Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


MeikeT schreef op 25-01-2021 om 11:38:
_Anoniem_ schreef op 25-01-2021 om 11:26:
MeikeT schreef op 25-01-2021 om 10:48:

Nee, want dan weet iedereen dat nick1, nick2 én nick3 bij gebruikersnaam4 horen. En dat wil ik juist niet.

Hmm deze snap ik geloof ik niet. Als ik bij mijn gebruikersnaam zeg ik was eerst "pietje puk" dan refereert dat toch alleen naar díe gebruikersnaam? Dan weet ik nog steeds niet wat jou andere nicks toen waren?

Wel als je in drie verschillende draadjes (waarin ik schreef met drie verschillende nicks) mijn huidige (dus steeds dezelfde) gebruikersnaam ziet staan ...

Ik heb ook in verschillende draadjes verschillende nicks gebruikt, maar die staan er nu nog gewoon hoor. Het is niet ineens EmmaT geworden.

MeikeT

MeikeT

25-01-2021 om 12:28 Topicstarter

EmmaT schreef op 25-01-2021 om 12:19:
MeikeT schreef op 25-01-2021 om 11:38:
_Anoniem_ schreef op 25-01-2021 om 11:26:
MeikeT schreef op 25-01-2021 om 10:48:

Nee, want dan weet iedereen dat nick1, nick2 én nick3 bij gebruikersnaam4 horen. En dat wil ik juist niet.

Hmm deze snap ik geloof ik niet. Als ik bij mijn gebruikersnaam zeg ik was eerst "pietje puk" dan refereert dat toch alleen naar díe gebruikersnaam? Dan weet ik nog steeds niet wat jou andere nicks toen waren?

Wel als je in drie verschillende draadjes (waarin ik schreef met drie verschillende nicks) mijn huidige (dus steeds dezelfde) gebruikersnaam ziet staan ...

Ik heb ook in verschillende draadjes verschillende nicks gebruikt, maar die staan er nu nog gewoon hoor. Het is niet ineens EmmaT geworden.

Klopt. Maar als je nu in diezelfde draadjes wilt reageren, kan dat alleen onder je gebruikersnaam.

Op zich niet erg, hoor. Het zorgt er voor dat ik beter nadenk of ik wil reageren ☺#elknadeelhebsevoordeel

Hoekhuis schreef op 25-01-2021 om 11:48:

Wat bedoel ik met 'zwemmen' dat is moeilijk uit te leggen. De letters zijn gewoon niet duidelijk, lijken te bewegen. Dit hebben sommige lettertypes heel erg en sommige helemaal niet. Voor mij is het dus nu de keuze tussen 2 slechte. Of een hoogcontrast, maar zwemmende letter = hoofdpijn of een laag contrast en minder zwemmende letters, maar heel erg moeten turen = hoofdpijn.

Heb je dit op een laptop/computer, of op mobiel en/of tablet? En zou je informatie over je browser kunnen delen? Dit kan bijvoorbeeld via: https://www.whatsmybrowser.org/

Bovenaan heb je een link met een grote groene knop, als je die link kan kopiëren en kan mailen naar [email protected] dan kunnen we hopelijk iets beter kijken waar het fout gaat.

En daarnaast, heb je deze zwemmende letters ook bijvoorbeeld in het veld waar je de berichten moet typen? Dat is namelijk een iets ander lettertype.

Hoekhuis schreef op 25-01-2021 om 11:48:

Wat betreft de Nicks. Nee, ik kan in bestaande draadjes niet reageren met een Nick die ik daar eerder gebruikt heb. Als dat mogelijk was geweest, was het verliezen van een nick al veel minder een probleem geweest. De enige mogelijkheid is om te reageren met je nick of wellicht met je alias (die ik nog niet heb ingevuld dus kan weet ik niet).

Helaas is het in oude topics niet mogelijk om de oude nicks alsnog te gebruiken, maar er zat een fout in de oude topics waardoor je gedwongen werd te reageren met je normale gebruikersnaam, in plaats van alias. Dat is nu verholpen dus nu kan je (als je een alias hebt aangemaakt) ook reageren met die (nieuwe) alias.

MeikeT schreef op 25-01-2021 om 12:28:

Klopt. Maar als je nu in diezelfde draadjes wilt reageren, kan dat alleen onder je gebruikersnaam.

Op zich niet erg, hoor. Het zorgt er voor dat ik beter nadenk of ik wil reageren ☺#elknadeelhebsevoordeel

Als het goed is, is dit dus nu opgelost (en kan je dus ook reageren met je alias)! Kan je dat voor mij controleren?

