Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Gaat mijn man vreemd?!


Krlns schreef op 27-10-2021 om 21:13:

De afzender wist persoonlijke informatie. Of hij moet het verteld hebben. Of ik ken haar.

Of beide.

Maar serieus,  ik vind het rot voor je. Of het nu klopt of niet, je wereld staat plots op de kop.

Krlns

Krlns

27-10-2021 om 21:27 Topicstarter

Dankjewel! Je gaat ineens aan zoveel dingen twijfelen. Dingen die vanzelf sprekend leken. Of niet wat je verwachtte 

Lieve Krlns,

Ga op onderzoek uit wie dit berichtje heeft gestuurd. Ik kreeg een jaar geleden ook zo'n berichtje. En ben de afzender nog steeds dankbaar. Waar rook is, is vuur. En als ik lees hoe makkelijk je man het gezin vroegtijdig verlaat voor zijn leven in Amsterdam zijn er rode vlaggen genoeg. Levert het nooit geen ruzies op thuis? Of vind jij het ook wel best dat hij zo weinig in het gezin investeert? Eis van hem eens dat hij een maand op en neer gaat reizen oid omdat jij hem nodig hebt. Zijn reactie zal genoeg zeggen. Sterkte!

Ik vind het wel apart dat zo'n berichtje anoniem wordt gestuurd en dat er vervolgens niet wordt opgenomen. Het eerste wat ik dacht was 'oh, weer van die grapjassen die random berichten sturen, net als die appjes met hoi pap/mam heb een nieuw nummer en geldproblemen, maak even 500 euro over. Maar toen ik hier las dat dat veel vaker voorkomt en meestal nog waar blijkt te zijn ook...
Ik vind het wel opvallend dat je man een leven in Amsterdam heeft en zo veel weg is van huis. Mijn man en ik zouden niet snel kiezen voor een baan zo ver van huis, of we gaan verhuizen met het hele gezin. Maar ik moet er niet aan denken dat hij of ik de helft van de tijd ergens anders woont terwijl er ook een kind is en in jullie geval zelfs drie waarvan een baby. Het geeft mij het gevoel dat zijn werk belangrijker is dan zijn gezin. 
Dat hij het niet meteen toegeeft snap ik. Maar ik zou wel op onderzoek uitgaan. En kijken hoe jullie dingen gaan regelen mocht het tot een scheiding komen. Hij kan in Amsterdam gaan wonen, maar zo'n studio is waarschijnlijk niet geschikt om met drie kinderen te wonen en het is behoorlijk ver qua afstand, dus op schooldagen is het al geen optie. 

Ik kreeg ooit een anoniem kaartje, rondom kerst, waarin stond dat mijn man meerdere malen gezien was met een vrouw. Mijn man reageerde heel verontwaardigd en scheurde de kaart in 100 stukjes. 

Ik heb hem toen het voordeel van de twijfel gegeven, maar jaren later kwam uit dat er wel degelijk iemand was, en wel meer dan 1 ook. En ook tijdens mijn zwangerschap, en ervoor, en erna.

Als ik het over kon doen, had ik "zoek mijn iphone" op zijn telefoon geactiveerd en zou ik eens onaangekondigd langs gaan. 

We zijn nog bij elkaar en inmiddels hebben we hier het ergste gehad, maar het heeft me jaren van mn leven en heel veel levenslust gekost. Ik had het veel liever eerder geweten en zo de schade wat hebben beperkt.

Heel veel sterkte!

Krlns schreef op 27-10-2021 om 21:13:

De afzender wist persoonlijke informatie. Of hij moet het verteld hebben. Of ik ken haar.

Dit zou me wel triggeren. Anders had ik misschien zelfs gedacht dat zo'n anoniem berichtje verkeerd verzonden zou kunnen zijn.

Mijn ex had het zelf verteld tegen de vriendin van mijn vriendin die een feestje gaf. Nogal naïef om te denken dat die vriendin dat dan niet tegen haar vriendin vertelde... en die vervolgens weer aan mij. En van mij nogal naïef om hem te geloven toen hij ontkende. Hij was zoveel aan het werk, hoe kon hij tijd hebben voor een ander. Veel later, toen wij al uit elkaar waren, gaf hij alsnog toe dat hij met een collega aan het rommelen was. En hij vond het on-ge-lo-fe-lijk dat het verhaal bij mij was gekomen, want hij was zo voorzichtig(!?!) geweest. 'Het komt altijd uit', zei hij er nog bij.

