Relaties Relaties

Relaties

huis verdelen scheiding


Flanagan schreef op 12-08-2024 om 17:44:

Nu is een koopappartement goedkoper dan een huis, maar met alle servicekosten vaak een duurdere oplossing dan een huis buiten een grote stad.
Is wonen buiten een prijzige lokatie ook een optie?
Waar ik woon, staan de koopappartementen te koop voor ca 4K. 15 minuten rijden door de Coentunnel en je treft daar huizen die goedkoper zijn dan de flats in mijn wijk.
Het is belangrijk dat jij niet in de schulden komt.

Dat valt mee, want daar zit onderhoud en een deel van de verzekeringen in de vve bijdrage.

Kosten die je anders ook hebt.

Flanagan schreef op 12-08-2024 om 17:44:

Nu is een koopappartement goedkoper dan een huis, maar met alle servicekosten vaak een duurdere oplossing dan een huis buiten een grote stad.
Is wonen buiten een prijzige lokatie ook een optie?
Waar ik woon, staan de koopappartementen te koop voor ca 4K. 15 minuten rijden door de Coentunnel en je treft daar huizen die goedkoper zijn dan de flats in mijn wijk.
Het is belangrijk dat jij niet in de schulden komt.

Ik hoef niet te weten waar jij woont Flanagan, maar ik ben wel benieuwd waar dan die goedkope woningen staan? Gewoon, voor een vriend?

(ik zag dat in het oosten van het land huizen ook een stuk minder duur zijn dan hier, maar dat is ook afhankelijk van waar precies natuurlijk. Een jonge collega kocht vorig jaar een huis maar vertelde dat ze al 12 keer achter het net gevist hadden. Dan zijn de prijzen misschien niet extreem hoog maar is de markt toch schaars).

Toen ik ging scheiden, heb ik mijn ex uitgekocht. We hebben toen op papier laten zetten dat als ik het huis binnen 5 jaar zou verkopen, ik de winst of het verlies (allebei natuurlijk) zou delen met mijn ex. Zo had hij vrede met de taxatieprijs (gemiddelde van een aantal taxaties). Ik ben er gewoon blijven wonen, dus de clausule is nu niet neer geldig.
Een dergelijje oplossing levert jou nu geen extra geld op, maar meer dan de uitkoopsom op basis van de taxatie eisen, is gewoon niet realistisch. Daar gaat ook geen rechter in mee.

Er staan toch ruim 7000 woningen/appartementen tot 350000 te koop in Nederland.
Daarvan hebben er ruim 5000 minimaal 2 slaapkamers.

Koopwoningen Nederland - Huizen te koop in Nederland [funda]

Ik heb de woningen/appartementen die in onderhandeling zijn er al uitgehaald.

AnnaPollewop schreef op 13-08-2024 om 12:53:

[..]

Ik hoef niet te weten waar jij woont Flanagan, maar ik ben wel benieuwd waar dan die goedkope woningen staan? Gewoon, voor een vriend?

(ik zag dat in het oosten van het land huizen ook een stuk minder duur zijn dan hier, maar dat is ook afhankelijk van waar precies natuurlijk. Een jonge collega kocht vorig jaar een huis maar vertelde dat ze al 12 keer achter het net gevist hadden. Dan zijn de prijzen misschien niet extreem hoog maar is de markt toch schaars).

Ik woont in Amsterdam Osdorp. Met name de nieuwe flats stijgen de pan uit. Dan nog service kosten voor oa lift, schoonmaak hal etc tikken aan. Vele mensen klagen over slecht beheer evv en over gedwongen medewerking aan  vernieuwingen door evv, waar je als koper van een gezinswoning geen last van hebt

Ik kom oorspronkelijk uit Zaandam, 15 minuten rijden. In het centrum en de burgemeester buurt zijn diverse gezinswoningen te koop voor ca. €350,000. Het is geen nieuwbouw, als je er maar fijn in kan wonen.

Zelf hebben we elders een huis gekocht en gaan Amsterdam verlaten. We gaan naar een plek waar ik nooit aan gedacht had. Het nieuwe huis is ook 25 jr oud. Voordeel van oude huizen; iets minder op en in elkaar gebouwd.

Flanagan schreef op 13-08-2024 om 14:46:

[..]

Ik woont in Amsterdam Osdorp. Met name de nieuwe flats stijgen de pan uit. Dan nog service kosten voor oa lift, schoonmaak hal etc tikken aan. Vele mensen klagen over slecht beheer evv en over gedwongen medewerking aan vernieuwingen door evv, waar je als koper van een gezinswoning geen last van hebt

Ik kom oorspronkelijk uit Zaandam, 15 minuten rijden. In het centrum en de burgemeester buurt zijn diverse gezinswoningen te koop voor ca. €350,000. Het is geen nieuwbouw, als je er maar fijn in kan wonen.

Zelf hebben we elders een huis gekocht en gaan Amsterdam verlaten. We gaan naar een plek waar ik nooit aan gedacht had. Het nieuwe huis is ook 25 jr oud. Voordeel van oude huizen; iets minder op en in elkaar gebouwd.

Even totaal off topic, maar het gaat nu toch gebeuren? Of was jij niet degene die meeschreef in het topic van Fusion?

Steak schreef op 13-08-2024 om 20:05:

[..]

Even totaal off topic, maar het gaat nu toch gebeuren? Of was jij niet degene die meeschreef in het topic van Fusion?

Klopt. Het is zo fijn ergens anders weer met plezier te kunnen wonen.

Flanagan schreef op 13-08-2024 om 14:46:

[..]


Zelf hebben we elders een huis gekocht en gaan Amsterdam verlaten. We gaan naar een plek waar ik nooit aan gedacht had. Het nieuwe huis is ook 25 jr oud. Voordeel van oude huizen; iets minder op en in elkaar gebouwd.

25 jaar is nieuwbouw, dat is vrijwel uit deze eeuw.

Het woont ook prima in een huis van meer dan 100 jaar oud. Die oude wijken staan ook vol en krap op elkaar maar het woont top.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.