Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Willem

Willem

30-08-2014 om 19:59

studiedag


Theekopje

Theekopje

31-08-2014 om 21:47

Heb jij geen baan Barvaux?

"Wordt je werkelijk 'geacht'? Lijkt me wel een hele vreemde arbeidsvoorwaarde!"

Ja, je wordt 'geacht' bepaalde dingen te doen. Heb jij geen baan, dat je niet weet hoe het werkt met dingen die men van je verwacht zonder dat ze expliciet in je contract staan vermeld?

Ter info: als je geacht wordt X te doen en je doet X niet, dan kan dat leiden tot bijvoorbeeld:
- op gesprek komen bij de teamleider
- lagere beoordelingen
- tijdelijke contracten die niet verlengd worden
- stiptheidsacties van de werkgever:"ga jij op je strepen staan qua rechten? Dan gaan wij ook op onze strepen staan als je eens coulance wil voor het een of ander".

Tango

Tango

31-08-2014 om 23:31

Studiedagen

Ik ging hier net eens kijken op de site van zoons school wanneer er studiedagen zijn komend schooljaar. Die staan er dus nog niet eens op. Dat is dus niet echt handig. Ik wilde namelijk juist een activiteit plannen waarvoor ik toch echt een studiedag nodig had
School van zoon heeft gelukkig niet heel veel studiedagen, meestal 1 of 2 per jaar, hoewel het de laatste tijd meer lijkt te worden, vorig jaar zeker 3. Voorheen waren ze ook meestal op woensdag, een dag die ik niet werk, nu ook vaker op dinsdagen of donderdagen, wat ook al niet handig is.
Dochter zit op VO. Kan me niet herinneren dat daar vorig schooljaar een studiedag was. Misschien eentje maar meer zeker niet.

amk

amk

01-09-2014 om 07:47

Ja, vandaag

1e schooldag al. Op naar de Efteling dus.
Ze worden voor het hele jaar al aangegeven in September, prima te plannen. En sommigen zijn gewoon vaste dagen.

De dag voor hemelvaart bijvoorbeeld is de landelijke studiedag van dit onderwijstype. De dag voor de zomervakantie omdat we dat moeten van rechtswege.

En verder zijn het altijd vrijdagen of maandagen bij voorkeur na een vakantie.

willem

willem

01-09-2014 om 18:03

flexibele vakantedagen

Ha, ha flexibele vakantiedagen Egel? Krijgen leerlingen die ook? Gaan wij fijn in juni al op vakantie in plaats van wachten tot het schooljaar eindelijk afgelopen is en dan met de meute mee in de dure drukke periode ....

De school gooit dus de tent dicht onder het mom van studiedagen. En (theekopje) "de leerlingen voegen zich wel." Laten we eens ophouden met die vanzelfsprekendheid. Ook een kind is geen marionet!

Juffie vindt het blijkbaar logisch dat het minimum aantal lesuren nagestreefd wordt en scholen niet meer uren aanbieden dan minimaal vereist. Zo vinden leerlingen het logisch dat ze voor een 5,5 gaan en niet voor hogere punten. Zesjescultuur?

Barvaux, ik heb de ervaring in het bo. Maar het kind is inmiddels zo groot dat ook ik als ouder geen praktisch probleem heb. Ik vind het echter in principe een vreemde zaak dat je de boel sluit. Alleen bij hele kleine middenstanders zie je nog wel eens dat de zaak dicht is "vanwege familieomstandigheden". Elders draait de boel gewoon door. Behalve in het onderwijs... Dat bevreemd mij anno 2014.

Fiorucci

Fiorucci

01-09-2014 om 18:24

Willem

Een goede school communiceert het tijdig naar ouders. Toen mijn kinderen op het bo zaten kregen we aan het begin van het schooljaar een jaarprogramma waarin alle studiedagen vermeld stonden. Zo ook nu op het vo. De tent gaat niet dicht onder het mom van studiedagen, die studiedagen vinden werkelijk plaats. Ik vind het juist heel duidelijk dat de hele tent dicht gaat. Een school is geen winkel.

