Relaties Relaties

Relaties

Partner iets te dol op schoondochter


Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

02-12-2021 om 20:59 Topicstarter

Leeftijdsdiscriminatie? Nou, nee hoor. Ik vind dat je op een bepaalde leeftijd je plaats in de wereld wel moet kennen. En dat bedoel ik positief. Je hebt je (bloei)tijd gehad, en als het goed is weet je dat en accepteer je dat, dan komt er ruimte en tijd voor andere dingen, voor een andere manier van ontwikkelen. Je kunt best heimwee hebben naar hoe prachtig en aantrekkelijk je vroeger was, maar dat is voorbij en dat is ook okay. Ik vind dat er sprake is van decorum verlies als je je gedraagt zoals mijn partner en de andere mannen die hier beschreven worden. Ik vind het sneu gedrag. En inderdaad; het is een gebrek aan afstemming met je omgeving. Van je schoonkinderen gaan houden vind ik een ander verhaal. Inmiddels moet ik nogal moeite doen om leuk te reageren als ik weer eens hoor: Liesje is er ook vanavond, ze zou eerst niet komen maar ze is er nu toch ! Liesje en zoon gaan dit, Liesje en zoon gaan dat. Nou, het gaat goed met Liesje op het werk hoor ! Auto van de zaak zus, salaris zo. Die kleur staat haar niet. Ze zag er moe uit. Enz enz enz. Dat gedweep … blegh … Ook inmiddels geen zin meer om haar zo vaak in het huis van mijn partner te treffen. Ga eens naar je eigen huis, denk ik dan. Maar ja, mijn huis niet, mijn zoon niet, mijn zaken niet. 
Ik las hierboven dat mannen niet aangesproken worden op hun gedrag en dat is inderdaad raar. Als ik voor mijzelf spreek dan komt dat omdat ik steeds denk : het waait wel over. En ook: ik wil niet flauw doen of gezien worden als de oude jaloerse tang. Ik zie het ook echt niet als ‘ach mannen zijn nu eenmaal zo’ Ik ken genoeg mannen die helemaal niet zo zijn. 
Nu ja, binnenkort ga ik het toch maar eens ter sprake brengen want dit is niet leuk meer zo en het duurt te lang. 

MRI

MRI

02-12-2021 om 21:07

Zonne2017 schreef op 02-12-2021 om 20:59:


Nu ja, binnenkort ga ik het toch maar eens ter sprake brengen want dit is niet leuk meer zo en het duurt te lang.

ja doe maar, want als je lang wacht komt er meer emotionele 'rente' op te staan en dan wordt het steeds moeilijker het luchtig te brengen. Succes!

Zonne2017 schreef op 02-12-2021 om 20:59:

Leeftijdsdiscriminatie? Nou, nee hoor. Ik vind dat je op een bepaalde leeftijd je plaats in de wereld wel moet kennen. En dat bedoel ik positief. Je hebt je (bloei)tijd gehad, en als het goed is weet je dat en accepteer je dat, dan komt er ruimte en tijd voor andere dingen, voor een andere manier van ontwikkelen. Je kunt best heimwee hebben naar hoe prachtig en aantrekkelijk je vroeger was, maar dat is voorbij en dat is ook okay. Ik vind dat er sprake is van decorum verlies als je je gedraagt zoals mijn partner en de andere mannen die hier beschreven worden. Ik vind het sneu gedrag. En inderdaad; het is een gebrek aan afstemming met je omgeving. Van je schoonkinderen gaan houden vind ik een ander verhaal. Inmiddels moet ik nogal moeite doen om leuk te reageren als ik weer eens hoor: Liesje is er ook vanavond, ze zou eerst niet komen maar ze is er nu toch ! Liesje en zoon gaan dit, Liesje en zoon gaan dat. Nou, het gaat goed met Liesje op het werk hoor ! Auto van de zaak zus, salaris zo. Die kleur staat haar niet. Ze zag er moe uit. Enz enz enz. Dat gedweep … blegh … Ook inmiddels geen zin meer om haar zo vaak in het huis van mijn partner te treffen. Ga eens naar je eigen huis, denk ik dan. Maar ja, mijn huis niet, mijn zoon niet, mijn zaken niet.
Ik las hierboven dat mannen niet aangesproken worden op hun gedrag en dat is inderdaad raar. Als ik voor mijzelf spreek dan komt dat omdat ik steeds denk : het waait wel over. En ook: ik wil niet flauw doen of gezien worden als de oude jaloerse tang. Ik zie het ook echt niet als ‘ach mannen zijn nu eenmaal zo’ Ik ken genoeg mannen die helemaal niet zo zijn.
Nu ja, binnenkort ga ik het toch maar eens ter sprake brengen want dit is niet leuk meer zo en het duurt te lang.

