Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Schuldgevoel bij vreemdgaan?


Beaver1984

Beaver1984

20-06-2023 om 12:43 Topicstarter

Pief schreef op 20-06-2023 om 12:13:

[..]

Je hoeft haar niet naar de mediator te slepen nu, maar je kan al wel zelf alles goed in kaart brengen en kijken hoe jij je huisvesting dan gaat regelen. Ik snap dat je wil dat zij in het huis kan blijven wonen, maar vindt de bank dat ook? Ze zal een bepaald inkomen moeten kunnen aantonen. Jij moet van de hypotheek af om zelf nieuwe verplichtingen aan te kunnen gaan.

Je kan al kijken wat de kosten van de kinderen zijn en hoeveel alimentatie je redelijkerwijs zou moeten betalen. En hoeveel je dan overhoudt voor je eigen huisvesting.

Jullie moeten allebei zelfstandig verder kunnen. Het is heel redelijk om een paar jaar alimentatie te betalen als de ander thuis is gebleven voor de kinderen, maar daarna zal ze echt op eigen benen moeten staan. En jij ook.

Alimentatie bepalen we onderling. Huisvesting ben ik al ingeschreven voorlopig met huurwoningen nog. Misschien ga ik wat kopen. Ben nog in overleg

Beaver1984

Beaver1984

20-06-2023 om 12:44 Topicstarter

Pief schreef op 20-06-2023 om 12:13:

[..]

Je hoeft haar niet naar de mediator te slepen nu, maar je kan al wel zelf alles goed in kaart brengen en kijken hoe jij je huisvesting dan gaat regelen. Ik snap dat je wil dat zij in het huis kan blijven wonen, maar vindt de bank dat ook? Ze zal een bepaald inkomen moeten kunnen aantonen. Jij moet van de hypotheek af om zelf nieuwe verplichtingen aan te kunnen gaan.

Je kan al kijken wat de kosten van de kinderen zijn en hoeveel alimentatie je redelijkerwijs zou moeten betalen. En hoeveel je dan overhoudt voor je eigen huisvesting.

Jullie moeten allebei zelfstandig verder kunnen. Het is heel redelijk om een paar jaar alimentatie te betalen als de ander thuis is gebleven voor de kinderen, maar daarna zal ze echt op eigen benen moeten staan. En jij ook.

Alimentatie bepalen we onderling. Huisvesting ben ik al ingeschreven voorlopig met huurwoningen nog. Misschien ga ik wat kopen. Ben nog in overleg

Pief schreef op 20-06-2023 om 12:20:

En die overwaarde en spaarhypotheek zal zij aan jou moeten betalen. Kan ze dat meefinancieren bij de bank?

Jep die moet ze mij uitbetalen en via haar nieuwe hypotheek financieren. Ze was al aan het schelden dat ze helemaal opnieuw moet beginnen met een hypotheek. Daar kiest ze zelf voor. Wat denk je van mij zeg ik nog. Ik heb helemaal niks meer.

Beaver1984

Beaver1984

20-06-2023 om 12:47 Topicstarter

Pief schreef op 20-06-2023 om 12:17:

[..]

Van dit soort gedachten moet je echt af. Zij maakt een andere keuze. Misschien is dat voor haar wel de beste keuze, ook in de toekomst. Jij moet nu ook keuzes gaan maken voor jouw toekomst en die van de kinderen. Co ouderschap is een goed uitgangspunt voor jullie beiden om verder te kunnen. Zij heeft dan genoeg tijd om haar eigen geld te verdienen en jij houdt je band met de kinderen.

Ben ervan overtuigt dat die keuze niet de juiste is , maar daar zal ze zelf achter moeten komen. Ik moet me nu focussen op mezelf en haar uit mijn hoofd zetten. Hoe lastig ook.

Maar gaat de bank daar ook mee akkoord dan? Is haar inkomen hoog genoeg om de hypotheek op haar naam te krijgen met daarbij de uitkoopkosten? 

