of mag. Dan kan je beter direct stoppen. 

Over welke cultuur hebben we het? Dan kunnen we misschien wat beter meedenken. Speelt religie ook een rol?

ildika

ildika

11-05-2024 om 16:59 Topicstarter

Courage schreef op 11-05-2024 om 11:02:

Over welke cultuur hebben we het? Dan kunnen we misschien wat beter meedenken. Speelt religie ook een rol?

Religie speelt absoluut geen rol 

ildika

ildika

11-05-2024 om 18:22 Topicstarter

ildika schreef op 11-05-2024 om 16:59:

[..]

Religie speelt absoluut geen rol

Cultuur is Iraans/Afghaans 

ildika

ildika

11-05-2024 om 19:42 Topicstarter

ildika schreef op 11-05-2024 om 18:22:

[..]

Cultuur is Iraans/Afghaans

Meer Iraans zegmaar 

Je moet gewoon dingen aan hem vragen hoor. Hou jezelf niet voor de gek met een bepaalde vorm van aandacht die je nu krijgt en die een beetje fijn is. Het kan allemaal nog veel fijner. Voorkom dat je over een jaar zegt: ja, dat voelde ik in de eerste weken al zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.