Zonne, ik ben het zo met je oneens. Mijn bloeitijd wel gehad? Welnee, die begint net pas. 
Ik ben daar wel een beetje klaar mee, dat       we vanaf een bepaalde leeftijd afgeschreven worden. 
Kan het niet gewoon zo zijn dat er werk aan de winkel is in jullie relatie ? 

Pippeltje schreef op 02-12-2021 om 15:41:

Pinokkio, het woord verliefdheid gebruik je dan verkeerd: wat overigens wel vaker gebeurt. Bij verliefdheid is per definitie een sexueel aspect. Maar waar het hier ook om gaat is dat deze man tot vervelens toe ook met zijn partner praat over dat meisje en hoe leuk ze wel niet is. DAT is het punt.

 Wauw, hoe naief moet je wel niet zijn om te denken dat er hier geen sexueel aspect meespeelt 🙄

Ken jij überhaubt wel mannen? 

Nee, ze zijn niet allemaal zo. Maar een hele hoop wel. Ik heb toen ik jong was dit ook vaak genoeg meegemaakt. Wat dat betreft ben ik blij dat ik nu te oud ben voor dat soort aandacht, blegh.

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

03-12-2021 om 09:45 Topicstarter

Pinokkio schreef op 03-12-2021 om 00:37:

[..]

Zonne, ik ben het zo met je oneens. Mijn bloeitijd wel gehad? Welnee, die begint net pas.
Ik ben daar wel een beetje klaar mee, dat we vanaf een bepaalde leeftijd afgeschreven worden.
Kan het niet gewoon zo zijn dat er werk aan de winkel is in jullie relatie ?

Misschien begrijpen we elkaar verkeerd. Het is absoluut niet zo dat ik vind dat je afgeschreven bent na een bepaalde leeftijd. In onze maatschappij ligt de focus veel te veel op de jonge jaren (tot 40) en daar baal ik ook van. Ik schreef dan ook dat je je op oudere leeftijd anders gaat ontwikkelen, soms in hoge mate. Daarom begrijp ik het gedrag van mijn partner ook niet. Natuurlijk kun je gecharmeerd zijn van jonge mensen, maar je hebt op onze leeftijd als het goed is toch genoeg reflectief vermogen om te weten dat je niet langer in hun wereld thuis hoort en een beetje gepaste afstand houdt. Om een voorbeeld te noemen : Mijn tienerzoon vind het echt vre-se-lijk als ik me uitdruk in hun taalgebruik. En hij heeft gelijk. Je maakt jezelf daarmee een beetje belachelijk. Zo kun je ook kijken naar mijn probleem : Mijn partner heeft last van een redelijk ongepaste adoratie voor zijn schoondochter. Als een verliefde jonge hond met een crush op zijn mooie lerares en blijkbaar herkennen veel schrijvers dat soort gedrag hier. 
Op zijn (onze) leeftijd zou je het vermogen moeten hebben verworven om te snappen wat daar ongepast aan is en bewaar je bewust afstand. Je laat je zeker niet meeslepen door dat gevoel. Dat is iets voor tieners. Daarom maak ik me ook een beetje zorgen. Mijn partner is een serieuze, ontwikkelde man. Ik denk dat hij echt wel begrijpt dat dit niet prettig is. Hem kennende onderdrukt hij zijn gevoelens ook, maar blijkbaar zijn ze zo groot dat het er toch uitkomt. 

MRI

MRI

03-12-2021 om 10:09

Pinokkio schreef op 03-12-2021 om 00:37:

[..]

Zonne, ik ben het zo met je oneens. Mijn bloeitijd wel gehad? Welnee, die begint net pas.
Ik ben daar wel een beetje klaar mee, dat we vanaf een bepaalde leeftijd afgeschreven worden.

