Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Relatie net ‘geopend’, maar durf ik wel?


Kersje schreef op 17-02-2023 om 13:46:

[..]

Zoals ik het begrijp is de relatie, vanuit Schipperaar, juist ontstaan vanuit eenzaamheid en niet vanuit verliefdheid. Dat is dus de enige basis die deze relatie voor hem heeft gehad, gezelligheid ipv eenzaamheid, en nu beseft hij dat dit niet langer zo gaat, omdat hij genegenheid en intimiteit mist. Voor mij is dat vrij menselijk en legitiem ja.

En natuurlijk heeft niemand garanties voor de toekomst, maar liever ‘spijt’ van iets dat je hebt geprobeerd, dan spijt dat je het nooit hebt geprobeerd en je jezelf steeds afvraagt ‘wat als’. En voor hetzelfde geld wordt het wél stukken beter en ontmoet hij die ene vrouw, want daar heb je echt geen rijen vrouwen voor nodig. Ik benader bepaalde zaken liever vanuit een positieve kant ipv alles bij voorbaat enkel als negatief te zien.

Wel meer mannen zeggen dat. En ik ken er een paar bij wie ik de prille relatie vanaf het begin het zien bloeien die nu zeggen dat er geen liefde was.. ja ja … 

Ruud1971! schreef op 17-02-2023 om 13:52:

Inderdaad Kersje hij komt hier voor advies en we belichten de zaak van 2 kanten. Hij moet zelf de keuze maken. Wil wel zeggen dat sommige relaties juist vanuit vriendschap ontstaan. Je partner is toch juist je beste maatje. Als die niks voor haar voelde dan werkte zijn dingetje ook niet (altijd)hoor

Alsof vetgedrukte gelijk staat (pun intended) aan het hebben van liefdesgevoelens? 

Philou schreef op 17-02-2023 om 13:56:

[..]

Wel meer mannen zeggen dat. En ik ken er een paar bij wie ik de prille relatie vanaf het begin het zien bloeien die nu zeggen dat er geen liefde was.. ja ja …

Natuurlijk, die zullen er vast ook zijn, dat ontken ik ook niet. Maar dat wil niet per definitie zeggen dat het onmogelijk is.

Kersje schreef op 17-02-2023 om 14:00:

[..]

Natuurlijk, die zullen er vast ook zijn, dat ontken ik ook niet. Maar dat wil niet per definitie zeggen dat het onmogelijk is.

Nou… als iemand je seksueel onverschillig laat, al dan niet met vriendschap gevoelens.. dan moet je wel bloedgeil thuiskomen dat je haar aan de haren mee de slaapkamer insleurt. Ik zie het TO niet doen. Een happy ending lijkt mij meer zijn ding (kan je lekker blijven liggen 👍️).  

Schipperaar

Schipperaar

17-02-2023 om 14:20 Topicstarter

Philou schreef op 17-02-2023 om 14:03:

[..]

Nou… als iemand je seksueel onverschillig laat, al dan niet met vriendschap gevoelens.. dan moet je wel bloedgeil thuiskomen dat je haar aan de haren mee de slaapkamer insleurt. Ik zie het TO niet doen. Een happy ending lijkt mij meer zijn ding (kan je lekker blijven liggen 👍️).

En nu is het genoeg!

Kersje schreef op 17-02-2023 om 13:46:

[..]

 En voor hetzelfde geld wordt het wél stukken beter en ontmoet hij die ene vrouw, want daar heb je echt geen rijen vrouwen voor nodig. 

Stond van de week op het AD. Kans op succes op Tinder is heel klein voor middelmatige man (80%-90%). Vrouwen gaan daar liever voor de 10% mannen. Wat uiteraard weer hun fout wordt. Kortom de kans is groot dat het echt niet beter gaat worden (eenzaamheid). Hij moet zijn geluk ergens anders vandaan halen binnen hun relatie. Dan gaat ie maar 1x per maand stiekum naar een prostituee. Doen zoveel mannen

Ruud1971! schreef op 17-02-2023 om 14:22:

[..]

