Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Relaties Relaties

Relaties

Gaat mijn man vreemd?!

---

---

30-10-2021 om 11:45

dan schreef op 30-10-2021 om 10:34:

[..]

Misschien kan er wel gesproken worden over het terugdraaien hiervan? En dan kijken wat zijn reactie hierop is? Het lijkt me toch pittig om met 3 jonge kinderen te zitten terwijl je partner zoveel elders verblijft terwijl dit niet echt noodzakelijk is (afstand).

Precies dat was mijn hele insteek natuurlijk. Niks blame the victim, hoe komt iemand erbij maar soms moet je duidelijk zijn om iemand te laten omdenken. Het idee dat 85 km zo ver is dat je ergens moet blijven overnachten alleen al. 

MRI

MRI

30-10-2021 om 12:26

--- schreef op 30-10-2021 om 11:45:

[..]

Niks blame the victim, hoe komt iemand erbij 

Nou zo: (ik citeer je even, je zegt letterlijk) "je geeft hem alle kans om vreemd te gaan"

Verder wel eens met het idee van Dan

Krlss, hoe is het nu bij jullie? 

Krlns

Krlns

02-11-2021 om 19:48 Topicstarter

het zijn pittige dagen. Hij heeft aangegeven niet gelukkig te zijn. Maar dat er geen sprake is geweest van ontrouw. 
We moeten nog veel bespreken en kijken of wij samen een toekomst hebben. Of ik hem vertrouw..? Ik weet het niet. Of ik hem geloof?.. ik wil het zo graag!
Ik snap dat mijn situatie niet ideaal is. En ik moet goed nadenken of dit de situatie is die mij gelukkig maakt. Maar ook zoveel wat in me hoofd schiet als ik alleen achter blijf.. dat naast de liefde die ik voor hem voel.

Je hoeft niet alleen achter te blijven, er is een leven na ontrouw. Jullie hebben een jong gezin. Je man is daarvan weggelopen. Nu wordt hij wakker. Jij ook. Goed om veel te praten. Maar het kan alleen met eerlijkheid. Als je straks meer ontdekt is de schade groter. Echt, dat deed mijn man. Blijven ontkennen. En later ...

Ik geloof dat je man je ontrouw is geweest, maar hij zal proberen te blijven ontkennen. Uit schaamte, uit gewenning van liegen, uit angst. En weet je, meestal worden ze er niet gelukkig door. De waarheid verdien je. Ook al hoop je dat het niet zo is...

Kun je iets meer vertellen, Karlijn?
Hoe hij reageerde op je vragen? En heb je voorgesteld dat hij in elk geval niet meer de vrijdagnacht en/of de zondagnacht daar is?

Het is natuurlijk merkwaardig om een sms-je van een onbekende zomaar te geloven en je man niet, maar omgekeerd: er zijn ook wel veel signalen die maken dat je het vertrouwen kwijt bent. Ik zou dat ook bespreken en aangeven dat je dat vertrouwen wil herstellen en dat je daarom ook dingen gaat doen om het te controleren. Niet prettig, ook voor hem niet, maar wel nodig om het vertrouwen te herstellen. Met dingen doen kun je denken aan: onverwacht langs komen op zijn andere woon/werkplek, telefoon volgen etc. Je kunt ook vragen wat hij wil doen om het vertrouwen te herstellen.
Jullie hebben een groot voordeel: mocht het toch serieus richting echtscheiding gaan, dan heb jij in elk geval een plek waar je naartoe kunt gaan als hij voor de kinderen etc. zorgt: naar Amsterdam! Zijn woon/werkplek is van jullie allebei.
Het serieuze gesprek over 'ik ben niet gelukkig' moet natuurlijk ook plaats vinden. Maar je bent zelf pas bevallen, dus je eigen balans zal nog niet 100% zijn. Daar moet je ook ruimte voor claimen, door tijd te vragen om dingen goed te doordenken.

Tsjor

Als hij niet gelukkig is, dan moeten jullie daar samen aan werken. Dus dan zal hij thuis moeten zijn, samen zoeken naar wat er nog is, of wat er niet meer is.  

Maar nogmaals, waar rook is, is vuur. 

He Krins,
Hoe gaat het nu? Hebben jullie al wat zinvolle gesprekken gehad?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.