Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


Fijn die contrast modus. Nu kan ik weerlezen zonder snel hoofdpijn te krijgen van het turen. Super!

Ik ben ook heel blij dat jullie onze opmerkingen en verzoeken ter harte nemen.Nog een vraag: op mijn mobiel type ik teksten graag in de breedte. Maar als ik dat doe op het forum dan zie ik al die knoppen voor vet etc en daardoor niet of nauwelijks wat ik type. Is er iets te verzinnen waardoor ik beter kan zien wat ik type? Dat zou echt heel fijn en praktisch zijn.

@forumbeheer. Het zou prettig zijn als jullie toch nog een keer kijken naar de leesbaarheid. De hoogcontrast mode zorgt er bij mij voor dat de letters gaan 'zwemmen' een probleem dat ik bij het vorige Forum nooit had. Wellicht helpt daarvoor een lettertypre geschikt voor dyslecten. Of maak gewoon een 'dark mode' voor i.i.g. het forum.

Daarnaast zou het ook erg fijn zijn als de nummering van de pagina's niet alleen onderaan staat, maar ook bovenaan. Het is ook erg vervelend dat er maar 2 getallen zichtbaar zijn. Teruggaan naar een eerdere pagina is daardoor niet te doen.

Het niet meer nummeren van berichten mist en dat maakt het veel minder overzichtelijk.

Het editten van berichten zie ik helaas nog steeds niet verschijnen. Een optie waar veelvuldig om is gevraagd, maar niet is toegevoegd. Waarom veranderen er dingen waar niet om gevraagd wordt, maar worden dingen waar wel om gevraagd wordt niet toegevoegd?

De totale chaos van de nicks is zoals jullie zelf ook kunnen lezen een enorme misser. Weer iets wat voor de gebruikers erg belangrijk is waar door de beheerders heel makkelijk overheen gestapt is.

Nogmaals, mochten jullie ooit ervoor kiezen om nog een keer enorme wijzigingen door te voeren, maar dan eerst gebruik van een beta site die door gebruikers wordt getest. Hierdoor kunnen heel veel commentaar en onsteltenis voorkomen. Met deze zet hebben jullie veel gebruikers tegen jullie in het harnas gejaagd. Eerst goed nadenken had dit kunnen voorkomen. Soms is het niet nodig om zo'n enorme verandering te maken. Het forum had grotendeels hetzelfde kunnen blijven terwijl de rest van de site veranderd. Technisch geen enkel probleem, had veel ellende kunnen voorkomen en had jullie veel gezeik gescheelt.

Dit nu geschreven hebben heb ik hoofdpijn van het lezen ondanks de hoog contrast mode en heb ik mijn momentje OOL weer gehad. Erg jammer dat mijn dagelijkse moment zo veel moeilijker is gemaakt. Hopelijk pakken jullie snel de commentaren op en doen jullie er werkelijk iets aan.

Ik heb in mijn browser bij de instellingen het thema op dark gezet en heb nu het forum in dark modus. 

Dit werkt in ieder geval op mijn telefoon en Google Chrome. 

MeikeT

MeikeT

25-01-2021 om 09:32 Topicstarter

Hoekhuis schreef op 25-01-2021 om 08:18:

De totale chaos van de nicks is zoals jullie zelf ook kunnen lezen een enorme misser. Weer iets wat voor de gebruikers erg belangrijk is waar door de beheerders heel makkelijk overheen gestapt is.

Dat van die nicks vind ik inderdaad wel jammer. In alle draadjes waarin ik vóór De Grote Verandering had geschreven, kan ik nu alleen nog reageren met mijn gebruikersnaam. Maar dat wil ik helemaal niet, deels omdat ik daar twee verschillende nicks voor gebruikte. Dus in die draadjes schrijf ik niet meer mee (nou kun je je afvragen hoe erg dat is ☺, maar toch).

Jeetje, zo'n forum en website overzetten gaat niet in 1 keer 100 procent goed natuurlijk. En je kunt ook niet alle veranderingen in 1 keer doorvoeren. Wat een negativiteit van sommigen in dit draadje, zeg.  Ik vind dat er veel verbeteringen in zitten,  bijvoorbeeld het quoten. En al veel dingen waar vragen over kwamen zijn heel snel aangepast,  vragen worden snel beantwoord, dat is een compliment waard!

Ik lees hier zulke zure reacties, dat is toch niet nodig en ook onterecht.#doeslief en kijk even in de spiegel en vraag je af waarom je zoveel moeite hebt met verandering. 

Degenen die ervan balen dat hun nick niet meer beschikbaar is, je kunt toch de eerst volgende keren een paar keer schrijven, 'ik ben eigenlijk PietjePuk' maar nu met nieuwe naam, op een gegeven moment onthou ik dan wel weer wie wie is (nu kan ik het ook niet echt raden)

Hoekhuis schreef op 25-01-2021 om 08:18:

Waarom veranderen er dingen waar niet om gevraagd wordt, maar worden dingen waar wel om gevraagd wordt niet toegevoegd?