Vond net de profielopties voor compacte weergave en hoog contrast.

Heel goed!

(bijna geen klachten meer over

AdHombre schreef op 25-01-2021 om 12:51:

Vond net de profielopties voor compacte weergave en hoog contrast.

Heel goed!

(bijna geen klachten meer over

Dank, dank Ad, ik had het nog niet ontdekt. Die compacte weergave leest al heel wat fijner.

Nowee schreef op 25-01-2021 om 13:26:
AdHombre schreef op 25-01-2021 om 12:51:

Vond net de profielopties voor compacte weergave en hoog contrast.

Heel goed!

(bijna geen klachten meer over

Dank, dank Ad, ik had het nog niet ontdekt. Die compacte weergave leest al heel wat fijner.

Dan moet je mijn berichtje 'liken'.

This is the way!

AdHombre schreef op 25-01-2021 om 13:42:
Nowee schreef op 25-01-2021 om 13:26:
AdHombre schreef op 25-01-2021 om 12:51:

Vond net de profielopties voor compacte weergave en hoog contrast.

Heel goed!

(bijna geen klachten meer over

Dank, dank Ad, ik had het nog niet ontdekt. Die compacte weergave leest al heel wat fijner.

Dan moet je mijn berichtje 'liken'.

This is the way!

Ga je likes verzamelen?

Ook even complimentje!

Wat fijn dat de knop Recente Inhoud weer terug is. En de compacte weergave is ook fijn. Dat scheelt heel veel heen en weer scrollen.Waar ik nu nog mee zit is dat mijn gebruikersnaam niet mijn nicknaam is. Ik kan dit wel aanpassen, maar heb maar 1 kans. Ik twijfel nog even wat te doen. Ik zou graag willen weten of de loszwevende nick daarmee ook weer gekoppeld wordt. 

Nowee schreef op 25-01-2021 om 13:46:
AdHombre schreef op 25-01-2021 om 13:42:
Nowee schreef op 25-01-2021 om 13:26:
AdHombre schreef op 25-01-2021 om 12:51:

Vond net de profielopties voor compacte weergave en hoog contrast.

Heel goed!

(bijna geen klachten meer over

Dank, dank Ad, ik had het nog niet ontdekt. Die compacte weergave leest al heel wat fijner.

Dan moet je mijn berichtje 'liken'.

This is the way!

Ga je likes verzamelen?

Ik word een nog grotere pleaser dan ik al was.

MeikeT

MeikeT

25-01-2021 om 15:54 Topicstarter

AlexOudersnl schreef op 25-01-2021 om 12:36:
MeikeT schreef op 25-01-2021 om 12:28:

Klopt. Maar als je nu in diezelfde draadjes wilt reageren, kan dat alleen onder je gebruikersnaam.

Op zich niet erg, hoor. Het zorgt er voor dat ik beter nadenk of ik wil reageren ☺#elknadeelhebsevoordeel

Als het goed is, is dit dus nu opgelost (en kan je dus ook reageren met je alias)! Kan je dat voor mij controleren?

Gelukt inderdaad! Bedankt.

MeikeT

MeikeT

25-01-2021 om 16:05 Topicstarter

Oh, en het aangeven van de voorkeur voor de alias werkt ook!

Hoekhuis, heb je mijn tip al geprobeerd? (in de browser het thema "dark" instellen?) 

@Forumbeheer, ik begrijp niet goed waar de informatie die jullie vragen voor nodig is. Het is het lettertype dat het 'zwemmen' veroorzaakt. Ik lees veel op ditzelfde scherm en in dezelfde browser. Sommige lettertypes veroorzaken dat 'zwemmen'. Als bij mijn werk gebeurt dan kopieer ik de tekst, zodat ik het lettertype kan veranderen. Op een forum is dat gewoon niet te doen. Het zijn geen hele lappen tekst, maar iedere keer kleine stukjes.

Bij het typen van een bericht is het wel iets beter, maar nog steeds erg vermoeiend.

@Arianne. Ja, dat heb ik geprobeerd. Helaas verandert de site bij mij niet naar een Dark mode. (Bij mij staat alles zo'n beetje in Dark Modus, omdat het bij meer rust geeft bij het lezen.

Wellicht een positief puntje: het kunnen instellen van een avatar is leuk. Maar daar hoefde volgens mij niet de hele layout voor op de schop.

Hoekhuis: kan het zijn dat er een spraakverwarring is? Dat forumbeheer denkt dat het aan je beeldscherm ligt, maar dat dat niet het geval is? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.