En dat denk ik ook. Ja, ik denk ook dat de kans groot is dat iemand niet kan aanzien hoe hij je bedondert. En dat hij ook nog alle mogelijkheden heeft in Amsterdam werkt niet in zijn voordeel. Tegelijkertijd zit er vast nog iets in je wat het niet wil geloven en er rekening mee houdt dat iemand hem een hak wil zetten en jou een misselijk berichtje stuurt terwijl er niets van waar is. Belangrijk is wel. Jij moet nu kiezen. Zijn ontkenning willen geloven is een keuze. Het laten voortkabbelen is een keuze. Dingen uitzoeken is een keuze. En dan, stel dat er meer uitkomt en het niet meer te ontkennen valt, dan zul je daar ook weer iets mee moeten. En ik snap helemaal hoe erg je dat moet overvallen, in de situatie met drie jonge kinderen. Dus neem zeker je tijd om te verwerken, te praten, of stappen te zetten.

Pff nou, als hij vrijdagavond nog daar blijft en zondagavond vast gaat (waar ik overigens niet akkoord mee zou gaan) dan zie ik het ook somber in. Hij is niet graag bij jullie. Liever ergens anders...

---

---

28-10-2021 om 21:41

bel dat nummer eens vanaf een ander nummer. Misschien neemt men dan wel op. Ik zou niet toestaan dat mijn man zo vaak daar slaapt. Waarom op vrijdagavond en zondag ook al weer vroeg? Los van wat hij daar doet. Jullie hebben 3 kinderen!  Voor maar 85 km reis? Dat is het echt niet waard vind ik. Uurtje rijden!

Nog los van of hij vreemdgaat, lijkt je vriend sowieso niet zo gecommitteerd aan het gezin. Hoe kan hij jou nou alleen laten met drie kleine kinderen door vrijdagavond en zondagavond naar Amsterdam terwijl dat qua afstand helemaal niet nodig is? Zijn prioriteiten heeft hij in elk geval niet op orde. Hoe kan het dat jullie tot zo’n scheve verdeling van zorg zijn gekomen en dat jij dat blijkbaar voor lief neemt?

Net als de anderen denk ook ik dat hij vreemdgaat. Juist ook omdat hij zo boos reageerde. Wanneer ik mijn man op een leugen betrapte werd hij altijd eerst boos, tot de aap uit de mouw kwam… 

Weet je al wat meer? Ik denk dat het tijd is dat je grenzen gaat stellen. Je hebt dit bericht niet zomaar ontvangen. Eis eerlijkheid. Alles op tafel. Daarna kan je verder kijken wat dit voor jou en jullie betekent. Sterkte! 

---

---

29-10-2021 om 15:40

Maar serieus, wie heeft er bedacht dat je 3x keer per week in Amsterdam moet slapen voor dat flut aantal kilometers? Wat kost dat wel niet? Je betaalt dus voor die woonruimte en je geeft hem alle kans om vreemd te gaan terwijl hij jou moet bijstaan met zulke jonge kinderen. 

MRI

MRI

29-10-2021 om 20:15

--- schreef op 29-10-2021 om 15:40:

Maar serieus, wie heeft er bedacht dat je 3x keer per week in Amsterdam moet slapen voor dat flut aantal kilometers? Wat kost dat wel niet? Je betaalt dus voor die woonruimte en je geeft hem alle kans om vreemd te gaan terwijl hij jou moet bijstaan met zulke jonge kinderen.

Laten we nou niet het eventuele victim gaan blamen. 

Misschien is het financieel gezien niet handig maar om nou degene die trouw is er toe te veroordelen dat zij de huwelijks trouw van haar man moet garanderen en hem 'geen kans' moet geven, gaat natuurlijk nergens over. 

Met MRI ben ik het hartgrondig eens. Ook ik heb wel mijn gedachten bij TS's gezinssituatie, maar overspel is altijd de verantwoordelijkheid van de vreemdganger. 

Absoluut!!!!

Mijn gedachten waren overigens gisteren bij TO. En ook een deja vu naar eigen momenten van ontdekken en in gesprek gaan (en de boze ontkenningen die later toch waar bleken).

dan

dan

30-10-2021 om 10:34

MRI schreef op 29-10-2021 om 20:15:

[..]

Laten we nou niet het eventuele victim gaan blamen.

Misschien is het financieel gezien niet handig maar om nou degene die trouw is er toe te veroordelen dat zij de huwelijks trouw van haar man moet garanderen en hem 'geen kans' moet geven, gaat natuurlijk nergens over.

Misschien kan er wel gesproken worden over het terugdraaien hiervan? En dan kijken wat zijn reactie hierop is? Het lijkt me toch pittig om met 3 jonge kinderen te zitten terwijl je partner zoveel elders verblijft terwijl dit niet echt noodzakelijk is (afstand). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.