Juffie

Juffie

01-09-2014 om 19:27

Hè Willem?

Een goede discussie staat en valt met het zorgvuldig lezen van reacties, zeker als je een ander woorden in de mond wil leggen. Wat ik gesteld heb, is dat de bekostiging vanuit het rijk uitgaat van een bepaald aantal uren. Als je dan als school meer lessen wil aanbieden (zoals jij graag ziet) gaat dat ten koste van wat anders. Van andere scholen weet ik het niet, maar op de onze is geen ruimte: niet in de overhead, niet in de jaartaak van docenten, niet in de klassengrootte (onze lokalen zijn niet groot genoeg voor 36 ll per klas). Mooie ideeën moeten wel uitvoerbaar zijn. Ik ben voor meer financiële armslag voor scholen en het dus in principe niet met je oneens, maar de kiezer kennelijk wel. Anders waren scholen niet een behoorlijk percentage van de bekostiging kwijt geweest aan schoolbesturen en bestuurders.

Theekopje

Theekopje

01-09-2014 om 19:33

Ironie

". En (theekopje) "de leerlingen voegen zich wel." Laten we eens ophouden met die vanzelfsprekendheid. Ook een kind is geen marionet! "

Ik overschat ook altijd het vermogen bij anderen om ironie te herkennen.

Bij deze dan: de opmerking "de leerlingen voegen zich wel" was dus van mijn kant uit een ironische.

Barvaux

Barvaux

01-09-2014 om 19:38

Theekopje

Waarom zou ik geen baan hebben? Ik heb er zelfs twee

Ik heb dus twee parttimebanen en dat betekent dat als er zieken zijn bij de ene baan ik op dat moment bij mijn andere baan werk en niet kan komen opdraven. Veel mensen met een parttimebaan hebben kinderopvang op de dagen dat ze werken, niet op de dagen dat ze niet werken. Ik kan het mij dus voorstellen dat je als juf én moeder niet kan komen opdraven als op jouw vrije dag je duo ziek is. Waar moet je dan binnen 10 minuten een oppas vandaan halen?

Het ging dus niet om gewone dingen die 'geacht' worden maar het feit dat je 'geacht' wordt in te vallen als je duo ziek is.

Juffie

Juffie

01-09-2014 om 19:52

En Willem

De school gooit de tent dus niet dicht: de docenten zijn gewoon aan het werk. Wettelijk hebben leerlingen meer vrije dagen, in het VO zeven. Die zeven dagen worden dus in samenspraak tussen ouders, leerlingen, schoolleiding en docenten in de jaaragenda opgenomen. En dat is dat. Ik snap niet dat dit zo moeilijk te begrijpen is.

Theekopje

Theekopje

01-09-2014 om 19:58

Barvaux

OK, dan had ik je verkeerd begrepen. Ik meende dat je doelde op het 'geacht' worden dingen te doen op je werk in het algemeen. Misverstandje

Egel

Egel

01-09-2014 om 23:17

zeg boze Willem

Hee boze Willem, ben je ook boos over de twee weken kerstvakantie? Er zijn heel veel mensen die rond die tijd toch moeten werken, of op zijn minst een deel van de tijd. Waarom is de school dan dicht?
En zes weken zomervakantie, misschien zouden die kinderen wel meer leren als het vijf weken duurde? Wat een zesjesmentaliteit toch, zes weken zomer!
En zelf, je eigen baan?
Luister, het is heel makkelijk, of je nu boos bent of niet: er zijn een aantal vakantieweken voor kinderen (dat zijn ook grotendeels vakantieweken voor het personeel van de school) en nog plusminus 4 of 5 dagen die de school niet per se aan het op dat moment onderwijzen van de kinderen hoeft te besteden. Maar indirect wel, want bijscholing en/of overleg is natuurlijk hard nodig. Ik ben er in ieder geval blij om, maar misschien ben je ook wel boos over het bijhouden van het vak of het discussiëren over de richting van de school, etc.

