Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Waarom geen warm eten op school?

Mijn nichtjes en neven eten in het buitenland warm op school. Ik zou dat als ouder ideaal vinden, hoe zien jullie dat?


Valeria schreef op 05-09-2022 om 08:27:

[..]

Maar waar werd dat eten bereid en opgegeten?

Waar mijn kinderen op school zaten was 1 extra ruimte en dat was de lerarenkamer. Overblijven deden de kinderen in hun klas. De helft van de klassen had boven les

Eten werd/wordt bereid op de vso/tso/bso locatie, de bovenbouwleerlingen zaten in dat gebouw en liepen er heen, de middenbouw werd lopend van de andere locatie gehaald en de kleuters werden met de stint en toen die verboden werd met busjes gehaald en gebracht. 

De keuken wordt tijdens de bso tijd gebruikt voor activiteiten met de kinderen, kinderkookcafe was altijd erg populair.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-09-2022 om 08:36

Ysenda schreef op 05-09-2022 om 08:30:

[..]

Elke dag brood bij je lunch is toch ook niet gevarieerd?

Hoezo kliekjes dag? Een ontbijt curry is een andere dan ik 's avonds zou eten. Een omelet kun je niet overhouden als kliekje, dat is niet lekker.

En bij batch koken zorg je voor variatie op voorraad.

Dat hangt ervan af wat ik op mn brood doe hoe gevarieerd het is lijkt mij. En ik zie een omelet ook niet echt als warm eten. Ik bedoelde meer dat je met batch koken gewoon vaker dezelfde dingen eet per week. Want diezelfde ontbijtcurry eet  je waarschijnlijk ook meerdere keren per week. Nee ik zie het voordeel er niet van in. Het bespaart geen tijd of geld, en is niet zoveel gevarieerder als brood bij tenminste 1 maaltijd.

Miepjecody schreef op 05-09-2022 om 08:25:

[..]

Tja, als je ei, havermoutpap, en bananenpannekoek ook " warm eten" noemt?

Daar ging het natuurlijk niet over.

En rijst met groenten smorgens daar moet ik ook even niet aan denken.

Pannenkoeken staan bij veel mensen toch regelmatig als avondmaaltijd op het menu. Net als omeletten.

Dat jij het geen warme maaltijd vind maakt nog niet dat het geen warme maaltijd is. 

Wat ik al schreef, het is een kwestie van wennen.

Ysenda schreef op 05-09-2022 om 08:30:

[..]

Elke dag brood bij je lunch is toch ook niet gevarieerd?

Hoezo kliekjes dag? Een ontbijt curry is een andere dan ik 's avonds zou eten. Een omelet kun je niet overhouden als kliekje, dat is niet lekker.

En bij batch koken zorg je voor variatie op voorraad.

Yseda op het moment dat je 2 of 3 keer per dag warm gebeurd het (zeker in de culturen waar dat gebeurd) nogal eens dat je daar ook meer dan een keer hetzelfde eet, je eet vaak 2 keer rijst of 2 keer een aardappel product. 

Ik zou mijn baas eens vertellen dat ik elke dag verwacht warm te eten in mijn halve uur pauze

DS1971 schreef op 05-09-2022 om 08:21:

[..]

Ik eet zelden brood.

Maar goed, kijk voor de grap eens naar de praktijk en niet naar de theorie.

En omdat je het zelf niet eet  noem je het makkelijk en goedkoop.

Dat is ook een manier natuurlijk 

Decembermamma schreef op 05-09-2022 om 08:40:

[..]

Yseda op het moment dat je 2 of 3 keer per dag warm gebeurd het (zeker in de culturen waar dat gebeurd) nogal eens dat je daar ook meer dan een keer hetzelfde eet, je eet vaak 2 keer rijst of 2 keer een aardappel product.

Ik zou mijn baas eens vertellen dat ik elke dag verwacht warm te eten in mijn halve uur pauze

Opwarmen hoeft niet altijd, soep neem ik mee in een thermosfles en heb ik in een kwartiertje wel op, zelfde voor stamppot of pasta, opwarmen in de magnetron kost maar een paar minuten van je pauze.

Ik sta niet uitgebreid te koken of zo op mijn werk. Ik heb wel veel bakjes mee om dingen op het laatste moment bij elkaar te voegen. Porties zijn ook kleiner dan wat velen eten bij een avondmaaltijd, ik verdeel mijn 1600-1700 kcal over de dag. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-09-2022 om 08:43

Ysenda schreef op 05-09-2022 om 08:39:

[..]

