Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Twijfels na affaire vriend


Pinokkio schreef op 07-08-2022 om 23:22:

[..]

Das wel een heel slimme man! Vreemdgaan en de pijn meteen verzachten door aan te geven dat het met jou veel leuker is….(zelfs al geloof je het niet, het is natuurlijk toch precies wat je wilt horen dus werkt wel)

Je snapt toch wel dat dit type man wrs dezelfde tekst heeft voor zijn minnares?

Ik heb echt niks aan deze reactie. 

Pippeltje schreef op 07-08-2022 om 23:17:

Je moet ook zeker niet in de 'wij-vorm' spreken. Spreek voor jezelf!!

Wat je doet is goedpraten doordat je je zelf wijs maakt dat 'wij' dat allemaal doen. "Wij, vrouwen" bedoel je dan waarschijnlijk. Nou echt niet. Wij zijn echt niet allemaal hetzelfde, wat dat betreft zijn we net mensen: allemaal anders.

Prima, ik dan. 

Titiv schreef op 08-08-2022 om 08:26:

[..]

Ik heb echt niks aan deze reactie.

Nee. ik snap wel dat je dat zegt. Maar als je echt open zou staan voor het horkerige gedrag van je vent dan zou het misschien maken dat je ogen geopend worden voor zijn doorzichtige trucjes.

Titiv schreef op 08-08-2022 om 08:26:

[..]

Ik heb echt niks aan deze reactie.

Ik denk het wel dat je iets aan deze reactie hebt, zeker gezien je nieuwe topic. Maar het zal wellicht zeer doen om dat te lezen. Je vertrouwd hem niet en dat lijkt me heel logisch en terecht.

Titiv schreef op 08-08-2022 om 08:26:

[..]

Ik heb echt niks aan deze reactie.

Ik denk, net als Max , jij zeker wel iets hebt aan die reactie, alleen is het waarschijnlijk té confronterend. Kan me namelijk niet voorstellen dat dit niet exact ook door jouw hoofd is gegaan ooit? Ik begrijp zeker heel goed dat het pijnlijk is dit te lezen en dat je het liever niet leest, maar dat is wat anders, wel begrijpelijk.

Max88 schreef op 08-08-2022 om 12:14:

[..]

Ik denk het wel dat je iets aan deze reactie hebt, zeker gezien je nieuwe topic. Maar het zal wellicht zeer doen om dat te lezen. Je vertrouwd hem niet en dat lijkt me heel logisch en terecht.

Ik ben niet van gisteren, tuurlijk heeft hij haar lieve dingen gezegd, dat weet ik al dus ik heb niks aan die reactie. Al die details die pijn doen heb ik maanden over lopen in mijn hoofd, zeer pijnlijke idd. 

Titiv schreef op 08-08-2022 om 14:33:

[..]

Ik ben niet van gisteren, tuurlijk heeft hij haar lieve dingen gezegd, dat weet ik al dus ik heb niks aan die reactie. Al die details die pijn doen heb ik maanden over lopen in mijn hoofd, zeer pijnlijke idd.

Maar het gaat er niet over dat iemand hier jou nog even wil herinneren aan die pijnlijke details, het gaat erom dat jij je man niet vertrouwt, en terecht. 

Uit wat jij over je man vertelt, komt een beeld naar voren van een man die eerst vreemdgaat en dan daarna zelfs nog over de details van dat vreemdgaan liegt. Hij neemt dus nergens zijn verantwoordelijkheid en daarmee doet hij ook geen moeite om de situatie voor jou "verwerkbaar" te maken. 

Wat ga je daarmee doen?

Ik zie nu pas dat het een topic is van MamavanTweee en ik merendeel heb gereageerd op Titiv, excuses MamavanTwee, want dit topic gaat nu meer over Titiv dan over jou.

Hoe gaat het nu met je TO?

Dit is idd niet mijn topic sorry  en ik snap dat jullie 't allemaal goed bedoelen hoor maar het is idd zo pijnlijk... 

Titiv schreef op 08-08-2022 om 17:39:

Dit is idd niet mijn topic sorry en ik snap dat jullie 't allemaal goed bedoelen hoor maar het is idd zo pijnlijk...

Sluit anders aan bij het topic: verder na ontrouw, daar komen regelmatig nieuwe verhalen bij en lees je veel vrouwen in hetzelfde schuitje. 

Er zijn geloof ik al 8 delen van elk 1000 reacties, dus denk dat je daar veel herkenning en erkenning krijgt, plus af en toe een andere blik of frisse kijk.

Max88 schreef op 08-08-2022 om 18:03:

[..]