Of die bijscholing ook in hun vakantie kan? Of dat het personeel minder vakantie zou moeten hebben? Of dat ze leerlingen meer uur zouden moeten geven voor hetzelfde geld?
Dat komt neer op een discussie over geld in het onderwijs en in hoe je de taak van de leerkrachten geldelijk waardeert.

Ik heb vaak gehoord dat kinderen in Nederland gemiddeld genomen erg veel onderwijsuren krijgen.

Waar ben je nu zo boos over? Of communiceert de school van je kinderen slecht (je hoort niet ruim op tijd wanneer de studiedagen zijn / je hebt geen idee of die dagen wel van belang zijn of wat ze doen). Of hou je er niet op tijd rekening mee en zit je zelf met je eigen agendaplanning ?

bibi63

bibi63

01-09-2014 om 23:21

Willem

Een school sluit niet 'zomaar' zn deuren. Een school heeft naast de reguliere vakantie en off feestdagen, nog een aantal dagen om naar eigen inzicht geen les te geven. Die zijn er gewoon wettelijk. Die kan een school gebruiken door bijv. Een extra vrije dag in te lassen door bijv koningsdag als die op donderdag valt, te verlengen met een vrije vrijdag. Maar ook voor bijv een studiedag. Zolang ze dat tijdig in de jaarplanning zetten, is het volkomen normaal.
Bibi

soms onhandig gepland

Onder de vorige directeur werden de studiedagen soms zeer onhandig gepland. Twee weken meivakantie 4 dagen school studiedag op vrijdag. In een maand waarin ook hemelvaart en pinksteren nog vrije dagen opleverden. En mij dan verlof weigeren op vrijdagmiddag voor pinksteren, omdat ik een weekend weg wilde.
Studiedagen plannen op de vrijdag voor, of de maandag na een vakantie levert dan voor ouders die een weekje weg willen nog voordelen op en hoef je ook niet om extra verlof te vragen.

verschil tussen scholen

de nieuwe school van mijn kinderen heeft veel meer studiedagen dan de oude, tot de kerst al 2,5 (hier kennen we ook studiemiddagen). En van een andere basisschool in mijn woonplaats weet ik dat ze daar helemaal niet "aan studiedagen doen". Ik weet niet voor wat voor bijscholing die studiedagen worden gebruikt, maar het is in ieder geval niet voor elke school hetzelfde.

Voor mij maakt het niet zoveel uit, ik werk aan huis.

Het valt allemaal wel mee hoor Bibi

"- een leerkracht heeft geen 12 weken vakantie, maar de kinderen hebben 12 weken vakantie. Bijv. het eerste deel van de eerste week van de zomervakantie en het laatste deel van de laatste week, zijn leerkrachten gewoon aan het werk op school."

Een leerkracht heeft wel 12 weken vakantie. In de CAO staat dat de werkgever de leerkracht 3 werkdagen per jaar mag verplichten in de vakantie te komen werken. Die dagen zijn gewoon betaald, want een leerkracht moet en mag 1659 uur werken, als het meer wordt moet dit gecompenseerd worden met vrije tijd, waardoor je alsnog weer op die 1659 uur komt.

"Daarbij wordt een leerkracht voor 36,86 uur per week uitbetaald, maar werkt feitelijk 40 uur of meer. Dat verschil wordt gecompenseerd door het meer vakantie hebben dan in een andere sector. M.a.w. de leerkracht betaalt daar voor"

Wat maakt het uit? Je hebt een aanstelling voor 1659 uur. Die tijd wordt verdeeld over de schoolweken, waardoor je op een gemiddelde werkweek van iets meer dan 41 uur komt. De vakantieweken worden gewoon doorbetaald. Werknemers in andere sectoren krijgen ook elke maand salaris en hebben een aantal weken vrij. Alleen is het verschil tussen het aantal werkweken en vakantieweken minder groot. Je zegt dan toch ook niet dat ze de werkweken maar voor 11/12 uitbetaald worden en zelf betalen voor die vier weken vakantie?

