Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Veilig thuis en school


AnneJ: 'Excuus voor het wantrouwen het is doorleefd.' Ik vind dat toch geen goed excuus AnneJ. Ik heb zelf ook zo de nodige ervaringen achter de rug, heb zelf ook een periode gehad dat ik superwantrouwig was, ik spring nog steeds in de 'pas-op'- stand als iemand vertelt dat er meldingen zijn en Veilig Thuis op bezoek komt. Maar ik zit niet meer in het constante negatieve, zoals jij dat verspreidt.

Onlangs nog, ik in de 'pas-op'stand, mensen overladen met adviezen (inclusief de veel te drukke website van stichting KOG), maar uiteindelijk is er vrij snel een goede oplossing gevonden, zonder dwang en zeer snel is alles weer rustig, met oog voor de problemen die hieraan ten grondslag lagen. Dat zijn dan ook ervaringen waar ik weer van leer.

Jij lijkt een beetje op iemand die ooit een akelig ongeluk heeft gehad op de snelweg en sindsdien tekeer gaat tegen alle snelwegen.

Blijft staan dat mijn kritiek op het systeem eindeloos is. Maar als individu heb je te maken met dat bepaalde systeem. Veranderingen liggen op het terrein van de politiek. Hoe je als individu ermee om kunt gaan en hoe je politieke visie is, dat zijn twee verschillende dingen voor mensen die er middenin zitten.

Tsjor

Ja Tsjor. Als het goed afloopt of met een sisser snel weer voorbij is dan heb je geluk gehad. Dat kan. Blijft staan dat je contact zo klein mogelijk houdt en ze niet gaat 'opvrijen'. Natuurlijk kun je het ook goed treffen en kan zelfs hulp goed aflopen, maar het risico op langjarige kolonisatie van je leven is gewoon een realiteit. Wat je ook doet.

Terugblik

Hier liep het met een sisser af maar vanwege registratie in hun systeem, heeft het tot aan het behalen van de startkwalificatie nog jaren geduurd voor ik het echt durfde los te laten.

Ik ben ook heel boos geweest vanwege de gevoelloosheid waarmee mensen onrust in ons gezin brachten om zo hun tekortkomingen te ontkennen. Het gebrek aan pedagogische grondbeginselen want imago belangrijker,. Het overtreden van regels zoals privacy of schorsingen. Maar ook hoe lpa en schoolbestuur dit ongestraft lieten. Als ik vroeg om inzage dossier of hoe een instantie aan info kwam, werden we tegengewerkt.

Gelukkig hebben we veel steun en goed advies gekregen van OCO, de rechtbijstandadviseur en huisarts. Dat gaf moed om te geloven in een goede afloop. Kind is uiteindelijk van school veranderd en kreeg daar een geweldige leerkracht. Dat was een fijne start voor vervolg PO.

Schoolbestuur heeft ook ingezien dat er zaken gebeurden die niet klopten; directeur oude school is jaar erop in ziektewet beland.

En ondertussen hebben we veel tijd gestoken in welzijn kind zodat kind wist dat we over kind waakten.

'Als het goed afloopt of met een sisser snel weer voorbij is dan heb je geluk gehad.' Ik denk dat je er zelf ook wat aan kunt doen om erger te voorkomen, maar dat heb ik al uiteen gezet.

Met termen als 'opvrijen' en 'jarenlange kolonisatie' kan ik niet zoveel.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.