Relaties Relaties

Relaties

geen raad met mezelf


Vertel haar eerlijk dat je de fout in ben gegaan. Je hebt het al met iemand gedeeld. Je zit zelf al met dit geheim. Grote kans dat je vrouw via via er toch weet van krijgt. Het lijkt mij ook wel lastig om thuis te kunnen doen alsof er niets gebeurd is.

 Ze kan het beter van jou horen waarbij jij het aan haar laat hoe ze hier mee om gaat. Zo is het aan haar of ze nog vertrouwen in jullie relatie, toekomst etc.
Durven vertellen zegt ook iets over je liefde voor je vrouw en dat haar mening belangrijk is. Durven zeggen zegt ook iets over jou.

Ik bedoel: Vertel je vrouw eerlijk dat je de fout bent ingegaan.

Eigenlijk kan je je fout zien al een rit in een Lamborghini; heerlijk die adrenaline door je lijf als je over de wegen scheurt. Maar dan is de rit afgelopen. De auto is niet jouw ding. Je rijdt toch liever in een comfortabele gezinsauto, hoe gaaf die snelle rit ook was. 
Met deze beeldspraak bagatelliseer ik niet wat je gedaan hebt. Maar blijf met beide benen op de grond, elke keer wanneer je die verleiding ziet staan.

Beter had ik het niet kunnen verwoorden, Jonagold. Jij schrijft in jouw recentste reactie (van 08-02-22 om 12:33u) precies wat mijn gedachtes hierover zijn. 

Ik hoop dat het Brecht toch enigzins aan het denken zet en hij niet toch zijn kop in het zand blijft steken. 
Vooral ook over dat stuk wat je schreef over eerlijkheid in de relatie. Wanneer je je partner in onwetendheid laat over het vreemdgaan en de oorzaak waarom dat gebeurt/gebeurde, geef je je partner ook geen eerlijke kans om überhaupt aan een oplossing te kunnen werken.

Kies je echt voor je vrouw, stop dan ook direct met elke vorm van contact met die ander, hoe hard ze ook huilt. Ieder contact zal ervoor zorgen dat je het verlangen blijft aanwakkeren. Verlangen om seks met haar nog verder te ontdekken, omdat je daar voor je gevoel nog niet klaar mee bent, jezelf blijven afvragen of het echt niets met haar zou kunnen worden, maar die gedachte zal meer komen door de lust, opwinding en het spannende van het vreemdgaan dan dat je daadwerkelijk een heel nieuw leven zou willen beginnen met je affaire. Omdat je in principe een een fijne relatie heb met een ontzettend lieve en aantrekkelijke vrouw, zoals je zelf zegt. Maar je bent niet helemaal tevreden met je huidige relatie, anders was je echt niet vreemdgegaan.

Dus wat wil je nou echt zelf? Even lekker wat avontuur en spanning, om seks te hebben zoals dat 'alleen in films gaat', om tijdelijk weg te vluchten uit de realiteit, weg van je relatie waar je niet helemaal tevreden over bent en een ongelijkwaardige affaire hebben en ondertussen steeds tegen je vrouw liegen? Of op de juiste manier anders in je relatie, je vrouw en je gezin investeren, een fijne relatie hebben waarin je open en eerlijk tegen elkaar kunt zijn en mooie herinneringen met haar en je kinderen kunt maken, momenten die onbetaalbaar zijn, hoeveel geld je ook verdienen kunt met vele uren werken...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.