Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

TTO - ervaring & tips


Rond

Rond

15-09-2015 om 10:06

En eigenlijk vind ik dit een erg vervelende opmerking "Maar ik begrijp je wel, Ronda. Je wilt gewoon niet het gevoel krijgen dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt voor je kinderen."
Als het je bedoeling was om het vervelend te laten overkomen, dan is het in ieder geval gelukt. Gefeliciteerd.

Jamie

Jamie

15-09-2015 om 10:10

inderdaad

Een hele 'boven het klootjesvolk uitstaande mening'. Geweldig gedaan. Ik heb geen kind op TTO, wilde dat ook niet maar gewoon omdat ik dacht dat Engels al een probleem genoeg zou worden. Verder geloof ik ook dat je beter Aardrijkskunde etc in het Nederlands kan leren maar dat argument kun je laten varen want ze gaan in de bovenbouw terug naar het Nederlands.

Ik geloof dat het kind genoeg Engels leert doordat de boeken/tekst in het Engels zijn en dat het kind wat steenkolenengels hoort in de les geeft ook mijns inziens niet. Kind wordt er namelijk niet slechter van, steenkolenengels hoort elk kind op het journaal en op een TTO school zitten vermoedelijk meer natives of near-natives dan op een gewone school dus dat komt wel goed bij de echte Engelse les.

tante_pollewop

tante_pollewop

15-09-2015 om 10:12

Het belangrijkste is

... dat je kind er zelf voor kiest.

Mijn dochter (nu TTO Gymnasium 3) was in groep 8 al heel duidelijk: ik wil naar de TTO opleiding. Dat wil ik en niets anders.

Ze kon in onze woonplaats kiezen uit twee scholen. De ene school gaf extra lessen Engels, de andere school geef inderdaad 60 % van de vakken in het Engels. De laatste school is het geworden. Zij gaf aan dat zij het prettiger vond om de insructietaal (dus omgangstaal) in het Engels te krijgen.

Het gaat nu voortreffelijk; ik merk echt aan haar dat ze op haar plek zit. Ze gaat er voor en dat is het belangrijkste!

Zelf luistert kijkt ze veel BBC en chat ze online met vrienden over de hele wereld in spelletjes als Minecraft en League of Legends.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-09-2015 om 10:43

tante_pollewop

"Mijn dochter (nu TTO Gymnasium 3) was in groep 8 al heel duidelijk: ik wil naar de TTO opleiding. Dat wil ik en niets anders."

Voor de duidelijkheid: Goeie kans dat ik hetzelfde zou beslissen. Als een kind het perse wil, dan ik kan ik er mijn vraagtekens bij hebben maar dat leidt niet noodzakelijkerwijs tot een andere keuze.

Amare

Amare

15-09-2015 om 20:54

scheikunde

ik had best scheikunde in het Engels willen krijgen op de middelbare. Dat had me tijdens mijn studie een hoop tijd en moeite gescheeld, aangezien alle wetenschappelijke literatuur in het Engels was en ik eerst moest uitzoeken wat alle gebruikte voorwerpen waren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.