Stond van de week op het AD. Kans op succes op Tinder is heel klein voor middelmatige man (80%-90%). Vrouwen gaan daar liever voor de 10% mannen. Wat uiteraard weer hun fout wordt. Kortom de kans is groot dat het echt niet beter gaat worden (eenzaamheid). Hij moet zijn geluk ergens anders vandaan halen binnen hun relatie. Dan gaat ie maar 1x per maand stiekum naar een prostituee. Doen zoveel mannen

Ik denk dat het wijzer is dat ik niet reageer op zoveel treurnis 😙

Schipperaar schreef op 17-02-2023 om 09:04:

[..]

Dat is de grootste frictie denk ik. Ze snapt er helemaal niks van dat ik niet gewoon beter mijn stinkende best deed, en dat ik niet álles voor ons gezin overhad. In haar stellige overtuiging is het volwassen gedrag om de volledige verantwoordelijkheid te nemen als je eenmaal een gezin hebt en dús te blijven [tot altijd?!] Zelfs liefde had ik kunnen gaan voelen als ik meer mijn best deed.

Vreselijk vind ik het dat ze van een best leuke vrouw nu verworden is tot een grote donderwolk die in alles uitstraalt: JIJ hebt het allemaal gedaan!!

Lees eens in het draadje verder na ontrouw wat dat met de andere partner doet. Nu ben jij niet fysiek ontrouw geweest, maar evengoed ben je je partner al jaren aan het bedonderen. Je bent niet eerlijk, geeft hoop door te blijven, neemt afstand, duwt, laat niet los. Mjjn ex speelde een soortgelijk spel, reken maar dat ik daar geen gezelliger mens van ben geworden. Ik vind je gedrag vreselijk respectloos. Je neemt niemand serieus en is dat dan het voorbeeld dat je aan je kind wil meegeven? Vooral niet eerlijk zijn? Als er iets pijnlijk en ontwrichten is, is het een partner die niet eerlijk is. 

Schipperaar

Schipperaar

17-02-2023 om 16:09 Topicstarter


elledoris schreef op 17-02-2023 om 15:22:

[..]

Lees eens in het draadje verder na ontrouw wat dat met de andere partner doet. Nu ben jij niet fysiek ontrouw geweest, maar evengoed ben je je partner al jaren aan het bedonderen. Je bent niet eerlijk, geeft hoop door te blijven, neemt afstand, duwt, laat niet los. Mjjn ex speelde een soortgelijk spel, reken maar dat ik daar geen gezelliger mens van ben geworden. Ik vind je gedrag vreselijk respectloos. Je neemt niemand serieus en is dat dan het voorbeeld dat je aan je kind wil meegeven? Vooral niet eerlijk zijn? Als er iets pijnlijk en ontwrichten is, is het een partner die niet eerlijk is.

Snoeiharde les ja. Ik ben een asshole. 

Schipperaar schreef op 17-02-2023 om 16:09:


[..]

Snoeiharde les ja. Ik ben een asshole.

Ze staan in de rij voor je vrouw vergeet dat niet. Ik zoek nog een betrouwbare vrouw

Weet je als je echt niet gelukkig bent dan moet je het ook echt doorzetten. Ik heb ook gevochten voor mijn vrouw die ook soort van aangaf we hadden nooit moeten trouwen. Ze roepen onzin en zoeken een stok. Doet echt mega pijn. Bespaar haar de pijn van twijfels als je niet meer wil. Beter dan in 1x de pleister eraf. Verdriet komt er zeker maar geen dubbele verdriet voor haar.

Schipperaar

Schipperaar

17-02-2023 om 16:20 Topicstarter

Vreselijk vind ik het dat ze van een best leuke vrouw nu verworden is tot een grote donderwolk die in alles uitstraalt: JIJ hebt het allemaal gedaan!!”

Over mijn woorden die vaker aangehaald worden: ik snap best dat dit klinkt alsof ik verwacht dat D. nu blij is. Wat ik bedoel is dat ik het triest vind dat het zover gekomen is. Had niet moeten gebeuren.

Ruud1971! schreef op 17-02-2023 om 14:22:

[..]

