Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


mut

mut

24-01-2021 om 10:42

Is bij mij ook aardbei, ik laat het zo. Maar ik heb begrepen dat je 1x een alias kunt aangeven in je profiel. Misschien is dat een optie?

mut

mut

24-01-2021 om 11:00

mut schreef op 24-01-2021 om 10:42:

Is bij mij ook aardbei, ik laat het zo. Maar ik heb begrepen dat je 1x een alias kunt aangeven in je profiel. Misschien is dat een optie?

aha nu zie ik waarvoor die halve aanhalingstekens voor bedoeld zijn

Ik heb het even aangekeken en ik heb in het gebruik vooral last van de opmaak. Er is veel wit op de pagina en de regels zijn korter, waardoor ik veel moet scrollen. Dat vind ik niet fijn lezen. 

De mogelijkheid om te kunnen reageren met de citaat-functie vind ik heel handig, alleen wordt dan wel het hele bericht gekopieerd. Je moet dan dus zelf nog editten. Als mensen dat niet doen, krijg je enorm onoverzichtelijke lappen herhaling. Met nog kortere regels, door het inspringen. 

Ik ben ook al een paar keer halverwege een reactie gestopt, omdat ik ook het schrijven van berichten minder prettig vind. Teruglezen is gewoon minder makkelijk.

Aan dit soort dingen kan ik misschien nog wel wennen. Ik doe mijn best. Al merk ik nu dat ik de telefoon na een paar berichten al wegleg en dat ik het mis om het OO forum te bezoeken, terwijl ik dat net heb gedaan. Het voldoet niet.

Maar een groter probleem heb ik met de directe deelbaarheid van de openingsposts op Twitter, Facebook etc.

Want waar we ons hier netjes aan de forumregels moeten houden, kun je dus wel een bericht in het openbaar delen en zonder forumregels verder bediscussiëren op deze platforms. Zeker voor nieuwe deelnemers, die er nog wel eens een handje van hebben om de echte namen van hun kinderen te gebruiken, vind ik dat een risico. Bovendien geldt het ook met terugwerkende kracht voor alle openingsposts. 

Ik vraag me af, krijg je een melding als je bericht extern wordt gedeeld?

Hoewel ik heus wel weet dat het een openbaar en Googlebaar forum is, vind ik dit toch net weer een stap verder gaan en het staat mij best wel tegen.

Emmawee, volledig met je eens.

(Ik weet dat ik zou kunnen/moeten liken, maar daar ben ik nog lang niet aan toe

Emmawee schreef op 24-01-2021 om 11:21:

Maar een groter probleem heb ik met de directe deelbaarheid van de openingsposts op Twitter, Facebook etc.

Bedankt voor je feedback! Ondanks dat het forum openbaar is, begrijpen we dat het geen prettig idee kan zijn dat we stimuleren om berichten op social media te delen. We zullen daarom de buttons voor Twitter en FB weghalen. Mail en Whatsapp laten we staan omdat het waardevol kan zijn om topics waar tips etc. in staan te kunnen delen met bekenden. Maar zo voorkomen we dat het op grote sociale platformen komt te staan. 

Oh en dat vind ik nou echt heel fijn! Bedankt!

Nou, wel wennen zeg. Jammer dat veel hun gebruikelijke nick hebben moeten veranderen, voel mij iets minder 'thuis' zo. Ik kan ook niet goed uit de voeten met wat dan nieuwe berichten zijn. Begrijp dat dat komt als je niet bent ingelogd, maar dat doe ik altijd alleen als ik wilde reageren. Maar goed, even aankijken. Mijn alias is ook aangepast maar wel herkenbaar denk ik . Wel leuk om te zien dat ik blijkbaar hier kom sinds november 2001!

Anoniem reageren met een nummer.

Ik kijk soms op het Viva forum en daar zie ik weleens reacties staan van deelnemers die reageren onder een nick met een heel lang nummer. Begreep dat ze die op verzoek toegewezen krijgen. 

