Relaties Relaties

Relaties

Partner iets te dol op schoondochter


RodeKrullenbol schreef op 05-12-2021 om 13:43:

Het idee dat jouw man een ‘dirty old man’ zou zijn die het wil aanleggen met zijn schoondochter is op zichzelf grotesk. Ik zou zeggen: ga in gedachte eens terug naar jullie huwelijksdag. Beluister dan eens ‘Als de dag van toen’ (


https://youtu.be/g76SaiO7oKU) van Reinhard Mey – “What’s in a man’s name!”. Stel je vervolgens de vraag hoe pijnlijk het zou zijn, indien jullie relatie strandt doordat hij het van harte eens is met de partnerkeuze van zijn zoon.

Blijft jouw man ondanks de zoete woorden en klanken van dit lied in jouw ogen een liefdeloze viezerik, dan is er vast nog wel meer aanleiding (geweest) voor jouw huidige gebrek aan vertrouwen in zijn liefde voor jou. Vermoed ik.





De vraag is niet of de man van TO een 'dirty old man' is.

De vraag is meer of hij een uitzondering is op hoe mannen normaal gesproken zijn, want zo niet, dan is hij inderdaad 'verliefd' op zijn schoondochter.

MRI

MRI

05-12-2021 om 15:00

jenn55 schreef op 05-12-2021 om 14:59:

[..]

De vraag is niet of de man van TO een 'dirty old man' is.

De vraag is meer of hij een uitzondering is op hoe mannen normaal gesproken zijn, want zo niet, dan is hij inderdaad 'verliefd' op zijn schoondochter.

 dus je vindt het okay  als het merendeel van mannen zich zo gedraagt?

MRI schreef op 05-12-2021 om 15:00:

[..]

dus je vindt het okay als het merendeel van mannen zich zo gedraagt?

Ik beschrijf de realiteit, ik beweer niet dat die realiteit okay is.

Helaas moeten we leven met hoe mannen zijn.

MRI

MRI

05-12-2021 om 15:05

jenn55 schreef op 05-12-2021 om 15:01:

[..]

Ik beschrijf de realiteit, ik beweer niet dat die realiteit okay is.

Helaas moeten we leven met hoe mannen zijn.

Maar waarom moet dat? Dit een oprechte vraag hoor, waarom zeggen vrouwen niet dat ze het vervelend vinden (want ik zie een heleboel vrouwen het vervelend vinden en toch niets zeggen onder vermelding van de reden 'helaas moeten we daarmee leven". Er zijn natuurlijk ook vrouwen die het niks kan schelen, over hen heb ik het niet. ) Er verandert veel in man- en vrouwbeeld. Oude 'realiteiten' als 'getrouwde vrouwen mogen niet werken, je mag geen seks voor het huwelijk, je moet hetero zijn, zwarte mensen zijn anders' veranderen ook. En die werden ooit ook als waar aangenomen en daarvan werd ook gedacht 'ja daar moet je mee leven'. Waarom dit niet? 

Belachelijk! Scheren we nu echt hier alle mannen over een kam???

Ik denk dat TS heel goed aanvoelt hoe het zit bij haar vriend/man. Dat voel je als vrouw aan je theewater. En dat zegt helemaal niet dat hij dus niet om haar geeft of haar vertrouwen niet waard is : dat vind ik ook erg overdreven om dat zo te stellen.
Het gaat gewoon om gedrag wat even een beetje bijgesteld moet worden.

Hebben jullie nu al eens een goed gesprek gevoerd; Zonne 2017?

Wat wil je precies dat er verandert? Ik begrijp dat het iets moet zijn in de sfeer van de man/vrouwverhoudingen. Maar wat dan?

RodeKrullenbol schreef op 05-12-2021 om 20:09:

Wat wil je precies dat er verandert? Ik begrijp dat het iets moet zijn in de sfeer van de man/vrouwverhoudingen. Maar wat dan?

Daar valt niet veel aan te veranderen. Ik had zo'n schoonvader als TO 

🤮 Zijn vrouw lachte het een beetje weg en ze leefden nog lang en ongelukkig.

En wat als je als schoondochter zo'n stiefschoonmoeder treft als Zonne2017?

RodeKrullenbol schreef op 05-12-2021 om 20:09:

Wat wil je precies dat er verandert? Ik begrijp dat het iets moet zijn in de sfeer van de man/vrouwverhoudingen. Maar wat dan?

Wat dacht je van als mannen eens vrouwen zouden respecteren en er niet overheen kwijlen op zo'n walgelijke en ongepaste manier. Schoonvaders moeten hun plaats kennen. Als ze dan zulke gevoelens koesteren voor de vriendin van hun zoon: gedachten kunnen we niet verbieden. Maar ze zo openlijk uiten, nota bene tov hun eigen vrouw? Getver. Ik zou als ik TO was helemaal niet aarzelen of het voorzichtig aankaarten. Ik zou zeggen waar ben jij in godsnaam mee bezig?? Voor je eigen vrouw en voor je zoon is het beledigend, en voor de schoondochter bedreigend.