Weer iets wat voor de gebruikers erg belangrijk is waar door de beheerders heel makkelijk overheen gestapt is.

Nogmaals, mochten jullie ooit ervoor kiezen om nog een keer enorme wijzigingen door te voeren, maar dan eerst gebruik van een beta site die door gebruikers wordt getest. Hierdoor kunnen heel veel commentaar en onsteltenis voorkomen. Met deze zet hebben jullie veel gebruikers tegen jullie in het harnas gejaagd. Eerst goed nadenken had dit kunnen voorkomen. Soms is het niet nodig om zo'n enorme verandering te maken. Het forum had grotendeels hetzelfde kunnen blijven terwijl de rest van de site veranderd. Technisch geen enkel probleem, had veel ellende kunnen voorkomen en had jullie veel gezeik gescheelt.

Grappig, dat je werkelijk denkt dat alles om jou draait en dat het forum keuzes heeft gemaakt om jou te pesten, nergens over heeft nagedacht en geen betaversie heeft gehad. Soms maakt men om een andere reden een keuze, niet om wat wij willen. Dat is in het verleden ook niet altijd gebeurd. Je kunt het ook anders brengen. Ik zag al dat de facebook/twitterlink wordt uitgezet dus er wordt echt wel geluisterd maar hoe jij de boodschap brengt lijkt mij niet de juiste manier. Ga er nu maar eens gewoon vanuit dat het met de beste bedoelingen is gedaan. 

MeikeT

MeikeT

25-01-2021 om 10:48 Topicstarter

_Anoniem_ schreef op 25-01-2021 om 10:19:

Degenen die ervan balen dat hun nick niet meer beschikbaar is, je kunt toch de eerst volgende keren een paar keer schrijven, 'ik ben eigenlijk PietjePuk' maar nu met nieuwe naam, op een gegeven moment onthou ik dan wel weer wie wie is (nu kan ik het ook niet echt raden)

Nee, want dan weet iedereen dat nick1, nick2 én nick3 bij gebruikersnaam4 horen. En dat wil ik juist niet.

MeikeT schreef op 25-01-2021 om 09:32:
Hoekhuis schreef op 25-01-2021 om 08:18:

De totale chaos van de nicks is zoals jullie zelf ook kunnen lezen een enorme misser. Weer iets wat voor de gebruikers erg belangrijk is waar door de beheerders heel makkelijk overheen gestapt is.

Dat van die nicks vind ik inderdaad wel jammer. In alle draadjes waarin ik vóór De Grote Verandering had geschreven, kan ik nu alleen nog reageren met mijn gebruikersnaam. Maar dat wil ik helemaal niet, deels omdat ik daar twee verschillende nicks voor gebruikte. Dus in die draadjes schrijf ik niet meer mee (nou kun je je afvragen hoe erg dat is ☺, maar toch).

Oei, dat is niet de bedoeling! Hij hield inderdaad geen rekening met berichten die onder een 'oude' alias geschreven waren, als het goed is nu wel. Zou je eens kunnen kijken of je nu wel een alias kan kiezen? Zo niet, dan kan het zijn dat je eerder een bericht (binnen die topic) onder je 'normale' gebruikersnaam hebt geplaatst?

Hoekhuis schreef op 25-01-2021 om 08:18:

@forumbeheer. Het zou prettig zijn als jullie toch nog een keer kijken naar de leesbaarheid. De hoogcontrast mode zorgt er bij mij voor dat de letters gaan 'zwemmen' een probleem dat ik bij het vorige Forum nooit had. Wellicht helpt daarvoor een lettertypre geschikt voor dyslecten. Of maak gewoon een 'dark mode' voor i.i.g. het forum.

Daarnaast zou het ook erg fijn zijn als de nummering van de pagina's niet alleen onderaan staat, maar ook bovenaan. Het is ook erg vervelend dat er maar 2 getallen zichtbaar zijn. Teruggaan naar een eerdere pagina is daardoor niet te doen.

Wat bedoel je met dat letters gaan zwemmen?

En we gaan inderdaad ook de pagina navigatie ook boven de berichten plaatsen, en tegelijkertijd meer pagina's laten zien. We zijn hier nog een beetje mee aan het stoeien i.v.m. beperkte schermruimte op mobiel, maar dit kan je zeker binnenkort verwachten.

ArianneH schreef op 23-01-2021 om 22:14:

Nog een ding: als je reageert op een bericht, dan schiet je meteen door naar het einde.Het zou heel fijn zijn als je dan kunt klikken op het bericht dat je citeerde, zodat je weer 'terugschiet' naar waar je gebleven was. Nu moet ik die weer terugzoeken. Bedankt alvast, forumbeheer, als jullie dit mogelijk kunnen maken.