Sluit anders aan bij het topic: verder na ontrouw, daar komen regelmatig nieuwe verhalen bij en lees je veel vrouwen in hetzelfde schuitje.

Er zijn geloof ik al 8 delen van elk 1000 reacties, dus denk dat je daar veel herkenning en erkenning krijgt, plus af en toe een andere blik of frisse kijk.

Daar heb ik idd m'n verhaal al gedeeeld 👍

Titiv schreef op 08-08-2022 om 08:26:

[..]

Ik heb echt niks aan deze reactie.

Titiv, opmerking was van mij. Sorry, was idd nogal makkelijk, een inkoppertje, en weet je vast zelf ook wel….Het raakt me gewoon soms nogal, al dat hufterige gedrag van die mannen, (nee, natuurlijk zijn het niet alleen mannen) niet alleen naar hun partners toe maar, in jouw geval, dus ook over hun minnares. En dat dat goed gepraat wordt door vrouwen omdat we zo graag willen, ons afhankelijk voelen of wat dan ook. 
Heb je niks aan, snap ik ook wel! 

Pinokkio schreef op 09-08-2022 om 02:15:

[..]

Titiv, opmerking was van mij. Sorry, was idd nogal makkelijk, een inkoppertje, en weet je vast zelf ook wel….Het raakt me gewoon soms nogal, al dat hufterige gedrag van die mannen, (nee, natuurlijk zijn het niet alleen mannen) niet alleen naar hun partners toe maar, in jouw geval, dus ook over hun minnares. En dat dat goed gepraat wordt door vrouwen omdat we zo graag willen, ons afhankelijk voelen of wat dan ook.
Heb je niks aan, snap ik ook wel!

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Soms kan het ook heel verhelderend zijn als iemand anders bevestigt wat je zelf ook best weet. Omdat sommige vrouwen (ik weet niet of Titiv dat doet, hoor) misschien zelfs wel de schuld bij zichzelf gaan zoeken, of de man in kwestie zo graag willen geloven dat ze daarbij hun eigen grenzen overgaan.

Als er al een doorstart gemaakt kan worden na vreemdgaan, dan is het belangrijk dat de vreemdganger voortaan bloedeerlijk is.  Geen leugens meer, want iedere nieuwe leugen maakt de kans op herstel kleiner. Geen smoesjes meer, geen praatjes om de situatie te verzachten ("de sex met jou was veel leuker"), maar eerlijkheid. Zonder die eerlijkheid is een eventuele doorstart kansloos.

Persephone schreef op 09-08-2022 om 10:18:

[..]

Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Soms kan het ook heel verhelderend zijn als iemand anders bevestigt wat je zelf ook best weet. Omdat sommige vrouwen (ik weet niet of Titiv dat doet, hoor) misschien zelfs wel de schuld bij zichzelf gaan zoeken, of de man in kwestie zo graag willen geloven dat ze daarbij hun eigen grenzen overgaan.

Als er al een doorstart gemaakt kan worden na vreemdgaan, dan is het belangrijk dat de vreemdganger voortaan bloedeerlijk is. Geen leugens meer, want iedere nieuwe leugen maakt de kans op herstel kleiner. Geen smoesjes meer, geen praatjes om de situatie te verzachten ("de sex met jou was veel leuker"), maar eerlijkheid. Zonder die eerlijkheid is een eventuele doorstart kansloos.

Persephone, daarbij ga je er vanuit dat ts sowieso in ontkenning zit of de zaken echt niet wil zien. Dat kan zo zijn maar kunnen we op basis van een summiere post niet echt concluderen. 
Daarnaast is het, voor mij, nog maar de vraag of iemand die in ontkenning zit daar wel uit wil. Dus ik vind zelf wel dat ik wat terughoudender had mogen reageren. 

Geloof me ik ben echt al met m'n neus op de harde feiten gedrukt en ik ontken echt niks, ik weet heel goed wat hij gedaan heeft en ik probeer gewoonweg nog te redden wat er te redden valt, het is m'n gebroken hart die dat wil van mij, want ja ik hou nog van hem, maar de oude hem, ik weet dat we kapot zijn nu maar ik was altijd het meisje wat droomde van een eeuwig huwelijk, huisje boompje beestje, hij is mijn eerste, dus het is zwaar, ik ben al zoiezo een gevoelig persoon en heel zacht van aard dus nu is 't echt oorlog van binnen. Ik zit hier al 9 maanden in dus ik weet echt wel de harde waarheid en ik snap jullie helemaal, jullie bedoelen 't goed en 't maakt je ook boos als je 't leest van een ander ik ken dat... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.