Relaties Relaties

Relaties

Margo

Margo

22-07-2020 om 21:00

Afwikkeling klacht pastoraal medewerkster


Margo

Margo

29-08-2020 om 18:24

Miss

Dank je wel 🥰🥰🥰

Margo

Margo

22-09-2020 om 20:24

Wachten

Het duurt allemaal lang, maar er is nog steeds geen reactie van het bisdom.

Tessa

Tessa

23-09-2020 om 12:49

Hoop

Laten we hopen dat dat betekent dat er héél goed over wordt nagedacht. Maar voor jullie is het rot. Hoe eerder je kunt afsluiten hoe beter.
Heel veel sterkte weer.

Margo

Margo

23-09-2020 om 21:20

Tessa

Lief van je dank je wel...
Ik hoop ook dat ze goed de zaken gaan bekijken
🙏🏻

Pastor

Pastor

24-09-2020 om 07:44

Margo

Rot dat het zo lang duurt. Er wordt veel van jullie gevraagd. Sterkte met alles.

Margo

Margo

24-09-2020 om 10:46

Pastor

Dank je wel......🙏🏻

Pennestreek

Pennestreek

24-09-2020 om 12:23

Margo

wat duurt wachten altijd lang he?! Maar we zijn 'pas' een maand verder, volgens mij zijn dit soort termijnen niet ongebruikelijk bij dit soort procedures. Maar dat maakt het niet minder zwaar natuurlijk. Ik blijf duimen dat er iets uitkomt dat voor jullie acceptabel is. Heb je voor jezelf al helder of je een civiele procedure tegen haar wil starten als de uitkomst tegenvalt?

Margo

Margo

24-09-2020 om 15:39

Pennenstreek

Klopt, het is zeker niet ongebruikelijk, maar zoals je schrijft duurt wachten altijd lang.
We hebben besloten dat een civiele procedure teveel vergt van mijn man, we hebben gemerkt dat dit hem ongeloofelijk veel heeft gekost.
Zelf denk ik er sterk over om toch de publiciteit op te zoeken, wellicht anoniem, of ik doe het alleen....
Twijfel nog.... 🤔

Even een positieve interpretatie

Het zou kunnen zijn dat de lange wachttijd ingegeven wordt, doordat er eerst bekeken moet worden of er een juridische grondslag is voor eventueel te nemen maatregelen (ontslag, overplaatsing). En dan heb je waarschijnlijk zowel met kerkelijk recht als met civiel recht te maken. Dat is gecompliceerd.
Helaas kun je niet zien wat zich op de burelen van het bisdom afspeelt.

Tsjor

Margo

Margo

27-09-2020 om 10:57

Tsjor

Ik hoop het oprecht......
Jammer dat we soms niet even kunnen gluren hier en daar..
Dank je voor je positieve bericht, doet me goed 🌹🙏🏻

RK kerk

hun motto: de mushroom policy: 'keep them in the dark and feed them with shit'. DE reden dat ik 30 jaar geleden al mezelf heb uitgeschreven uit die club.
Margo: ik heb met afschuw en verbazing jouw draadje gevolgd, ik wil je nog veel sterkte toewensen

Margo

Margo

27-09-2020 om 15:06

Chiquita

Ja, ik ben er ook bang voor.
Onder het tapijt, wat vroeger al gebeurde, en wat bij sommige parochies nog steeds gebeurt.
Wij hebben ons ook uit laten schrijven....hier willen we niet bij horen.

Angela67

Angela67

27-09-2020 om 15:12

bellen

wat is er mis met bellen en vragen wanneer het antwoord komt?
Of een net mailtje, waarin je vraagt om een datum?
gr Angela

Zonnehoed

Zonnehoed

27-09-2020 om 17:51

Dat zou ik ook doen. Even bellen of mailen of alles goed is aangekomen en wanneer je een antwoord mag verwachten.

Margo

Margo

27-09-2020 om 18:27

Mail

Angela67, zonnehoed, dat mailen heeft vandaag inderdaad de hele dag door mijn hoofd gespookt.
Ik ga straks een mail sturen 👍🏻
Dank je wel

Angela67

Angela67

27-09-2020 om 18:42

Tip

Wees heel zakelijk in het verzoek. En laat je man het schrijven/schrijf het vanuit hem.

Op datum xxx had ik gesprek met.... Graag hoor ik deze week van u wanneer ik de terugkoppeling zal ontvangen.

Zoiets. Dus geen 'verontschuldigende' toon maar neutraal zakelijk.

Ik vind eerlijk gezegd dat zij daar in hun procedure/informatie veel duidelijker hadden moeten zijn. Ze realiseren zich toch hoeveel impact dit heeft op alle betrokken.

Gr Angela

Margo

Margo

27-09-2020 om 23:15

Angela

Ik geloof werkelijk niet dat deze commissie onafhankelijk is. Dat ze ons zien als " heb je dr weer een" en snel afhandelen en dan is het klaar.....
Volgens mij moet je als buitenstaander niet zeuren, ook niet over wat vroeger gebeurd is..