Stond van de week op het AD. Kans op succes op Tinder is heel klein voor middelmatige man (80%-90%). Vrouwen gaan daar liever voor de 10% mannen. Wat uiteraard weer hun fout wordt. Kortom de kans is groot dat het echt niet beter gaat worden (eenzaamheid). Hij moet zijn geluk ergens anders vandaan halen binnen hun relatie. Dan gaat ie maar 1x per maand stiekum naar een prostituee. Doen zoveel mannen

Ruud, geloof me. Zijn vriendin is over een tijdje blij dat ie de knoop heeft doorgehakt. Van dat gebungel wordt niemand gelukkig. 

elledoris schreef op 17-02-2023 om 15:22:

[..]

Lees eens in het draadje verder na ontrouw wat dat met de andere partner doet. Nu ben jij niet fysiek ontrouw geweest, maar evengoed ben je je partner al jaren aan het bedonderen. Je bent niet eerlijk, geeft hoop door te blijven, neemt afstand, duwt, laat niet los. Mjjn ex speelde een soortgelijk spel, reken maar dat ik daar geen gezelliger mens van ben geworden. Ik vind je gedrag vreselijk respectloos. Je neemt niemand serieus en is dat dan het voorbeeld dat je aan je kind wil meegeven? Vooral niet eerlijk zijn? Als er iets pijnlijk en ontwrichten is, is het een partner die niet eerlijk is.

Vooropgesteld dat ik het helemaal met je eens ben hoor, maar ik denk dat TO zich daar nu onderhand ook wel van bewust is al kiest hij zijn woorden daarnaast ook wel erg ongelukkig soms.

En deze post is verder ook niet persoonlijk aan jou gericht, maar nu TO eindelijk inziet dat ie niet het niet handig heeft aangepakt (understatement), kiest hij er nu wél voor het anders te gaan doen en eerlijk te zijn. En ja, daar kan men alles van vinden, maar helaas is het verleden niet te veranderen en had hij ook kunnen kiezen om te blijven en intimiteit buiten deze relatie te zoeken. Was dat dan beter geweest?

Krijgt zelfs advies om maar in een ‘best ok’ relatie te blijven hangen en stiekem een prostituée te bezoeken, juist van een man die in scheiding ligt omdat zijn vrouw niet eerlijk is geweest?! Schiet mij maar lek dan, want had TO dan maar geen advies moeten vragen hier, want een l*l is hij sowieso? 

Ook ik had in het begin mijn vraagtekens en ongezouten reacties bij TO, maar ik zie ook dat hij de commentaren ter harte neemt en dat is toch mooi om te lezen? Zou hetzelfde zijn om in het ‘ontrouw draadje’ maar te blijven schrijven dat al die mannen/vrouwen klootzakken zijn, maar is dat echt zo? Ja, hun actie(s) zijn te verloochenen, maar ik vind het wel mooi om daar te lezen dat een relatie ook dat kan overleven en soms ook niet, ook begrijpelijk.

Ik vind het gewoon onnodig om hem met pek en veren te blijven insmeren (uitzonderingen daargelaten), wat heeft dat nu voor toegevoegde waarde?

Kersje schreef op 17-02-2023 om 16:47:

[..]


Krijgt zelfs advies om maar in een ‘best ok’ relatie te blijven hangen en stiekem een prostituée te bezoeken, juist van een man die in scheiding ligt omdat zijn vrouw niet eerlijk is geweest?! Schiet mij maar lek dan, want had TO dan maar geen advies moeten vragen hier, want een l*l is hij sowieso?

Soms kan het ook iemands ogen openen. Zag overigens meer reacties over een prostituee. Is gewoon een hulpverleenster en komt geen liefde bij kijken. Daar zou TO ook niet gelukkig van zijn geworden. Eyeopener. 

Wat ik mis is waarom zij geen seks met hem wil en/of daar geen hulp voor is gezocht. Een drukke baan is geen excuses

Ruud1971! schreef op 17-02-2023 om 16:59:

[..]

Soms kan het ook iemands ogen openen. Zag overigens meer reacties over een prostituee. Is gewoon een hulpverleenster en komt geen liefde bij kijken. Daar zou TO ook niet gelukkig van zijn geworden. Eyeopener.

Wat ik mis is waarom zij geen seks met hem wil en/of daar geen hulp voor is gezocht. Een drukke baan is geen excuses

Volgens mij wil hij geen seks met haar. Maar een relatie waarbij 1 van de 2 helemaal is uitgecheckt is niet meer te redden hoor. Ze zijn beiden beter af zonder elkaar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.