Beaver1984 schreef op 20-06-2023 om 12:44:

[..]

Alimentatie bepalen we onderling. Huisvesting ben ik al ingeschreven voorlopig met huurwoningen nog. Misschien ga ik wat kopen. Ben nog in overleg

[..]

Jep die moet ze mij uitbetalen en via haar nieuwe hypotheek financieren. Ze was al aan het schelden dat ze helemaal opnieuw moet beginnen met een hypotheek. Daar kiest ze zelf voor. Wat denk je van mij zeg ik nog. Ik heb helemaal niks meer.

Is het dan al wel zeker dat zij het huis zelf gefinancierd krijgt, inclusief jouw uitkoop? Je zegt dan wel dat je haar het huis ‘geeft’, maar dat is natuurlijk niet zo. Je gunt haar het huis, maar betalen/financieren zal zij helemaal zelf moeten doen. 

Beaver1984 schreef op 20-06-2023 om 12:47:

[..]

Ben ervan overtuigt dat die keuze niet de juiste is , maar daar zal ze zelf achter moeten komen. Ik moet me nu focussen op mezelf en haar uit mijn hoofd zetten. Hoe lastig ook.

Ik zou me, als ik jou was, niet zo verzekeren vh feit dat haar keuze niet de juiste is. Misschien is deze nieuwe liefde uiteindelijk niet haar droomman, maar wil ze ook niet terug naar jullie relatie zoals deze was. Je doet nu net alsof je altijd met een partner moet zijn om gelukkig te zijn.

Eens met je 2e zin!

Beaver1984

Beaver1984

20-06-2023 om 13:04 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 20-06-2023 om 12:56:

[..]

Ik zou me, als ik jou was, niet zo verzekeren vh feit dat haar keuze niet de juiste is. Misschien is deze nieuwe liefde uiteindelijk niet haar droomman, maar wil ze ook niet terug naar jullie relatie zoals deze was. Je doet nu net alsof je altijd met een partner moet zijn om gelukkig te zijn.

Eens met je 2e zin!

Ja het kan idd haar droomman zijn, maar iemand die zelf net uit een relatie komt, zich bemoeit met een bestaande relatie waar kinderen in het spel zijn is ook niet echt 100 naar mijn mening. Dus van beide kanten wordt vreemdgaan toegestaan. Dat kan nooit uitlopen op een geweldige relatie.  Ook als er zometeen 6 kinderen bij elkaar komen. Kan natuurlijk allemaal goedgaan maar is maar de vraag. Over het algemeen bekend dat relaties die ontstaan uit vreemdgaan een kleine kans van slagen heeft, maar goed niet mijn probleem meer. Ze zegt ook zelf steeds misschien wil ik wel alleen blijven als het niks wordt, maar zo een persoon is ze helemaal niet. Ze is te afhankelijk.  Straks is alles geregeld en komt ze wel zelf op de blaren te zitten. Tegen die tijd ben ik een stuk verder en sterker en zal ik alleen maar nog denken waarom heb ik hier achteraan gerend. Ik denk dat ik zelf wel de behoefte heb om een partner te hebben, maar ben altijd bang dat het met zoveel kinderen nooit meer gaat lukken. Ben niet echt een type die op vrouwen afstapt of gaat stappen etc.

Beaver1984

Beaver1984

20-06-2023 om 13:07 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 20-06-2023 om 12:52:

[..]

Is het dan al wel zeker dat zij het huis zelf gefinancierd krijgt, inclusief jouw uitkoop? Je zegt dan wel dat je haar het huis ‘geeft’, maar dat is natuurlijk niet zo. Je gunt haar het huis, maar betalen/financieren zal zij helemaal zelf moeten doen.