 Maar ja vrouwen zoals jij Rode Krullenbol (ik neem aan dat je een vrouw bent) die denken dat het allemaal onschuldig is, blijkbaar? En mannen zoals de schoonvader zien het probleem blijkbaar niet, vinden dat dit gewoon moet kunnen, in het Engels heet dat entitled, kan ff niet op het nlse woord komen, maar mannen zijn dat nogal vaak.

volgens mij wordt e.e.a. uit zijn verband getrokken nu

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

05-12-2021 om 23:06 Topicstarter

Het zou veel te ver gaan om mijn partner een dirty old man te noemen, of een man die constant geil naar haar zit te loeren. Met zo’n typering zou ik hem te kort doen want zo is het echt niet. Ik beschreef het al eerder : Het is veel meer als een jongetje dat verliefd is en graag wil pleasen, maar ook als de oudere wijze, belezen man die met vaderlijk advies strooit. Met andere woorden : hij lijkt enerzijds indruk op haar te willen maken en anderzijds is het net een kwispelende pup als zij bijvoorbeeld om zijn grapjes lacht. Milde kritiek op haar vindt hij niet leuk om te horen. Hoewel het allemaal niet onbetamelijk is en prima binnen de grenzen van het fatsoen blijft irriteert het me mateloos. 

Ik weet nog niet of ik in gesprek wil gaan. Niet omdat het me mijn relatie zou kosten, want dat is echt niet aan de orde. Maar het zou ook inderdaad best zo kunnen zijn dat hij gewoon dolgelukkig is met de partnerkeuze van zijn zoon en blij dat zij samen een zonnige toekomst tegemoet gaan. En dat zou dan van mij een nogal drakerig persoon maken die daar iets negatiefs van vind. 
Toch blijf ik het niet leuk vinden om mijn partner in een pleasende/verliefde rol te zien, of in een rol waarin hij indruk probeert te maken. Ik vind het beschamend. En het geeft mij het gevoel dat ik een toeschouwer ben in een slecht toneelstuk. 

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

05-12-2021 om 23:09 Topicstarter

RodeKrullenbol schreef op 05-12-2021 om 20:55:

En wat als je als schoondochter zo'n stiefschoonmoeder treft als Zonne2017?

Wat bedoel je hiermee ? Ik kan heel goed met haar opschieten. Ik vind haar heel aardig en gezellig. 

MRI

MRI

06-12-2021 om 09:44

Zonne2017 schreef op 05-12-2021 om 23:06:

Het zou veel te ver gaan om mijn partner een dirty old man te noemen, of een man die constant geil naar haar zit te loeren. Met zo’n typering zou ik hem te kort doen want zo is het echt niet. 

nee uit je verhaal lijkt me ook niet dat hij zich als oude geile bok gedraagt. Maar misschien is het voor jou des te lastiger want moeilijker je balen aan te geven.

Maar het zou ook inderdaad best zo kunnen zijn dat hij gewoon dolgelukkig is met de partnerkeuze van zijn zoon en blij dat zij samen een zonnige toekomst tegemoet gaan.

Ja? Is dat zo? Wat zegt je gevoel hierover?

En dat zou dan van mij een nogal drakerig persoon maken die daar iets negatiefs van vind.


Afhankelijk van de vorige vraag natuurlijk maar als hij inderdaad verliefd is en dat onafgestemd naar jou toe communiceert, is het voordeel van de twijfel dat jij hem geeft, de ruimte waarin hij denkt dat hij vrijelijk die verliefd kan uiten tegenover jou. 

Misschien is het niet zozeer een kwestie van een diepgaand gesprek aangaan, maar meer op korte besliste wijze je grens aangeven :'ja liesje is leuk, nu weten we het wel, zullen we zaterdag naar het museum gaan?" Eens kijken hoe hij daar op reageert? Misschien heeft hij dat nodig om te voelen dat zo uitgebreid en adorerend praten toch wat ongepast is. Nu weet hij dat niet

want dit: 

Toch blijf ik het niet leuk vinden om mijn partner in een pleasende/verliefde rol te zien, of in een rol waarin hij indruk probeert te maken. Ik vind het beschamend. En het geeft mij het gevoel dat ik een toeschouwer ben in een slecht toneelstuk.

is natuurlijk niet leuk voor je. 

Ik zou hier gewoon over praten met mijn partner? 

"Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over. Aandoenlijk, om te horen hoe gecharmeerd je bent van Liesje. Het doet me denken aan toen wij elkaar net kenden. Ik mag Liesje ook graag en ik ben blij dat zoon zo'n leuke partner heeft. Houd je een beetje rekening met zoon en Liesje hun gevoelens? "

Ik begrijp volstrekt niet dat je hier een uitgebreid gesprek aangaat met anderen (en sparren mag hoor, daar niet van) verspreid over dagen, terwijl je dit helemaal niet met hem bespreekt.
Wat zegt dat over je relatie?
Ben je altijd zo terughoudend om iets aan te kaarten?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.