Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

van school veranderen


madio

madio

25-10-2017 om 12:34 Topicstarter

van school veranderen

Bedankt voor alle lieve reacties.
Hij wil nog even twee halve dagen gaan om persoonlijk afscheid te nemen van een aantal lieve docenten en leerlingen van andere klassen. Hij wilt het graag face to face doen en niet per email.Het zijn zo...ik hoop dat hij geen lelijke reacties krijgt van zijn oude klasgenoten...Bedankt voor alle steun en advies tot nu toe. Ik zal wel laten weten hoe de afscheid is verlopen en begin nieuwe school.

Madio

Het is weekend,jet is klaar daar...wat een opluchting zal dat zijn
Is het meegevallen? Nu op naar een fijne tijd!

madio

madio

28-10-2017 om 18:55 Topicstarter

van school veranderen

Inderdaad wat een opluchting... Laatste dag bij afscheid sommige kinderen van zijn klas maakte een opmerking in de trend 'tot nooit meer'andere waren erg aardig. De reakties van de docenten waren erg positief en aanmoedigend, ze begrepen erg goed waarom de overstap...Hij had het even moeilijk totdat in de avond alle contacten met zijn vorige klas heeft afgesloten whatsup enzov....daarna kreeg hij een soort rust en ging zijn kamer opruimen, en kasten met nieuwe boeken inruimen...agenda anders ...gewoon een nieuw begin. Ik hoop dat het vanaf volgende week een nieuwe positieve fase voor hem begint. De nieuwe school reageert erg goed met email en alles klaar maken voor hem, wij hebben erg veel vertrouwen erin...

Mia9

Mia9

08-11-2017 om 10:57

Madio

Ik was zo benieuwd hoe je zoon het heeft op zijn nieuwe school!

madio

madio

08-11-2017 om 14:08 Topicstarter

van school veranderen

Dank Mia9 voor interesses.

Hij heeft het sociaal emotioneel erg naar zijn zin. Hij heeft veel meer aansluiting gelijk vanaf de eerste dag. De docenten zijn erg betrokken en leggen de stof goed uit en zijn bereid om je te helpen. Er lopen nogal wat nerds rond met brillen en verstrooid...waar hij ook zich erin herkend.
Inhoudelijk heeft hij het zwaar: bij Grieks lopen ze met 3 hoofdstukken voor en hij moet tot kerstvakantie 4 SO's inhalen; bij latijn hebben ze een andere methode waardoor hij andere woorden ken dan de klasgenoten en andersom en daar moet hij lees vanaf hoofdstuk 1 tot en met 22 inhalen voor de kerst mede door een aantal SO's. Het is niet normaal...daarbij komt nog bij wiskunde scheikunde en natuurkunde komt binnen een nieuwe hoofdstuk binnen en moet mee doen met de repetities vanaf volgende week dus daar moet hij ook erg veel inhalen... Hij draait overuren...hij is in een stuk door aan het leren. Ik ben benieuwd naar zijn eerste cijfers...De sfeer in de klas is erg competitief maar ook gestrest...kinderen overhoren elkaar tijdens pauzes en gym om de toetsen te kunnen doen...samenvattend het niveau is wel erg hoog. Ik probeer hem te helpen door het overzicht bij te houden en te helpen met de beta vakken daar ik zelf goed ik ben. De rest moet hij het zelf doen...Iemand anders ervaring hoe dit kan verder zich ontwikkelen? Merkwaardig hij is toch van de hoofdpijn af maar hij is wel erg moe en heeft een opgejaagd gevoel ...Zou het kunnen komen doordat alles nieuw is, school, kinderen, docenten, methodes, veel inhalen enzov..? Hij heeft geen spijt van overstap wel vind hij het inhoudelijk erg zwaar qua hoeveelheid inhaal stof en huiswerk. Iemand nog ervaring mee?

Jasmijn

Jasmijn

08-11-2017 om 14:26

bespreken met school/mentor

Is het niet mogelijk dat jullie toch nog even een gesprek aangaan met de nieuwe school en aangeven waar het spaak dreigt te lopen? Kind loopt nu namelijk over. Overspannen raken moet nou ook weer niet de bedoeling zijn. Zijn er mogelijkheden om toch s.o.'s over te slaan bijvoorbeeld of een andere inhaalmethode?
Nou ja, laat hen ook maar een beetje mee denken. Inhalen wil hij wel, maar dit is wel erg veel tegelijk, dat moeten ze zelf toch ook wel inzien?

noor

noor

08-11-2017 om 15:46

Nouja

Wat fijn dat hij het zo fijn vindt!
Verder zou ik me vooral niet al te druk maken, vooral rust uitstralen naar hem en hier en daar een beetje afremmen. Het is gewoon keiveel allemaal nu. Maar hij doet het geweldig, en het loopt wel los!
Het is maar tijdelijk, even doorheen komen. En als zijn cijfers even (flink) kelderen, nou en? Hij doet wat hij kan en dat is prima genoeg.
Ik zou hem zoveel mogelijk stimuleren rust te nemen. (Tussen alle drukke bedrijven door) Misschien even dagje thuis om uit te rusten zn.

Mia9

Mia9

08-11-2017 om 16:37

Mentor?

Fijn dat hij zich op zijn plek lijkt te voelen, de hoeveelheid werk die nu op hem afkomt is wel overweldigend! Is dit gecoördineerd vanuit mentor of conrector of heeft elke docent dit voor zijn eigen vak bedacht? Mijn dochter in 3gym klaagt af en toe dat elke docent denkt dat zijn vak het enige vak is Weet ook dat bij haar op school de ene klas ook wel eens beduidend voorloopt tov een parallelklas, kan voor Grieks bvb echt hoofdstukken schelen, en dat binnen 1 school.
Misschien valt het met Latijn mee, blijkt er qua grammatica misschien wel grotendeels overlap te zijn?Pw voor Latijn zijn bij dochter altijd over de hele stof, dus idd ook van 1-23 bvb. Even doorbijten nu, volgens mij mogen volgend jaar de woordenboeken erbij
Ik zou nu even afwachten hoe de toetsen gaan, rustig verder gaan, klinkt alsof jullie hardstikke goes bezig zijn. Misschien dat je naar de mentor kan terugkoppelen dat zoon het fijn heeft, maar dat er ook heel veel op hem af komt?
Succes met het inhalen en het wennen aan de nieuwe methodes!

Medio hoe gaat het nu

Is het nu te behappen voor je zoon al dat werk en zit hij beter in zijn vel?

madio

madio

06-02-2018 om 14:09 Topicstarter

van school veranderen

het gaat geweldig....ik ben erg blij met de verandering...iedereen ontzettend bedankt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.