Pannenkoeken staan bij veel mensen toch regelmatig als avondmaaltijd op het menu. Net als omeletten.

Dat jij het geen warme maaltijd vind maakt nog niet dat het geen warme maaltijd is.

Wat ik al schreef, het is een kwestie van wennen.

Meestal voor de lekker en met spek en kaas of zoet, geen volwaardige maaltijd dus. En nee, op een omelet alleen kan ik niet de hele avond op teren met als gevolg dat ik ga snacken. 

Ysenda schreef op 05-09-2022 om 08:39:

[..]

Pannenkoeken staan bij veel mensen toch regelmatig als avondmaaltijd op het menu. Net als omeletten.

Dat jij het geen warme maaltijd vind maakt nog niet dat het geen warme maaltijd is.

Wat ik al schreef, het is een kwestie van wennen.

Als je zegt dat je 2 of 3 keer per dag warm eet, en daar ook havermout enzo bij zet, dan klopt het gewoon niet  want dat eten zoveel mensen.

Wennen? Ik bepaal zelf wel wat ik eet.

Ysenda schreef op 05-09-2022 om 08:43:

[..]

Opwarmen hoeft niet altijd, soep neem ik mee in een thermosfles en heb ik in een kwartiertje wel op, zelfde voor stamppot of pasta, opwarmen in de magnetron kost maar een paar minuten van je pauze.

Ik sta niet uitgebreid te koken of zo op mijn werk. Ik heb wel veel bakjes mee om dingen op het laatste moment bij elkaar te voegen.

En wie zegt dat al dat opgewarmde en warm gehouden eten lekkerder of gezonder is dan?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-09-2022 om 08:45

Miepjecody schreef op 05-09-2022 om 08:41:

[..]

En omdat je het zelf niet eet noem je het makkelijk en goedkoop.

Dat is ook een manier natuurlijk

Brood van een warme bakker is echt niet goedkoop hoor. 

Renmuis schreef op 04-09-2022 om 23:05:

In grote delen van Azië eten ze 3x per dag warm, en is er veel minder overgewicht. Een paar boterhammen met kaas en smeerworst zijn veel calorierijker dan menig warme maaltijd.

Precies! En als ontbijt is brood ook niet nodig, is dat iets typisch Nederlands,? Brood is beter?

Ysenda schreef op 05-09-2022 om 08:30:

[..]

Elke dag brood bij je lunch is toch ook niet gevarieerd?

Hoezo kliekjes dag? Een ontbijt curry is een andere dan ik 's avonds zou eten. Een omelet kun je niet overhouden als kliekje, dat is niet lekker.

En bij batch koken zorg je voor variatie op voorraad.

Je beleg op brood kun je toch varieren van gebakken eieren, kaas, vlees eventueel opgeleukt met tomaat/sla/augurk. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-09-2022 om 08:47

Miepjecody schreef op 05-09-2022 om 08:45:

[..]

En wie zegt dat al dat opgewarmde en warm gehouden eten lekkerder of gezonder is dan?

Dat vraag ik mij dus ook af en ook hoe je dan bijhoudt hoeveel je precies hebt binnengekregen.

Decembermamma schreef op 05-09-2022 om 08:40:

[..]

Yseda op het moment dat je 2 of 3 keer per dag warm gebeurd het (zeker in de culturen waar dat gebeurd) nogal eens dat je daar ook meer dan een keer hetzelfde eet, je eet vaak 2 keer rijst of 2 keer een aardappel product.

Ik zou mijn baas eens vertellen dat ik elke dag verwacht warm te eten in mijn halve uur pauze

Hier in Nederland moet je kennelijk ook 2x hetzelfde eten: brood, warm eten is alleen iets voor 's avonds.

Miepjecody schreef op 05-09-2022 om 08:43:

[..]

Als je zegt dat je 2 of 3 keer per dag warm eet, en daar ook havermout enzo bij zet, dan klopt het gewoon niet want dat eten zoveel mensen.

Wennen? Ik bepaal zelf wel wat ik eet.

Ik zeg toch niet dat je het moet doen.

Ja, en dat zoveel mensen het doen geeft ook aan dat het niet heel vreemd is maar dat wij blijkbaar cultureel bepaald hebben wat wel of geen warme maaltijd zou zijn. Hier is warme maaltijd gelijk aan diner. Een warme maaltijd is ook alles wat warm is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.