Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ixje

Ixje

13-06-2014 om 09:44

Wat is er eigenlijk tegen een juf?


Jaina

Jaina

14-06-2014 om 20:59

Inderdaad

Ik vind hier dat er ook ontzettend flauw wordt gedaan hier over vrouwen. Alsof vrouwen uren gaan vergaderen over welke kleur limonade. Misschien is dat gangbaar in het basisonderwijs maar het lijkt me bijzonder overdreven. In mijn gehele werkzame leven en in mijn vrijwilligerswerk heb ik nog nooit gemerkt dat speciaal vrouwen uren willen vergaderen over onozole zaken.
Als ik dit draadje moet geloven dan zijn basisschool juffen zeikwijven die niet in staat zijn tot het nemen van beslissingen, geen enkel inzicht hebben in het gedrag van jongens en die het liefst al hun tijd en dat van hun leerlingen besteden aan eindeloos geneuzel.
Het is weer fraai allemaal.

creabea

creabea

14-06-2014 om 21:59

hihi

toch veel vrouwen hier, er wordt ontzettend lang geneuzeld over dit onderwerp!-p

(oei, dat was wel heel flauw.....

Annet

Annet

14-06-2014 om 22:12

Ik herken maar een deel

Ik ben wat jaren ouder dan Ixje. Hoewel mijn vader alleen lagere school heeft gehad qua opleiding, zijn mijn zus en ik altijd gestimuleerd om te gaan studeren. Toen de dochters beter bleken in wiskunde dan de zonen, heb ik daar nooit een vervelende opmerking over gehoord. Dochter is ook goed in wiskunde, beide opa/oma's vinden het prachtig. Ook op de middelbare school heb ik nooit negatieve opmerkingen gehad. Het scheelde misschien wel dat onze beta-klas op het vwo voor bijna de helft uit meisjes bestond. Geen idee of ze dat bewust zo geregeld hadden of dat dit normaal was op deze school.

Wat ik wel herken is het geneuzel in overleggen met alleen vrouwen. Ik heb wel eens geprobeerd om op school te helpen met 'surprises maken voor de kleuters' of 'versieren van de school'. Wat een ellende. Met 10 mensen werd in veel tijd het werk gedaan dat vier mensen in de helft van de tijd hadden kunnen doen. Dat lag zeker niet alleen aan de juffen, de moeders (die vooral aanwezig waren) waren even erg. Geen idee van een efficiënte organisatie en heeeeeel veeeel overleg. Misschien was gezelligheid het doel, maar dat was niet mijn doel.
Mijn man heeft het ook een keer geprobeerd, kwam zeer gefrustreerd thuis, hoewel hij mee ging doen omdat er 'mannenzaken' gedaan moesten worden (lees: dingen ophangen aan het plafond).

Celine

Celine

14-06-2014 om 22:59

Annet, heel veel overleg

Heb niet alles gelezen,maar Annets opmerking over heel veel overleg herken ik dan wel van mijn man, actief bij een sportclub. Daar overigens wel heel veel mannen .
Maar Annet heeft waarschijnlijk gelijk dat veel mensen dat soort dingen doen voor de gezelligheid, dus geen drang om efficiënt te doen. Maar hebben kennelijk mannen ook last van.

Jaina

Jaina

14-06-2014 om 23:23

Creabea

misogynie vind ik dan weer geen geneuzel. Daar mogen nog wel heel wat meer pagina's over worden vol geschreven.

creabea

creabea

15-06-2014 om 22:11

misogynie?

wat is dat?

Misogynie

Vrouwenhaat, ..valt onder forum relaties.

Hombre

Hombre

16-06-2014 om 08:59

Androgynie

komt hier vaker voor

Hombre

Hombre

16-06-2014 om 09:00

Pardon, misandrie natuurlijk...

Dalarna

Dalarna

16-06-2014 om 09:01

gynaecofobie!

Hombre

Hombre

16-06-2014 om 10:28

Angst voor gynaecologen?

Dalarna

Dalarna

16-06-2014 om 11:17

nee

Nee dat niet!

Wat is er tegen een juf?

Eigenlijk niks, als ze zich maar niet al te vertroetelend en zachtaardig opstelt zeker niet tegen de raddraaiers van de klas.
In de klas van mijn zoon zitten een paar jongetjes die zich bij tijden heel erg misdragen en de juffen hebben als enig weerwoord: Foei Pietje mag je niet meer doen hoor! Met daarbij nog een houding of andere lichaamstaal die niet in overeenstemming is met de boodschap. Ze geeft ze het liefst nog een aai over de bol als ze die knullen toespreekt dat hun gedrag ongewenst is.
Ik hoop van ganser harte dat mijn zoon volgend jaar les krijgt van een meester. Het zou kunnen sinds kort bestaat het team uit vooral juffen maar ook twee meesters.
Heb overigens niet het hele verhaal gelezen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.