Relaties Relaties

Relaties

niet meegevraagd met schoonfamilie op vakantie

Katja.A

Katja.A

21-11-2024 om 07:52 Topicstarter

yasmijn27 schreef op 21-11-2024 om 07:42:

[..]

Dat denk ik ook. En dat moeder van 81 het lastig vindt om dat op de juiste manier te zeggen.

Ik zou ook absoluut niet aanbieden om zelf te betalen en toch meegaan, dat is duidelijk niet de bedoeling.

Tja maar waarom zegt ze dan eerst dat ik er de volgende keer bij ben, wat heel gemeend en oprecht overkomt.....

Katja.A

Katja.A

21-11-2024 om 07:54 Topicstarter

Fourtyfour schreef op 21-11-2024 om 06:50:

[..]

Ik mis nog de optie dat je vriend aangeeft het niet leuk te vinden zo. En dat hij niet mee gaat als jij niet mee mag.

Ja klopt. De reden is denk ik dat hij mij liever niet bij zijn zus wilt hebben vanwege haar karakter. Dat denk ik, kom ik pas echt achter door het bespreekbaar te maken. Heb al eens eerder gezegd dat hij me niet eeuwig bij zijn zus kan weghouden en hij kent mij goed genoeg dat ik over het algemeen met veel mensen door een deur kan.

Katja.A schreef op 20-11-2024 om 20:59:

ik kan dat zeker zelf betalen, het gaat mij meer om het principe. Het gevoel dat een duurdere vakantie belangrijker is dan een goedkopere vakantie waar iedereen mee kan.

Ik vind dat heel normaal, zij zijn de kern jij bent er pas 1,5 jaar. Ik zou ook geen rekening met jou houden, vriendinnetjes komen gaan hard gezegd. 

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen. Persoonlijk zou ik niet aanbieden om de eigen reis te gaan betalen. Blijkbaar gaat hun voorkeur er naar uit om jou (als nieuweling in de familie) niet mee te vragen - mijn 'eer te na' om dan zelf te gaan betalen om 'mee te mogen'. Voelt voor mij dan alsof ik ga smeken om mee te mogen, daar pas ik voor. 

Katja.A

Katja.A

21-11-2024 om 08:58 Topicstarter

Moederkareltje schreef op 21-11-2024 om 08:55:

[..]

Ik vind dat heel normaal, zij zijn de kern jij bent er pas 1,5 jaar. Ik zou ook geen rekening met jou houden, vriendinnetjes komen gaan hard gezegd.

Dat kan zeker, maar geef dat dan ook aan zou ik zeggen. Zeg dan niet: de volgende keer ben je erbij

Katja.A schreef op 21-11-2024 om 07:52:

[..]

Tja maar waarom zegt ze dan eerst dat ik er de volgende keer bij ben, wat heel gemeend en oprecht overkomt.....

Je blijft hier een beetje op hangen lijkt het ... en dat kunnen wij geen van allen invullen, mischien vind ze het te druk, mischien toch de prijs.. je weet het niet.

Je zegt meerdere keren dat er tussen je vriend en zijn zus al spanning hangt en benadrukt hoe makkelijk jij bent in de omgang maar die spanning staat los van jou. Ik kom uit een groot gezin en sommige van mijn broers/zussen spreek ik elke dag en ga ik mee op vakantie en sommige broers en zussen doe ik op een verjaardag een bakkie en af en toe een foto op de familieapp , je klikt niet altijd met je broers/zussen en dat kun je ook niet te forceren en dat veranderd meestal ook niet ineens als ze een leuke gezellige partner hebben , dat staat los van elkaar 

Misschien is je schoonmoeder wel iemand die vanalles roept en toezegt zonder dat altijd na te komen en had het voor haar helemaal niet dezelfde waarde.
En misschien vinden ze je er ook wel niet echt bijhoren als je niet samenwoont. Zijn zus heeft jou maar 1 keer kort gezien, dus ik snap wel dat jij er dan niet echt bijhoort als zij kiest. 

Katja.A

Katja.A

21-11-2024 om 09:46 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 21-11-2024 om 09:08:

[..]

Je blijft hier een beetje op hangen lijkt het ... en dat kunnen wij geen van allen invullen, mischien vind ze het te druk, mischien toch de prijs.. je weet het niet.

Je zegt meerdere keren dat er tussen je vriend en zijn zus al spanning hangt en benadrukt hoe makkelijk jij bent in de omgang maar die spanning staat los van jou. Ik kom uit een groot gezin en sommige van mijn broers/zussen spreek ik elke dag en ga ik mee op vakantie en sommige broers en zussen doe ik op een verjaardag een bakkie en af en toe een foto op de familieapp , je klikt niet altijd met je broers/zussen en dat kun je ook niet te forceren en dat veranderd meestal ook niet ineens als ze een leuke gezellige partner hebben , dat staat los van elkaar

Klopt dat ik erin blijf hangen, maar besef goed dat ik er verder niks mee kan. De relatie tussen vriend en zus daar heb ik het over als antwoord op een reactie. Ook dat is iets tussen vriend en zus. Ik vind wel dat ik prima in staat ben om zelf een oordeel te vormen over zijn zus en ja, ik heb dat ook gecommuniceerd naar hem. Maar goed, ik laat het gaan. Ze gaan maar fijn op vakantie met zijn 4en. Ik ga niet mee en ik vermaak me toch wel. Vraag me wel af hoe lang we dan samen moeten zijn voordat ik wel mee mag, maar dat ligt voor iedereen verschillend. Ik weet wel dat ik dit absoluut niet zo zou aanpakken (heb ik ook niet gedaan bij de inmiddels echtgenoot van mijn dochter) maar dat ben ik. Ze doen verder maar volgend jaar in hun vakantie.

