Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-05-2021 om 17:03
Lieve allemaal,
ik hoop dat iemand mijn kan helpen. Ik ben 52 en mijn vriend is 38. Ik heb een zoon van 24 uit mijn vorig huwelijk en dat gaat gelukkig enorm goed met mijn nieuwe vriend. We zijn inmiddels 13 jaar bij elkaar. Nu heeft mijn vriend als sinds een jaar of 4 een enorme kinderwens maar gezien mijn leeftijd ik dus niet meer. Hij is twee jaar geleden verliefd geworden op de mini versie van mij maar heeft daar verder niets mee gedaan. Onze relatie heeft daardoor een tik opgelopen en ik ben ( ook doordat ik zoveel ouder ben ) onzeker geworden. We zijn zelfs in relatietherapie gegaan omdat we enorm veel van elkaar houden maar de kinderwens schuurt aan onze relatie. De therapeute gaf als laatste aan dat mijn vriend zijn wens moet onderzoeken omdat wegstoppen geen oplossing is. Ze gaf ook aan dat als hij er niets mee doet de kans groot is weer een keer verliefd te worden op de mini versie van mij. Ik moest van mijn therapeute de regie over mijn leven weer terug pakken en nadenken of ik in de onzekerheid wil blijven zitten of niet. Lang verhaal kort. Wij zijn twee mensen die enorm veel van elkaar houden maar zijn gemis drukt echt een stempel op de relatie. Mijn vraag is of iemand hier ervaringen mee heeft en/of tips voor mij heeft hoe je hierin een keuze kan maken.
dank alvast dat jullie de moeite nemen om het verhaal te lezen en met eventuele tips kunnen komen.
liefs😘
21-06-2021 om 22:48
Vind het nogal een dubbele standaard hier in de reacties.
Vriend had op zijn 25 al moeten bedenken dat hij kinderen wilde en nu hij eenmaal in een relatie zit waarin dat geen optie is heeft hij pech en moet hij op de blaren zitten.
Terwijl iedere vrouw van 25 die beweert geen kinderen te willen van alle kanten te horen krijgt dat dit gevoel echt nog een keer komt en als ze in een relatie zit waarin partner geen kinderen wil moet ze op zoek naar een ander, want anders krijgt ze op termijn geheid spijt.
Alleen vriend kan bepalen wat hij wil, Ave. Als jij duidelijk aangeeft dat kinderen geen optie zijn moet hij kiezen voor jou of voor een kind. Maar als hij voor jou kiest moet hij het ook los laten. Verwerken en door, het kan niet voor altijd tussen jullie in blijven hangen, dat is niet eerlijk naar jou toe
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.