Als ik lees dat een andere pastor is ontslagen omdat hij zijn pastoor had geholpen met hosti's uitdelen.....dan begrijp ik er werkelijk geen drol meer van...

We gaan de mail sturen..dank je wel 🙏🏻

Margo

Margo

29-09-2020 om 21:09

Antwoord kardinaal

Na mijn mail met de vraag wanneer we antwoord konden verwachten kreeg ik een mail terug dat de brief van de kardinaal naar ons oude adres was gestuurd, affijn, 26e is die brief binnen gekomen, en vandaag kreeg ik hem....

Het antwoord van de kardinaal gaat lijnrecht in tegen de commissie, en hij neemt hun advies niet over, maar hij geeft haar ontslag!!!!!!!.

Wij zijn zo blij dat we in ons gelijk zijn gesteld, en dat zij ongeloofelijk fout heeft gezeten.

We vieren het even.....
Iedereen onwijs bedankt voor de steun, adviezen en belangrijke informatie.
Bedankt vanuit het diepst van mijn hart
🙏🏻

Angela67

Angela67

29-09-2020 om 21:17

Super!

toch gerechtigheid!
mooi,
groet,
Angela

Maro

Maro

29-09-2020 om 21:18

heel fijn

voor jullie, gefeliciteerd

Bosbes (stille meelezer)

Bosbes (stille meelezer)

29-09-2020 om 21:20

van harte gefeliciteerd Margo

Wat een slopende tijd, en wat een onverwacht alsnog goede uitkomst. Hartelijk gefeliciteerd hiermee Margo, wat moet dit dan toch een opluchting zijn!

Dit is een veel betere positie om het verder te verwerken voor jullie.
Sterkte en geluk gewenst, en misschien...even vieren dat hier toch gerechtigheid is gesproken

Margo

Margo

29-09-2020 om 21:20

Dankje

Inderdaad, gerechtigheid..

Dankjewel 🌹

Margo

Margo

29-09-2020 om 21:22

Bosbes

Het grote loslaten gaat beginnen, haar vernedering naar mij toe ga ik nu boven staan....
Net wat je zegt, een veel betere positie voor verwerking, ervalt ook echt een steen van mijn schouders

Emmawee

Emmawee

29-09-2020 om 21:29

Oh wauw!

Wat een enorm goed bericht!
Dat geeft toch weer vertrouwen in de kerk, of nou ja, in elk geval in deze kardinaal. En dat uiteindelijk toch de juiste persoon het voor het zeggen heeft.
Wat zal het een opluchting zijn voor jullie. Heel veel goeds gewenst op de weg die jullie gaan vanaf hier.

Margo

Margo

29-09-2020 om 21:39

Emmawee

Ik had al gehoord dat deze kardinaal erg traditioneel was.
Gelukkig maar....

Pennestreek

Pennestreek

29-09-2020 om 21:46

Wat een fantastisch nieuws!!

Oh, wat ben ik blij voor jullie! Wat een enorme opsteker voor jullie en hopelijk een boost voor het verwerkingsproces. De kardinaal heeft hiermee mijn vertrouwen in de kerk toch wel een klein beetje hersteld. Petje af voor hem dat hij zo tegen de commissie in is gegaan en zijn eigen oordeel heeft gevormd. Misschien heeft hij hier wel mee gelezen 😉.

Margo

Margo

29-09-2020 om 21:56

Pennestreek

Misschien wel inderdaad, of toch mijn brief....
In ieder geval heeft hij het advies naast zich neer gelecht.....gelukkig.

Jo Hanna

Jo Hanna

29-09-2020 om 22:48

Goed zo!

Dat is zeker goed nieuws. Het is wat ‘moest’ gebeuren en gelukkig heeft hij dat ingezien. Fijn Margo, dat je op deze manier bevestiging hebt gekregen voor de ernst van haar wangedrag en de schade die ze jouw man, jullie huwelijk en jullie familie heeft toegebracht. Het was moeilijk te verteren geweest als dit gebagatelliseerd was. Maar niet dus! Echt heel fijn om te horen!

Margo

Margo

29-09-2020 om 23:00

Jo Hanna

Dank je wel, zo voelt het ook, het moest zo......
Maar je weet het nooit, zoals veel geschreven is dat er toch nog veel verzwegen wordt.
Gelukkig is dat nu niet gebeurd.

Tessa

Tessa

30-09-2020 om 01:12

Wauw

Dat is heel erg goed nieuws en heel erg onverwacht. Dat de kardinaal zo ver zou gaan had ik echt nooit gedacht. Al helemaal niet na de uitspraak van de commissie. Echt geweldig
Nu is het aan jou en je man. Scherven bij elkaar rapen en bouwen aan een hernieuwde relatie. Heel heel veel geluk samen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.