Ja daar kan jij klaar mee zijn maar als jij een dame van 70 bent  wordt je toch echt met een zekere walging bekeken als je geilt of verliefd wordt op een 25-jarige. (enkele fetisj mensen uitgesloten)  En dat kan ik goed begrijpen, leeftijd valt meestal op leeftijd. 
Alleen van mannen wordt het wel getolereerd, goedgepraat als zij zich hier in onafgestemd gedragen. 
En misschien gaat het dus inderdaad niet over leeftijd maar over afstemming op de mensen in je omgeving. Het zou voor ts ook onaangenaam zijn als haar partner zo flemend over de nieuwe vriendin van zijn broer zou spreken de hele tijd. Het gaat er inderdaad om dat hij geen rekening houdt met haar gevoelens. (en eventueel de gevoelens van het meisje en zijn zoon). Maar er valt niet te ontkennen dat dit soort onafgestemd gedrag van mannen vaker gepikt wordt dan van vrouwen. Juist door de partner zelf die ook de mening van de goegemeente voelt over 'dat mannen nou eenmaal van een groen blaadje houden'. 

Bgdrrejnxs53226

Bgdrrejnxs53226

03-12-2021 om 10:20 Topicstarter

@pinnokio
Of er werk aan de winkel is in onze relatie ? Volgens mij niet. Ik zou echt niet weten waar we dan aan zouden moeten werken. Het gaat gewoon goed. Op dat idiote gedrag van mijn partner na dan. 

Het doet me denken aan een lichte midlifecrisis. Een man die zich verliest in een verhaal dat niet realistisch is en op termijn enkel voor problemen zorgt. Niet alleen problemen binnen de relatie met jou maar ook tussen hem en zijn zoon. En de kans is groot dat hij binnenkort een zware ontgoocheling moet verwerken als hij doorkrijgt dat Liesje hem helemaal niet zo geweldig vindt als hij haar.

Ik vraag me af of dit soort gedrag algemeen geaccepteerd is. Wel veel voorkomend, maar dat is wat anders. Ik zou er zeker wat van zeggen als het mijn partner was. Hoe langer je hiermee wacht, hoe vervelender het gaat worden. 

MRI schreef op 03-12-2021 om 10:09:

[..]

Ja daar kan jij klaar mee zijn maar als jij een dame van 70 bent wordt je toch echt met een zekere walging bekeken als je geilt of verliefd wordt op een 25-jarige. (enkele fetisj mensen uitgesloten) En dat kan ik goed begrijpen, leeftijd valt meestal op leeftijd.
Alleen van mannen wordt het wel getolereerd, goedgepraat als zij zich hier in onafgestemd gedragen.
En misschien gaat het dus inderdaad niet over leeftijd maar over afstemming op de mensen in je omgeving. Het zou voor ts ook onaangenaam zijn als haar partner zo flemend over de nieuwe vriendin van zijn broer zou spreken de hele tijd. Het gaat er inderdaad om dat hij geen rekening houdt met haar gevoelens. (en eventueel de gevoelens van het meisje en zijn zoon). Maar er valt niet te ontkennen dat dit soort onafgestemd gedrag van mannen vaker gepikt wordt dan van vrouwen. Juist door de partner zelf die ook de mening van de goegemeente voelt over 'dat mannen nou eenmaal van een groen blaadje houden'.

Uh, nogmaals, ik ben niet de jongste dus ik ken dit leven ook een beetje MRI. Dat van die walging dat weet ik nu dus ook wel 

Dat bedoel ik dan ook met :’klaar ermee’. Klaar met me daar iets van aantrekken, dus. 
Zo jammer die walgende emoties als norm, er wordt ook gewalgd van dikke mensen bijv en getuige dit draadje wordt er echt wel gewalgd ook van mannen die niet flirten maar wel erg betrokken zijn bij hun kinderen.

En dat laatste bedoel ik niet naar ts want zij zal wel goed aanvoelen of dit wel of niet ok is maar vooral naar alle reacties toe want vanaf dit scherm vind ik het niet perse zo alarmerend lijken allemaal. 

En ts, als je vermoedt  dat zijn dromen niet  over jou gaan dan lijkt me werk aan de winkel niet erg overbodig. 

