Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Help


Notsocool schreef op 18-05-2024 om 16:35:

[..]

Blijkbaar is die korte tijd wel lang genoeg om te verloven, dus dan mag er op zijn minst wel worden verwacht dat zoon net zo wordt behandeld als de andere kinderen in zijn eigen huis.

Het gaat om het tweede huis van man, alleen man, de vrachtwagen. Hoe vaak komt kind daar nou. Laat gaan, laat gaan. Het is aan man wat hij prettig vind. Hij moet er in werken misschien wel slapen, niemand anders. Niemand heeft het erover dat kind bij het huis van man en vrouw anders wordt behandeld. 

Notsocool schreef op 18-05-2024 om 16:35:

[..]

Blijkbaar is die korte tijd wel lang genoeg om te verloven, dus dan mag er op zijn minst wel worden verwacht dat zoon net zo wordt behandeld als de andere kinderen in zijn eigen huis.

Maar wie zegt dat zoon anders wordt behandeld. Ik denk ook dat je dit best aan een 12 jarige uitgelegd krijgt en dat die dat snapt. 

Ik vind dat je hier meer souplesse en inlevingsvermogen van de volwassene kan en moet verlangen dan van de 12-jarige

Zelfs terwijl jullie samen ook een kind hebben heeft hij jouw zoon blijkbaar niet echt geaccepteerd in zijn hart. Als je een beetje (stief)/vaderrol gevoel hebt weet je dat je eerste taak is dat jij en je partner elkaars kinderen nooit zult buitensluiten of ze dat gevoel geven. Zelfs iets kleins als een naam al raar vinden dat zegt wel heel veel over hem vind ik. 

Waar staat dat ze pas 2 jaar samen zijn? In die korte tijd is er sprake van samenwonen verloving en een baby? Dat is wel heel erg snel allemaal. 

Maar TO jullie zijn geen kerngezin maar een samengesteld gezin. Heel verschillende dingen. Jij wilt gevoel afdwingen maar dat gaat niet. Het is niet zijn kind. En 10 jaar is erg lang. Hij kan heel goed zijn voor alle kinderen. Ze prima behandelen. Maar hij heeft het erbij gekregen. Het is geen keuze. 

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 18-05-2024 om 19:00:

Zelfs terwijl jullie samen ook een kind hebben heeft hij jouw zoon blijkbaar niet echt geaccepteerd in zijn hart. Als je een beetje (stief)/vaderrol gevoel hebt weet je dat je eerste taak is dat jij en je partner elkaars kinderen nooit zult buitensluiten of ze dat gevoel geven. Zelfs iets kleins als een naam al raar vinden dat zegt wel heel veel over hem vind ik.

Binnen 1,5 jaar  van de 2 jaar durende relatie en een nieuwe baby hebben en verwachten dat die vader ook een vader voor je 10jarige zoon is vind ik best veel gevraagd eerlijk gezegd. Stel dat jouw partner aan zou komen met het feit dat jij nu verplicht stiefmoeder bent omdat de eigen moeder de boel in de steek gelaten heeft van z'n kind van 10

Juist als moeder de boel in de steek heeft gelaten en ik dus verloofd ben met zijn vader en we samen ook al een baby hebben zou ik er alles aan doen om deze jongen zich thuis te laten voelen en geaccepteerd door mij. Juist hij heeft nergens om gevraagd, de volwassenen zadelen de jongen op met dit nieuwe "thuis". Liefde moet groeien of komt er niet, maar erbij horen in het gezin is wel het minste. Dus ook zijn naam komt aan mijn sleutelbos als ik weet dat ik hem daar een plezier mee doe. 

Nick90 schreef op 18-05-2024 om 22:09:

[..]

Binnen 1,5 jaar van de 2 jaar durende relatie en een nieuwe baby hebben en verwachten dat die vader ook een vader voor je 10jarige zoon is vind ik best veel gevraagd eerlijk gezegd. Stel dat jouw partner aan zou komen met het feit dat jij nu verplicht stiefmoeder bent omdat de eigen moeder de boel in de steek gelaten heeft van z'n kind van 10

Al komt mijn man met 3 kinderen aan ze zijn allemaal welkom ik heb genoeg ruimte in mijn hart. Ik vind kinderen onschuldig en kwetsbaar en zal dan ook voor ze zorgen zoals ik voor mijn bio kids zorg. Niet uit verplichting maar omdat ik van mijn man hou en alles wat bij hem hoort. Ik zou ook met mijn man trouwen als hij 10 kinderen bij een andere vrouw had.  Maar iedereen heeft zo zijn eigen mening natuurlijk.

Als hij haar zoon niet accepteert en buitensluit waarom maakt hij dan een kind met haar? Dat ze pas 2 jaar samen zijn maakt blijkbaar niet uit dus waarom dan wel moeilijk doen om een naam van de kind van haar die nu bij hun samengesteld gezin hoort. Halfbroer van hun kindje is. En het gaat volgens mij niet om dat hij direct zich moet voordoen als echte vader van hem maar dat hij het raar vind om ook de naam van haar zoon te gebruiken. Dat betekent dat hij afstand van hem houdt. Dan kon hij er beter helemaal niet aan beginnen vind ik.

wil40 schreef op 18-05-2024 om 22:37:

Juist als moeder de boel in de steek heeft gelaten en ik dus verloofd ben met zijn vader en we samen ook al een baby hebben zou ik er alles aan doen om deze jongen zich thuis te laten voelen en geaccepteerd door mij. Juist hij heeft nergens om gevraagd, de volwassenen zadelen de jongen op met dit nieuwe "thuis". Liefde moet groeien of komt er niet, maar erbij horen in het gezin is wel het minste. Dus ook zijn naam komt aan mijn sleutelbos als ik weet dat ik hem daar een plezier mee doe.