Ze heeft een gesprek gehad met een hypotheek adviseur en die zei dat het wel kon. Maar goed ze moet het niet onderschatten. Ze levert dalijk 65 procent van de totale inkomsten in. En met haar levensstandaard zal dit best pittig worden. Maar goed dat is haar probleem zegt ze dan steeds. Maar ik ga ook niet bij haar terug als ze financieel niks geregeld krijgt zometeen. Dan moet ze zelf maar op die blaren zitten

Beaver1984 schreef op 20-06-2023 om 13:07:

[..]

Ze heeft een gesprek gehad met een hypotheek adviseur en die zei dat het wel kon. Maar goed ze moet het niet onderschatten. Ze levert dalijk 65 procent van de totale inkomsten in. En met haar levensstandaard zal dit best pittig worden. Maar goed dat is haar probleem zegt ze dan steeds. Maar ik ga ook niet bij haar terug als ze financieel niks geregeld krijgt zometeen. Dan moet ze zelf maar op die blaren zitten

Nou, niet dat teruggaan dan de enige optie is natuurlijk, maar dan wordt het jullie probleem en zal of jij het huis proberen over te nemen of zal het uiteindelijk verkocht moeten worden. Andere opties zijn er niet echt, toch?

Beaver1984

Beaver1984

20-06-2023 om 14:52 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 20-06-2023 om 14:20:

[..]

Nou, niet dat teruggaan dan de enige optie is natuurlijk, maar dan wordt het jullie probleem en zal of jij het huis proberen over te nemen of zal het uiteindelijk verkocht moeten worden. Andere opties zijn er niet echt, toch?

Bedoel meer als ze dalijk alles geregeld heeft en het huis van haar is en ze uiteindelijk financieel in de problemen komt.

Beaver1984 schreef op 20-06-2023 om 14:52:

[..]

Bedoel meer als ze dalijk alles geregeld heeft en het huis van haar is en ze uiteindelijk financieel in de problemen komt.

Dan is dat inderdaad haar probleem en zal ze zelf moeten beslissen of het huis behouden wel zo slim is geweest, of dat ze meer inkomen zal moeten realiseren of haar levenstandaard bijstellen.

Hebben jullie al een idee hoe de verdeling qua kinderen zal gaan worden? Komt er co-ouderschap?

Beaver1984

Beaver1984

20-06-2023 om 16:18 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 20-06-2023 om 15:23:

[..]

Dan is dat inderdaad haar probleem en zal ze zelf moeten beslissen of het huis behouden wel zo slim is geweest, of dat ze meer inkomen zal moeten realiseren of haar levenstandaard bijstellen.

Hebben jullie al een idee hoe de verdeling qua kinderen zal gaan worden? Komt er co-ouderschap?

Zij roept maar altijd co-ouderschap wil ik niet. Jij werkt toch teveel. Maar goed kinderen hebben een leeftijd om zelf van alles te kunnen doen totdat ik thuis ben.

Beaver1984 schreef op 20-06-2023 om 16:18:

[..]

Zij roept maar altijd co-ouderschap wil ik niet. Jij werkt toch teveel. Maar goed kinderen hebben een leeftijd om zelf van alles te kunnen doen totdat ik thuis ben.

Gelukkig beslist zij dit niet alleen en ben je hier zelf bij, toch? Hoe oud zijn jullie kinderen? (Of heb ik dit gemist?)

Beaver1984

Beaver1984

20-06-2023 om 16:49 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 20-06-2023 om 16:30:

[..]

Gelukkig beslist zij dit niet alleen en ben je hier zelf bij, toch? Hoe oud zijn jullie kinderen? (Of heb ik dit gemist?)

16,13,13,9. Ik ga niks via een rechter regelen. Wil dit gewoon als volwassen mensen oplossen.

Beaver1984 schreef op 20-06-2023 om 16:49:

[..]

16,13,13,9. Ik ga niks via een rechter regelen. Wil dit gewoon als volwassen mensen oplossen.

Dan is het van belang dat jullie beide wensen en ideeën duidelijk overeen gaan komen. Kan me namelijk best voorstellen dat een kind van 9 nog te jong is om geheel zelfstandig te zijn als jullie werken/nog niet thuis zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.