Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Thuisonderwijs tijdens coronatijd

Hoi,

Zoals het er naar uit ziet, gaan misschien binnenkort de middelbare scholen weer volledig open. Nou wil mijn zoon (14) thuisonderwijs volgen, hij vindt zelf dat 1,5-2 maanden naar school gaan ook wel online kan. Wat zijn jullie meningen hierover? Hij vindt fysiek les niks aan.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ingridtiem6

Ingridtiem6

20-04-2021 om 21:28 Topicstarter

MeikeT schreef op 20-04-2021 om 21:03:

[..]

Want óf je gaat blijkbaar met elke gril van je zoon mee en dan heb je hulp bij de opvoeding nodig, óf je zuigt alles uit je duim en dan heb je psychische hulp nodig.

ok ! prima meike

In Nederland moeten kinderen nou eenmaal naar school. Dat het in Amerika anders is geregeld is omdat de individuele vrijheid daar een hoger goed is dan hier. Dat heeft enkele voordelen, maar zeer veel nadelen. 
ik kan ook wel tegen mijn werkgever zeggen dat ik wel mijn salaris (schooldiploma) wil, maar niet meer kom werken. 

In Amerika zijn de afstanden ook veel groter. Idem in Canada (heb ik ooit begrepen). In Nederland kun je onderwijsinstellingen vinden op loopafstand (basisschool) of fietsafstand (middelbare school). Met 1 uur OV heb je al veel vervolgopleidingen te pakken.

Het onderlinge contact tussen kinderen wordt belangrijk gevonden.

En er is nog geen goed systeem dat toeziet op thuisonderwijs, zodat je kunt voorkomen dat kinderen opgesloten worden in hun huis met incapabele ouders.

Tijdens de lockdown ligt het toezicht in handen van leerkrachten, van scholen dus.

Tsjor

Bericht van het forumbeheer.

Beste forumdeelnemers,

gezien de onrust die dit bericht veroorzaakt en de vele klachten die er over binnenkomen sluit ik deze draad.

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.