MRI

MRI

03-12-2021 om 22:19

Pinokkio schreef op 03-12-2021 om 22:00:

[..]


Dat bedoel ik dan ook met :’klaar ermee’. Klaar met me daar iets van aantrekken, dus.
Zo jammer die walgende emoties als norm, er wordt ook gewalgd van dikke mensen bijv en getuige dit draadje wordt er echt wel gewalgd ook van mannen die niet flirten maar wel erg betrokken zijn bij hun kinderen.

de walging waar men gewag van maakt in dit draadje is over mensen die niet afgestemd zijn op anderen en dus over grenzen gaan. Ja daar ben ik ook klaar mee. En nee, het is niet gezegd dat partner van ts over de grenzen van schoondochter gaat, helemaal niet maar zijn afstemming op zijn partner laat te wensen over. 
Ik zou dat persoonlijk niet scharen op betrokkenheid bij zijn kinderen, tenzij hij net zoveel praat over hoe zijn zoon zijn overhemd staat e.d. 

Zonder context lees ik het toch echt als betrokkenheid. Hij ziet ze veel, wil voor ze koken, praat over haar op een geïnteresseerde, betrokken manier. 
En zoon kent hij, vriendin probeert hij wellicht nog te plaatsen. Misschien omdat hij haar stiekem te leuk vindt, misschien ook omdat hij zo enthousiast is over de relatie voor zijn zoon en erg blij is dat vriendin een goede keuze voor zoon blijkt te zijn. Veel ouders onderzoeken de nieuwe partner van hun kind (soms nog steeds door ondervragingen) en misschien is dit wel zijn manier en denkt hij steeds hardop. 

RosaMontana schreef op 03-12-2021 om 11:55:

Ik vraag me af of dit soort gedrag algemeen geaccepteerd is. Wel veel voorkomend, maar dat is wat anders. Ik zou er zeker wat van zeggen als het mijn partner was. Hoe langer je hiermee wacht, hoe vervelender het gaat worden.

De meeste mannen kunnen zich gelukkig wel beheersen. 

Kan me wel voorstellen dat het een genante situatie is. Als je het bespreekt, komt er ook hoe dan ook gelazer van. 

Pinokkio schreef op 04-12-2021 om 13:04:

Zonder context lees ik het toch echt als betrokkenheid. Hij ziet ze veel, wil voor ze koken, praat over haar op een geïnteresseerde, betrokken manier.
En zoon kent hij, vriendin probeert hij wellicht nog te plaatsen. Misschien omdat hij haar stiekem te leuk vindt, misschien ook omdat hij zo enthousiast is over de relatie voor zijn zoon en erg blij is dat vriendin een goede keuze voor zoon blijkt te zijn. Veel ouders onderzoeken de nieuwe partner van hun kind (soms nog steeds door ondervragingen) en misschien is dit wel zijn manier en denkt hij steeds hardop.

Ik lees in de berichten en vooral in de openingspost van TO toch echt wel iets meer dan betrokkenheid en ben bang dat TO en de meeste andere gelijk hebben en dat hier een verborgen/onbewuste verliefdheid meespeelt, misschien/hopelijk niet direct met sexuele gedachten maar nog steeds zorgelijk voor alle partijen hierin. Ik zie het zo als man die zich best zorgen maakt wat zijn hormonen oid veroorzaken mocht zijn zoon of dochter met een mooie en leuke vriendin thuiskomen. 

Het idee dat jouw man een ‘dirty old man’ zou zijn die het wil aanleggen met zijn schoondochter is op zichzelf grotesk. Ik zou zeggen: ga in gedachte eens terug naar jullie huwelijksdag. Beluister dan eens ‘Als de dag van toen’ (


https://youtu.be/g76SaiO7oKU) van Reinhard Mey – “What’s in a man’s name!”. Stel je vervolgens de vraag hoe pijnlijk het zou zijn, indien jullie relatie strandt doordat hij het van harte eens is met de partnerkeuze van zijn zoon.

Blijft jouw man ondanks de zoete woorden en klanken van dit lied in jouw ogen een liefdeloze viezerik, dan is er vast nog wel meer aanleiding (geweest) voor jouw huidige gebrek aan vertrouwen in zijn liefde voor jou. Vermoed ik.





Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.