Katja.A schreef op 21-11-2024 om 09:46:

[..]

Klopt dat ik erin blijf hangen, maar besef goed dat ik er verder niks mee kan. De relatie tussen vriend en zus daar heb ik het over als antwoord op een reactie. Ook dat is iets tussen vriend en zus. Ik vind wel dat ik prima in staat ben om zelf een oordeel te vormen over zijn zus en ja, ik heb dat ook gecommuniceerd naar hem. Maar goed, ik laat het gaan. Ze gaan maar fijn op vakantie met zijn 4en. Ik ga niet mee en ik vermaak me toch wel. Vraag me wel af hoe lang we dan samen moeten zijn voordat ik wel mee mag, maar dat ligt voor iedereen verschillend. Ik weet wel dat ik dit absoluut niet zo zou aanpakken (heb ik ook niet gedaan bij de inmiddels echtgenoot van mijn dochter) maar dat ben ik. Ze doen verder maar volgend jaar in hun vakantie.

Je bent pas 1derhalf jaar samen, hebt zijn zus pas 1 keer gezien,  echt maak je het niet ontzettend groot? Je vriend zelf heeft er al geen zin in en doet het puur voor zijn moeder, als je zo graag op vakantie wilt dan nemen jullie zijn moeder toch een keer mee? 

Katja.A

Katja.A

21-11-2024 om 10:09 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 21-11-2024 om 09:53:

[..]

Je bent pas 1derhalf jaar samen, hebt zijn zus pas 1 keer gezien, echt maak je het niet ontzettend groot? Je vriend zelf heeft er al geen zin in en doet het puur voor zijn moeder, als je zo graag op vakantie wilt dan nemen jullie zijn moeder toch een keer mee?

Voor mij is het nu eenmaal een "ding" en ik vind 1,5 jaar niet "pas". Maar zoals ik al zei, ik begrijp heel goed dat iedereen hier anders tegenaan kijkt. Mijn vriend vindt de vakanties ondanks zijn zus leuk. Het is een prachtige omgeving en hij geniet er echt van. Hij gedraagt zich naar zijn zus uit respect ook voor zijn moeder maar heeft echt wel zin in de vakantie. Zo kreeg ik dat vorig jaar ook teruggekoppeld van hem, ook tijdens de vakantie, dat hij me bombardeerde met foto's, appjes, telefoon. Ik ga er ook geen scène over maken. Zijn moeder kan nu tenminste nog op vakantie, dus laat haar maar genieten maar blijf wel bij mijn mening. We zijn trouwens een dagje uit geweest, zijn moeder, mijn vriend en ik.

Oke. Ik vind het toch een gek verhaal. Ik krijg een beetje het idee dat je vriend nogal gemakkelijk meegaat in de wensen van zijn familie en slecht voor zichzelf opkomt. Klopt het dat zijn zus sowieso nogal dominant is?
Ik zou in zijn plaats ook jou graag mee willen hebben en mij daarnaast ook beledigd voelen omdat mijn vriendin op deze manier terzijde gezet wordt.

Katja.A schreef op 21-11-2024 om 08:58:

[..]

Dat kan zeker, maar geef dat dan ook aan zou ik zeggen. Zeg dan niet: de volgende keer ben je erbij

Heeft moeder dat tegen jou gezegd of tegen je vriend tijdens de vorige vakantie? Is het wellicht iets wat spontaan gezegd is zonder het meteen als een vaste afspraak te zien? Handig is het niet maar ook niet meer dan dat, je maakt het wel erg zwaar allemaal. 

Katja.A

Katja.A

21-11-2024 om 10:28 Topicstarter

Pippeltje schreef op 21-11-2024 om 10:16:

Oke. Ik vind het toch een gek verhaal. Ik krijg een beetje het idee dat je vriend nogal gemakkelijk meegaat in de wensen van zijn familie en slecht voor zichzelf opkomt. Klopt het dat zijn zus sowieso nogal dominant is?
Ik zou in zijn plaats ook jou graag mee willen hebben en mij daarnaast ook beledigd voelen omdat mijn vriendin op deze manier terzijde gezet wordt.

Ik vind het ook maar raar. En ik zou hetzelfde hebben zoals jij omschrijft als ik hem was. Mijn vriend is mondig genoeg, de enige reden die ik kan bedenken is dat hij mij weg wil houden bij zijn zus. Mijn eerste indruk van haar was echter positief en dat hij niet met haar overweg kan, staat los van mij. Dus een rare reden als je het mij vraagt 

Katja.A

Katja.A

21-11-2024 om 10:29 Topicstarter

Gingergirl schreef op 21-11-2024 om 10:25:

[..]

Heeft moeder dat tegen jou gezegd of tegen je vriend tijdens de vorige vakantie? Is het wellicht iets wat spontaan gezegd is zonder het meteen als een vaste afspraak te zien? Handig is het niet maar ook niet meer dan dat, je maakt het wel erg zwaar allemaal.

Dat heeft ze tegen mij gezegd. Klopt, het zit me hoog. Maar komt goed. 

Even een plottwist, maar is het niet mogelijk dat jouw vriend jou eigenlijk niet mee wil omdat hij je weg wil houden bij je zus en dat hij het daardoor op geld gooit, terwijl het probleem dus eigenlijk helemaal niet bij zijn moeder ligt, maar bij hem.
Dat zijn moeder je wel oprecht en hartelijk heeft uitgenodigd, maar je vriend jou gewoon liever niet erbij wil hebben en iets heeft bedacht om er onderuit te komen?
Ik zou dat wel heel treurig vinden van hem, als dit zo zou zijn.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.