Ja precies dat, al helemaal in zo’n situatie zou ik extra extra veel moeite doen om hem een fijn liefdevol gevoel thuis te geven. Om een -door zijn vader in de steek gelaten kind- ook nog opzettelijk buiten te sluiten vind ik echt niet kunnen.  Een sleutelhanger is nog maar 1 voorbeeld en dat geeft al veel inzicht. Als je hem al buitensluit met zo iets simpels oei

Serieus?! Er zijn hier echt mensen die vinden dat het kind maar moet snappen dat hij er niet echt bijhoort in de ogen van zijn stiefvader ! Er zijn echt mensen die deze uitspraken van de man normaal vinden en zelfs begrijpen? Het verdedigen? Mijn hart breekt echt voor dit soort kinderen, als je al teveel bent op een naambordje ...

Is een vrachtwagen een soort 'Men cave' waar hij alleen heer en meester is en waar hij zijn persoonlijke grillen exposeert maar waar wel de hele buitenwereld van mag meegenieten (en dan vooral zijn naasten)?
Sorry hoor, maar ik heb hier echt helemaal niks mee. Arm kind

MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 18-05-2024 om 22:50:

[..]

Al komt mijn man met 3 kinderen aan ze zijn allemaal welkom ik heb genoeg ruimte in mijn hart. Ik vind kinderen onschuldig en kwetsbaar en zal dan ook voor ze zorgen zoals ik voor mijn bio kids zorg. Niet uit verplichting maar omdat ik van mijn man hou en alles wat bij hem hoort. Ik zou ook met mijn man trouwen als hij 10 kinderen bij een andere vrouw had. Maar iedereen heeft zo zijn eigen mening natuurlijk.

Als hij haar zoon niet accepteert en buitensluit waarom maakt hij dan een kind met haar? Dat ze pas 2 jaar samen zijn maakt blijkbaar niet uit dus waarom dan wel moeilijk doen om een naam van de kind van haar die nu bij hun samengesteld gezin hoort. Halfbroer van hun kindje is. En het gaat volgens mij niet om dat hij direct zich moet voordoen als echte vader van hem maar dat hij het raar vind om ook de naam van haar zoon te gebruiken. Dat betekent dat hij afstand van hem houdt. Dan kon hij er beter helemaal niet aan beginnen vind ik.

Ja geen idee waarom ze dit allemaal zo snel doen maar daar doet z'n moeder uiteraard zelf ook gewoon aan mee. En hij kiest voor alleen platen met de namen  van zijn eigen biologische kinderen te laten maken en daar heeft ie waarschijnlijk zo zijn redenen toe en waarschijnlijk houd hij ook rekening met de gevoelens van z'n dochter, die nu dus verplicht haar vader moet delen met een jongen die verder niks van haar is en vind hij het daarom ongepast om ook haar zoon erbij te hangen. Ik zou inzetten op het contact met zijn eigen vader te verbeteren. 

Nick90 schreef op 19-05-2024 om 10:02:

[..]

Ja geen idee waarom ze dit allemaal zo snel doen maar daar doet z'n moeder uiteraard zelf ook gewoon aan mee. En hij kiest voor alleen platen met de namen van zijn eigen biologische kinderen te laten maken en daar heeft ie waarschijnlijk zo zijn redenen toe en waarschijnlijk houd hij ook rekening met de gevoelens van z'n dochter, die nu dus verplicht haar vader moet delen met een jongen die verder niks van haar is en vind hij het daarom ongepast om ook haar zoon erbij te hangen.


Als de gevoelens van zijn dochter op die manier er toe zouden doen, zou vader nooit aan een 2de leg begonnen zijn lijkt me, een stiefbroertje is minder ingrijpend dan een halfbroer die wel altijd bij papa mag zijn. 


Anoniemvoornu schreef op 19-05-2024 om 10:18:

[..]

Dit verhaal leest niet alsof dit zo gepland was. En buiten dat mag stiefbroer ook altijd bij papa zijn aangezien ze in hetzelfde huis wonen. 

EmmaT schreef op 19-05-2024 om 09:05:

Is een vrachtwagen een soort 'Men cave' waar hij alleen heer en meester is en waar hij zijn persoonlijke grillen exposeert 
Sorry hoor, maar ik heb hier echt helemaal niks mee. Arm kind

"Is een vrachtwagen een soort 'Men cave' waar hij alleen heer en meester is en waar hij zijn persoonlijke grillen exposeert"

het antwoord is ja.

"maar waar wel de hele buitenwereld van mag meegenieten (en dan vooral zijn naasten)?"

het antwoord is nee, als het goed is gaan kinderen niet mee naar het werk en ook niet naast hem op de snelweg rijden dus zoveel zullen ze er niet van meegenieten. Gaan mensen zich ook bemoeien als hij op kantoor zou werken en dan een foto van zijn dochters naast zijn beeldscherm wilt zetten dat aanstaande stiefzoon ook erbij moet staan? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.