Relaties Relaties

Relaties

Ik heb twee kinderen en een jongere vriend - hij vindt de situatie lastig

Ik date nu 8 maanden met iemand van 31. Zelf ben ik 38. Hij heeft nog geen kinderen, geen eigen huis en redelijk zoekend in zijn werk. Het ging super goed tussen ons maar nu heeft hij af en toe twijfels en kan 'de situatie' moeilijk accepteren. Hij vindt het toch erg veel dat ik twee kinderen en een exman heb. We hebben het over kinderen gehad dat we dat graag samen willen ook. Maar hij vindt het moeilijk dat wij nooit samen voor de eerste keer een kind krijgen of gaan trouwen. Dat doet hem pijn, niet samen eerste keren delen. Ook is mijn leeftijd lastig ivm kinderwens. Het liefst zou hij nog veel samen reizen en een mooie carriere met reizen hebben. Dit is dus lastig want verder zijn we heel gek op elkaar. Is er iemand met een soort gelijke ervaring? Ik zou voor hem ook wel lotgenoten willen vinden. Hij vindt mij en de kinderen zelf leuk maar de hele situatie erg veel en niet wat hij ooit gedacht had.

Moeilijk dat je een ex hebt? Hijzelf heeft nooit een relatie gehad? Wil jij nog meer kinderen?

Duidelijk: jullie levens zijn te verschillend

Jullie zitten beiden in een heel andere levensfase, en ja, dat is helaas vaak een breekpunt.

Leeftijdsverschil zou geen belemmering hoeven zijn, maar in jullie situatie (en levensfase) is dat duidelijk wel het geval.

Ik denk dat jullie dus ook geen match zijn, voor nu althans. Hij is nog zo ontdekkende op meerdere vlakken, terwijl jij al een veel stabieler leven (en ervaringen) hebt. Daarnaast klinkt hij niet erg emotioneel volwassen. 

Sorry, maar ik verwacht dat deze relatie geen lang leven beschoren is.

Tja, die ex en kinderen zijn er nu eenmaal en zijn ook niet uit de lucht komen vallen. Als hij daar niet mee om kan gaan, dan houdt het op. Ook de optie kinderen van jullie samen wordt gezien de leeftijd wel een dingetje. Ik vind de relatie nu niet stabiel genoeg klinken om daar al aan te beginnen. 

De kans is groot dat dit op niets uitdraait. Jullie (levens) verschillen teveel en dit gaat hoogstwaarschijnlijk tussen jullie beide instaan. Daarnaast vind ik het ook wat emotioneel onvolwassen gedrag vanuit hem. Ik zou het behoorlijk onaantrekkelijk vinden, in ieder geval. 

Ken wel een soortgelijke situatie, waarin deze man ook zoveel 'pijn' voelde om die gemiste eerste keer. Relatie ging daarom uit, man bleef hangen en terugkomen, vriendin werd hierdoor heel lang in een gezonde relatie gehouden en hierdoor gekleineerd. Onvolwassen gedrag, wat iemand eerder noemde. Natuurlijk je kan iets moeilijk vinden, maar neem dan een besluit. Mijn advies is neem zelf een besluit, je verdient iemand die alles van jou omarmt. 

Waarom voel jij je zo aangetrokken tot een man met zo weinig levenservaring? Woont hij nog bij zijn ouders als hij geen eigen huis heeft?

Labyrinth schreef op 19-02-2025 om 20:49:

..bedoel 'ongezonde relatie' 

Pinkpony

Pinkpony

20-02-2025 om 12:57 Topicstarter

Ik heb het expres op de meest negatieve manier neergezet. Hij is juist emotioneel erg volwassen voor zijn leeftijd. We kunnen heel goed met elkaar praten en onze angsten en onzekerheden met elkaar delen. Hij is goed 'geaard' en laat mij de belangrijke dingen in het leven zien. Hij is ook niet van het uitgaan meer etc. Hij vindt mijn kinderen ook erg leuk en is ook weleens alleen met ze. Qua werk doet hij iets waar hij niet blij mee is en weet niet heel goed wat hij wel wil. Hij heeft wel een huis, maar tot eind van de zomer en de bedoeling is dat hij daarna bij mij komt wonen. Hij is hier erg vaak. We blijven overal goed over praten. 

Pinkpony

Pinkpony

20-02-2025 om 12:58 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 19-02-2025 om 16:54:

Moeilijk dat je een ex hebt? Hijzelf heeft nooit een relatie gehad? Wil jij nog meer kinderen?

Heeft hij zeker wel maar meer in het vele contact ivm de kinderen. Hij gaat dat wel steeds beter accepteren. Ja, ik wil nog kinderen.

Pinkpony

Pinkpony

20-02-2025 om 12:59 Topicstarter

Dweedledee schreef op 19-02-2025 om 19:22:

De kans is groot dat dit op niets uitdraait. Jullie (levens) verschillen teveel en dit gaat hoogstwaarschijnlijk tussen jullie beide instaan. Daarnaast vind ik het ook wat emotioneel onvolwassen gedrag vanuit hem. Ik zou het behoorlijk onaantrekkelijk vinden, in ieder geval.

Wat vind je precies emotioneel onvolwassen gedrag?

Pinkpony

Pinkpony

20-02-2025 om 13:00 Topicstarter

FruitMoeder schreef op 20-02-2025 om 08:58:

Waarom voel jij je zo aangetrokken tot een man met zo weinig levenservaring? Woont hij nog bij zijn ouders als hij geen eigen huis heeft?

Hij heeft wel een eigen huis en genoeg levenservaring, gestudeerd, gereisd, nu tweede eigen huis maar huur tot einde zomer. We matchen heel erg goed en kunnen helemaal onszelf zijn bij elkaar.

Pinkpony

Pinkpony

20-02-2025 om 13:01 Topicstarter

Labyrinth schreef op 19-02-2025 om 20:49:

Ken wel een soortgelijke situatie, waarin deze man ook zoveel 'pijn' voelde om die gemiste eerste keer. Relatie ging daarom uit, man bleef hangen en terugkomen, vriendin werd hierdoor heel lang in een gezonde relatie gehouden en hierdoor gekleineerd. Onvolwassen gedrag, wat iemand eerder noemde. Natuurlijk je kan iets moeilijk vinden, maar neem dan een besluit. Mijn advies is neem zelf een besluit, je verdient iemand die alles van jou omarmt.

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik ga dit ook niet te lang door laten gaan op deze manier.

Pinkpony schreef op 20-02-2025 om 12:57:

Ik heb het expres op de meest negatieve manier neergezet. Hij is juist emotioneel erg volwassen voor zijn leeftijd. We kunnen heel goed met elkaar praten en onze angsten en onzekerheden met elkaar delen. Hij is goed 'geaard' en laat mij de belangrijke dingen in het leven zien. Hij is ook niet van het uitgaan meer etc. Hij vindt mijn kinderen ook erg leuk en is ook weleens alleen met ze. Qua werk doet hij iets waar hij niet blij mee is en weet niet heel goed wat hij wel wil. Hij heeft wel een huis, maar tot eind van de zomer en de bedoeling is dat hij daarna bij mij komt wonen. Hij is hier erg vaak. We blijven overal goed over praten.

Je date 8 maanden en denkt al aan samenwonen? Dat lijkt me wel erg snel, met name voor je kinderen. Waarom zo'n haast? Dat hij na de zomer geen woonruimte heeft lijkt me nou niet echt een goede reden 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.