Bedoel je dit tijdens het schrijven van een reactie? Of nadat je je reactie al geplaatst hebt, dat je dan op de citaat kan klikken om naar het originele bericht te gaan?

Jesse_1 schreef op 22-01-2021 om 22:00:

De button 'nieuwste bericht' mis ik nog wel een beetje.

Deze komt ook binnenkort weer terug!

MeikeT schreef op 25-01-2021 om 10:48:

Nee, want dan weet iedereen dat nick1, nick2 én nick3 bij gebruikersnaam4 horen. En dat wil ik juist niet.

Hmm deze snap ik geloof ik niet. Als ik bij mijn gebruikersnaam zeg ik was eerst "pietje puk" dan refereert dat toch alleen naar díe gebruikersnaam? Dan weet ik nog steeds niet wat jou andere nicks toen waren? 

MeikeT

MeikeT

25-01-2021 om 11:38 Topicstarter

_Anoniem_ schreef op 25-01-2021 om 11:26:
MeikeT schreef op 25-01-2021 om 10:48:

Nee, want dan weet iedereen dat nick1, nick2 én nick3 bij gebruikersnaam4 horen. En dat wil ik juist niet.

Hmm deze snap ik geloof ik niet. Als ik bij mijn gebruikersnaam zeg ik was eerst "pietje puk" dan refereert dat toch alleen naar díe gebruikersnaam? Dan weet ik nog steeds niet wat jou andere nicks toen waren?

Wel als je in drie verschillende draadjes (waarin ik schreef met drie verschillende nicks) mijn huidige (dus steeds dezelfde) gebruikersnaam ziet staan ...

Ik was benieuwd wat er zou gebeuren als je je foto verandert: blijft de oude foto dan staan bij de oude berichten of verandert die foto ook mee? Bij deze: de foto verandert mee. Leuk!

En waar ik ook blij mee ben: de knop 'recente topics' hiernaast. Scheelt toch weer een paar keer klikken telkens. 

Nu ik hier toch weer was (ik mis het werkelijk al ben ik meestal heel snel weer weg nu)

Wat bedoel ik met 'zwemmen' dat is moeilijk uit te leggen. De letters zijn gewoon niet duidelijk, lijken te bewegen. Dit hebben sommige lettertypes heel erg en sommige helemaal niet. Voor mij is het dus nu de keuze tussen 2 slechte. Of een hoogcontrast, maar zwemmende letter = hoofdpijn of een laag contrast en minder zwemmende letters, maar heel erg moeten turen = hoofdpijn.

Ik begrijp dat mijn toon wellicht niet gewaardeerd wordt, maar deze verandering wordt ook niet echt gewardeerd. Er zullen wel meer dingen zijn die met een goede reden worden gedaan. Helaas is het 'iets doen met een goede reden' niet altijd iets dat ook goed is. Wat voor de een wellicht heel fijn is, kan voor de andere een ware nachtmerrie zijn.

Nu is dit geen nachtmerrie, maar ik vind het oprecht heel vervelend dat het fijne forum OOL niet meer bestaat. Met een goede reden? Wellicht, maar dat veranderd niets aan mijn gevoel. Er zijn hele televisieprogramma's gemaakt met dingen die met een goede reden worden gedaan, maar slecht uitpakken. Daar moeten we dan allemaal maar blij mee zijn, want de reden was goed?

Mijn boosheid komt voort uit een enorme teleurstelling. Zeker gezien de hele situatie dat er al zoveel dingen niet 'mogen'/'kunnen' (met een goede reden) dat ook deze veilige plek niet meer veilig voelt.

Wat betreft de Nicks. Nee, ik kan in bestaande draadjes niet reageren met een Nick die ik daar eerder gebruikt heb. Als dat mogelijk was geweest, was het verliezen van een nick al veel minder een probleem geweest. De enige mogelijkheid is om te reageren met je nick of wellicht met je alias (die ik nog niet heb ingevuld dus kan weet ik niet).

Mochten mensen zich afvragen of ik er echt wel hoofdpijn van krijg, dan kan ik vertellen dat ik op dit moment in Word mijn reactie type welke ik dan op het forum plak. Een beetje omslachtig, maar ik merk dat ik toch nog een beetje de hoop heb dat Forumbeheer genoeg aanpassingen doet om het ‘oude gevoel’ weer een beetje terug te krijgen. Op dit moment ben ik weinig hoopvol, maar dat is wel de reden dat ik nog niet een e-mail heb gestuurd met het verzoek om mijn account te verwijderen.

Natuurlijk begrijp ik dat veranderingen soms nodig zijn. Daar ben ik helemaal mee eens, maar ik blijf erbij dat het te veel, te groot en slecht getimed is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.