Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Barvaux

Barvaux

09-04-2015 om 09:05

Stuur die gymnasiasten eens naar het MBO en die vmbo'ers eens naar een gymnasium!


Juffie

Juffie

18-04-2015 om 12:26

Uitzondering

Een vwo-bovenbouwklas die in een lokaal voor 18 ll terecht kan, is toch een grote uitzondering? Mijn kleinste klas de afgelopen jaren bestond uit 27 ll en meestal heb ik er meer dan 30. De vmbo-klassen in de regio zijn kleiner, op de mij bekende scholengemeenschappen bestaan deze uit max. 24 ll. Op dezelfde scholen hebben bestaan atheneumklassen met 30+ ll. Lijkt me ook terecht overigens.

Tsjor,

is er een melding gemaakt over dat lokaal beschikbaarheids aspect? Het klopt natuurlijk niet als de ene niveau met 30 lln in een ruimte zitten terwijl een hoger niveau met bv 24 lln in een grotere ruimte. Daar heeft de docent van de volle klas toch ook meer baat bij?

Hier moest tijdens de verbouwing de onderbouw verhuizen naar de noodlokalen. Dit was natuurlijk wel een vorm van discriminatie want ook in de onderbouw willen de lln info opzoeken op de computers, gelukkig was dit maar tijdelijk.

Verhaal

'Een vwo-bovenbouwklas die in een lokaal voor 18 ll terecht kan, is toch een grote uitzondering? ' Juffie, het is niet jouw klas. Ik had al gezegd dat de details van het verhaal iets complexer waren, maar die doen er nu niet toe. Het verhaal blijft zoals het is. Ja, er is wel melding van gemaakt, probleem is alleen dat niemand de verantwoordelijkheid neemt voor de beslissing. Er wordt wel aan gewerkt om dit alles verder uit te zoeken.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.