Is dat misschien ook een idee voor dit forom dat je behalve je gebruikelijke nick en je alias ook een nummer krijgt voor de zeer delicate onderwerpen als" ik ben getrouwd met mijn man maar ook verliefd op de buurvrouw". Die nummers lijken wel zo op elkaar dathet haast onmogelihk is om zo uut elkaar te houden tenzij je er echt een boekhouding op na gaat houden. Dan heb je 3 keuzes om mee te reageren. Dat nummer kan je niet zelf kiezen maar krijg je op verzoek of alvast automatisch, dat zo wellicht ook nog kunnen natuurlijk.

Magnoliatakje schreef op 24-01-2021 om 16:18:

Anoniem reageren met een nummer.

Ik kijk soms op het Viva forum en daar zie ik weleens reacties staan van deelnemers die reageren onder een nick met een heel lang nummer. Begreep dat ze die op verzoek toegewezen krijgen.

Is dat misschien ook een idee voor dit forom dat je behalve je gebruikelijke nick en je alias ook een nummer krijgt voor de zeer delicate onderwerpen als" ik ben getrouwd met mijn man maar ook verliefd op de buurvrouw". Die nummers lijken wel zo op elkaar dathet haast onmogelihk is om zo uut elkaar te houden tenzij je er echt een boekhouding op na gaat houden. Dan heb je 3 keuzes om mee te reageren. Dat nummer kan je niet zelf kiezen maar krijg je op verzoek of alvast automatisch, dat zo wellicht ook nog kunnen natuurlijk.

Dat zijn mensen die gevraagd hebben om verwijderd te worden. Hun account wordt dan geanonimiseerd.

Aha, weer iets geleerd op deze zonnige zondag . Dat wist ik niet. Het leek mij bijzonder handig. Niet dat ik verliefd ben op de buurvrouw, ook niet op de buurman trouwens .

Magnoliatakje, als je hele leuke nieuwe buren krijgt en zoiets valt dan toch onverwachts voor, dan kun je een extra account aanmaken

Ik ben nu al benieuwd naar het topic dat je gaat starten hierover.

elledoris schreef op 23-01-2021 om 10:39:

Ik had ergens iets gelezen over een bookmark ofzoiets dat in plaats van de bibliotheek is/zou komen? Om bepaalde topic op te kunnen slaan. Maar ik kan het niet vinden. Iemand dat al gevonden?

De bookmarks komen hopelijk volgende week (met daarin ook je oude bibliotheek), nog even geduld!

ArianneH schreef op 23-01-2021 om 22:13:

Verder vind ik de kleur ook niet fijn, m.n. te weinig contrast. Voor de wat oudere lezer dus niet handig, vooral op de mobiel niet. Als ik mijn beeld heel helder maak, leest het wel beter, maar kost weer meer stroom.@Forumbeheer: kunnen jullie de letters duidelijker (zwarter) maken en de achtergrond lichter, daarmee dus meer contrast en beter te lezen op je mobiel?

Als het goed is, is de tekst nu al een stuk donkerder maar er is ook een optie bij gekomen (in je account, onder Instellingen) voor een "hoog contrast modus". Deze werkt nog niet overal op de website (wel op het forum), maar zou een fors verschil moeten maken!

Daarnaast kan je nu ook op diezelfde instellingen pagina je standaard alias selecteren, en is er ook een optie voor een compacte weergave, als je deze inschakelt dan wordt o.a. het lijstje populaire en recente topics een stuk compacter (de rubrieknaam valt dan weg). Ook is er nu een blokje onder de berichten (op de computer rechts) met linkjes rechtstreeks naar de forum voorpagina, en naar de recente topics pagina.

Wij lezen verder een aantal berichten over gebruikersnamen / aliassen die niet beschikbaar zijn en dat jullie daarvan balen: dit begrijpen wij goed en we proberen hier een oplossing voor te bedenken. Omdat het gebruik van een alias voorheen niet 'exclusief' was geeft dit wat conflicten. Mocht je je gebruikersnaam al gewijzigd hebben, dan mag je die - zodra we een goede oplossing gevonden hebben - natuurlijk opnieuw instellen als je dat wilt.

Heel blij met de compacteweergave. Goed geregeld. (ik zou die alleen nog liever als standaard zien, maar nu mijn vinkje aanstaat kan ik weer een stuk meer draadjes zien).

Alex, super hoe jullie met de opmerkingen en suggesties omgaan. Petje af.

Ben happy met alle wijzigingen!

gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.