Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Waarom geen warm eten op school?

Mijn nichtjes en neven eten in het buitenland warm op school. Ik zou dat als ouder ideaal vinden, hoe zien jullie dat?


Miepjecody schreef op 05-09-2022 om 09:03:

[..]

Ze schrijft dat brood alleen lekker is in een broodrooster. Dat zij dat vindt, maakt dat geen waarheid hoor.

Dat is toch ook zo?😄 Of het moet al kakelvers zijn, dan eet ik zo een half brood op. 

Miepjecody schreef op 05-09-2022 om 09:02:

[..]

Nee het gaat er om dat andere mensen denken dat brood niet gevarieerd of gezond is.

Als ik zie wat mensen op hun brood doen, dan denk ik inderdaad dat brood niet gevarieerd en gezond is.

DS1971 schreef op 05-09-2022 om 08:59:

[..]

Dat brood voor de meesten weinig anders bevat dan kaas/vlees en nog veel erger: diverse varianten van suiker, zoals hagelslag. En daar flikkeren mensen nog margarine bij ook.

En dat gewoon dag in, dag uit. Vlokken met hagelslag en jam afwisselen is voor de meeste Nederlanders hoe ze de broodmaaltijd zien. Zelfs als ze met de caravan naar Frankrijk gaan nemen ze nog de verzamelde werken van De Ruijter mee. Je zal eens een keer iets anders eten!

Knap dat je weet wat de meeste mensen doen.

Miepjecody schreef op 05-09-2022 om 09:03:

[..]

Ze schrijft dat brood alleen lekker is in een broodrooster. Dat zij dat vindt, maakt dat geen waarheid hoor.

Alleen als het heel vers is, kan brood echt lekker zijn.

felija schreef op 05-09-2022 om 09:05:

[..]

Alleen als het heel vers is, kan brood echt lekker zijn.

Dat is toch gewoon jouw mening?

Miepjecody schreef op 05-09-2022 om 09:04:

[..]

Knap dat je weet wat de meeste mensen doen.

Da's niet zo moeilijk, hoor.

DS1971 schreef op 05-09-2022 om 08:59:

[..]

Dat brood voor de meesten weinig anders bevat dan kaas/vlees en nog veel erger: diverse varianten van suiker, zoals hagelslag. En daar flikkeren mensen nog margarine bij ook.

En dat gewoon dag in, dag uit. Vlokken met hagelslag en jam afwisselen is voor de meeste Nederlanders hoe ze de broodmaaltijd zien. Zelfs als ze met de caravan naar Frankrijk gaan nemen ze nog de verzamelde werken van De Ruijter mee. Je zal eens een keer iets anders eten!

Yuk margarine! Roomboter moet je hebben! 

Miepjecody schreef op 05-09-2022 om 09:04:

[..]

Knap dat je weet wat de meeste mensen doen.

Nou, algemene kennis hebben is niet zo bijzonder hoor.

DS1971 schreef op 05-09-2022 om 09:16:

[..]

Nou, algemene kennis hebben is niet zo bijzonder hoor.

Algemene kennis is weten wat de meeste mensen eten? Echt hoor.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-09-2022 om 09:19

Ysenda schreef op 05-09-2022 om 08:58:

[..]

Nou dat kun je dus ook prima doen met al het andere dat je eet. Je weet de ingrediënten je weet hoeveel je opschept.

Dat zou ik dan eerst moeten opschrijven want ik moet wel weten hoeveel koolhydraten ik op heb. Ik verkies dus brood omdat het een stuk makkelijker is. 

Miepjecody schreef op 05-09-2022 om 09:18:

[..]

Algemene kennis is weten wat de meeste mensen eten? Echt hoor.

Nee, de uitspraak die ik heb gedaan valt onder algemene kennis. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is je ogen open houden. 

Maar als jij het wil ontkennen, ook goed. Ondertussen heeft al meer dan de helft van Nederland overgewicht. Maar dat heeft tegenwoordig vanwege de fat acceptance movement niets meer te maken met eten.


Het zal wel…

DS1971 schreef op 05-09-2022 om 09:25:

[..]

Nee, de uitspraak die ik heb gedaan valt onder algemene kennis. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is je ogen open houden.

Maar als jij het wil ontkennen, ook goed. Ondertussen heeft al meer dan de helft van Nederland overgewicht. Maar dat heeft tegenwoordig vanwege de fat acceptance movement niets meer te maken met eten.


Het zal wel…

Dat overgewicht komt echt niet van een boterham met hagelslag.

Gingergirl schreef op 05-09-2022 om 07:57:

[..]

Niet gelijk allerlei beren op de weg zien, er is veel mogelijk. Mensen zien altijd op tegen veranderingen: het kan ook goed gaan hoor. Je kind leren koken kan ook in het weekend.

Ik zie geen beren op de weg (niet dat je dit aan mij richtte hoor) maar ik zie gewoon de meerwaarde niet. Waarom zou je deze hele cultuuromslag willen forceren? Het zal ongetwijfeld kunnen, maar ik zie voor een kleine groep kinderen het nut wel, en voor een nog grotere groep kinderen geen meerwaarde. 

Leuk dat mensen zich zo'n enorme zorgen maken over het overgewicht van andermans kinderen. Dat het dus heel goed is om op school gezond te eten. Maar die kinderen worden niet dik van die 2 witte boterhammen met hagelslag die ze meekrijgen. Maar van de zak chips die na schooltijd mee de straat op gaat.

Dit topic was laatst ook gaande op hetandereforumdatnietgenoemdmagworden.  En het blijkt dan vooral de tweeverdieners goed uit te komen dat kind al gegeten heeft en men zelf geen gezeur heeft aan tafel want brood gaat er zonder gezeur in. Het zeuren wordt dan uitbesteed aan school die daar met dank aan groepsdruk minder last van hebben.  


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-09-2022 om 09:28

DS1971 schreef op 05-09-2022 om 09:25:

[..]

Nee, de uitspraak die ik heb gedaan valt onder algemene kennis. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is je ogen open houden.

Maar als jij het wil ontkennen, ook goed. Ondertussen heeft al meer dan de helft van Nederland overgewicht. Maar dat heeft tegenwoordig vanwege de fat acceptance movement niets meer te maken met eten.


Het zal wel…

Maar dat ligt niet aan brood op zich maar aan de vele lege calorieën die ze elke dag binnenkrijgen. Dat jij denkt dat je van brood overgewicht krijgt klinkt dus niet als algemene kennis maar meer als jouw eigen idee erbij. 

Wij zijn naar Italië geweest. Het hotelontbijt was daar vooral veel taartachtige dingen. In de supermarkt moest je ook goed zoeken naar brood. 

Ik hou van brood. Als ik daar iedere dag had ontbeten met een paar stukken taart of donuts, en vervolgens tussen de middag een bord pasta, was ik kilo's aangekomen.  (Dat zag je ook wel aan de Italiaanse kinderen in het zwembad.)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.