Relaties Relaties

Relaties

E..

E..

11-12-2024 om 21:13

Man word sneller boos en agressiever

hey, ik weet niet zo goed wat te doen. Mijn man en ik zijn 12 jaar samen.. op het begin was hij zo zachtaardig en niks kon hem kwaad maken. Nu de laatste 2 jaar wordt hij om het kleinste boos en klopt hij op zijn eigen hoofd zodat hij mij geen pijn doet .. is dit normaal? Hij word bijvoorbeeld zeer kwaad als ik perongelijk iets mors op de grond of als ik iets niet begrijp en hij moet het opnieuw uitleggen, als ik de keuken niet opruim terwijl ik kook terwijl ik mijn best doe, als ik niet tegoei heb gestofzuigd volgens hem .. ik moet mijn eigen telkens verantwoorden alsof ik een kind ben die verantwoording aflegt aan haar leerkracht.
ik vraag aan hem wanneer ik de wasmachine het beste kan opzetten want hij weet graag wanneer ik iets opzet thuis. Elke keer word hij zeer kwaad en ik kan/durf niet antwoorden dus ik zwijg gewoon en huil altijd. Maar hij kan ook superlief zijn en hij kookt voor mij, hij poetst als ik te moe ben.. maar die agressie ik ken mijn man zo niet ik heb al vaak gepraat erover met hem en hij zegt dan dat hij er op gaat letten maar hij zegt dan ook wel dat als ik niet zo een domme dingen doe dat hij niet zo kwaad kan worden op mij dus eigenlijk is het telkens mijn fout als ik het zo begrijp van zijn kant. De laatste maanden antwoord ik hem ook niet want hij wordt dan nog kwader. 
Ik heb vaak gezegd tegen hem dat ik mij minderwaardig voel en me superslecht voel dat ik elke dag huil en schrik heb om iets te zeggen of te vragen hij zegt telkens sorry en dan gaat het weer voor een paar weken goed. Ik hou veel van hem en wil hem niet kwijt want hij heeft echt wel een groot en goed hart .. groetjes 

Klinkt alsof hij ergens ontzettend gefrustreerd over is. Hebben jullie nog wel seks?

Scriptos schreef op 11-12-2024 om 21:25:

Klinkt alsof hij ergens ontzettend gefrustreerd over is. Hebben jullie nog wel seks?

Nou, mag hopen van niet, met zo'n agressieve man die je de hele tijd aan het huilen maakt. 

TO je man heeft een (woede)probleem, hij moet daar wat aan doen. Hopelijk staat hij open voor therapie. 

Je loopt op je tenen om hem maar niet te irriteren. Dat hoort niet in een relatie. Hoe reageert hij als jij hem weerwerk geeft? Nou ja dat zeg je al, dan wordt hij nog kwader. Is hij wel eens in woorden denigrerend geweest? Of in daden fysiek agressief? 
Het is juist de afwisseling van lief kunnen zijn en een volgend moment agressief, die maakt dat je in een toxische dynamiek terecht kan komen met zijn tweeën. 
Hij heeft spijt als hij weer eens zo is geweest, maar zou hij ook bereid zijn er iets aan te doen? Naar een therapeut gaan bijvoorbeeld?

SJSL schreef op 11-12-2024 om 22:09:

[..]

Nou, mag hopen van niet, met zo'n agressieve man die je de hele tijd aan het huilen maakt.

TO je man heeft een (woede)probleem, hij moet daar wat aan doen. Hopelijk staat hij open voor therapie.

Niet gelijk nadat hij agressief is geweest natuurlijk haha maar je hoort regelmatig dat mannen een kort lontje krijgen als er een langere periode geen sex is.

Scriptos schreef op 11-12-2024 om 22:31:

[..]

Niet gelijk nadat hij agressief is geweest natuurlijk haha maar je hoort regelmatig dat mannen een kort lontje krijgen als er een langere periode geen sex is.

Ja ze zeggen zoveel. Maar hij heeft toch handen aan zijn lijf?

Lexus schreef op 11-12-2024 om 23:04:

[..]

Ja ze zeggen zoveel. Maar hij heeft toch handen aan zijn lijf?

Waaaaaaat. Alsof masturbatie hetzelfde is als sex. Medelijden met je vent als je er zo in staat.

Scriptos schreef op 11-12-2024 om 23:31:

[..]

Waaaaaaat. Alsof masturbatie hetzelfde is als sex. Medelijden met je vent als je er zo in staat.

Nou ik houd van vrijen, dus om mij gaat het niet hoor. Maar als ik een man zou hebben die agressief wordt omdat hij geen seks krijgt, mag hij zo vertrekken. 

Doen of een man recht heeft op seks en anders wordt hij agressief, lijkt  me eerder uit het incelkamp van Tate te komen. En jij? Word jij agressief als je geen seks hebt dan?

Dit klinkt als een woede probleem TO. Het is niet normaal als iemand op zijn hoofd klopt om jou geen pijn te doen.
Zo te lezen zit er veel opgekropte emoties. Die dan getriggerd worden door het minste of geringste, zoals als je wat morst op de vloer.
Een therapeut kan helpen, bijv een psycholoog.

Voor jou 

Moree schreef op 12-12-2024 om 02:10:

Dit klinkt als een woede probleem TO. Ook al kan hij lief doen, het is niet gebalanceerd. Het is niet normaal als iemand op zijn hoofd klopt. 
Zo te lezen zit er veel opgekropte emoties. Die dan getriggerd worden door het minste of geringste, zoals als je wat morst op de vloer. Het kan heel goed dat dit er al lange tijd heeft gezeten maar dat hij het vroeger kon onderdrukken. Nu lukt dat niet meer.
Een therapeut kan helpen, bijv een psycholoog.

Voor jou

Oeps, ik deed wat fout. Ik heb nog wat aanvullends geschreven hier.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.