Een leerkracht werkt 202 dagen per jaar. 1659 uur gedeeld door 202 dagen komt op 8,2 uur per dag. Werknemers in andere sectoren die recht op 20 weken vakantie en een 40-urige werkweek werken 234 dagen á 8 uur. Dat maakt 1872 uur.

"- Een leerkracht kan niet buiten de schoolvakanties op vakantie (goedkoper enz), ook al heeft hij/zij geen schoolgaande kinderen (meer)."

Ach, wij zitten er ook 21 jaar aan vast. Wel de nadelen (op vakantie in het hoogseizoen), niet de voordelen (geen 12 maar 4 weken vrij). Ook kan je vaak niet vrijelijk kiezen welke van de 6 weken je vrij wil omdat dat met collega's afgestemd moet worden.

skik

Skik

Ik hoop dat je in je laatste post bedoeld 20 dagen vakantie, 20 weken zou ik ook wel willen hebben.

Juffie

Juffie

03-09-2014 om 12:28

Skik

Werken bij de overheid betekent een fulltime baan van 36 uur, niet van 40. Dat zie je terug in de salarissen. In veel andere sectoren wordt overigens ook met 36 uur gerekend. Je kunt dus gewoon, zonder kift, stellen dat docenten voor hun extra vakantiedagen werken. Elk beroep heeft nu eenmaal voor-en nadelen. Ik zou bijvoorbeeld heel graag, en dit geldt met name voor de piekweken, de deur om zes uur achter me dicht gooien, zonder dat ik in de avonduren nog aan de slag moet. Ik zou me graag als ik niet fit ben achter een computerscherm willen verschuilen ipv 7x een club van 30 pubers te onderwijzen. En zo kan ik nog wel verdergaan. Maar dat zijn nu eenmaal de onvermijdelijke nadelen van het verder prachtige vak, dus ik zanik niet. In tegenstelling tot al die grapjassen op verjaardagen die, met hun 36- urige werkweek, maar niet kunnen vatten dat ze niet harder werken en een uur van hun tijd kunnen verspillen aan gezeur over hun zieligheid mbt het aantal vakantiedagen. Get a life! Of beter nog, ga de tekorten in onderwijsland opvullen. Want het lerarenberoep is prachtig: met een beetje redelijke schoolleiding heb je veel ruimte, ook voor professionalisering, je kan heel direct met je vak bezig zijn, het is nooit saai, je mag deel uitmaken van een belangrijke ontwikkelingsfase van kinderen naar volwassenen en daar een bijdrage in leveren, je krijgt een redelijk salaris en je hebt lekker veel vakantie. Toch vreemd dat er veel academici de keuze voor het beroep niet maken...

bibi63

bibi63

03-09-2014 om 13:05

Dat is andersom redeneren Skik

Je vergeet daarin te berekenen wat je uitbetaald krijgt en hoeveel uur je daarvoor werkt.
Een, bijv. kantoormedewerker, werkt 40 uur per week en krijgt ook 40 uur uitbetaald, het hele jaar rond. Daarvan mag hij 5 weken (doorbetaald) vakantie opnemen.
Een leraar werkt (ruim) 41 uur per week en krijgt daar (het hele jaar rond) 36,86 uur voor betaald. Dat is voor de daadwerkelijk gewerkte weken 165,5 uur minder (40 x 4,14). Dat is 4 weken. Dus 4 van de 12 weken vakantie is gecompenseerd door meer per week te werken dan uitbetaald te krijgen. Feitelijk zou je zelfs moeten stellen dat hij 52 x 4,14 minder uitbetaald krijgt, ofwel 215 uur, is ruim 5 weken. Immers, op kantoor krijg je ook 52 x 40 uur uitbetaald. Dus een leerkracht krijgt 52 x 36,86 = 1916 uur uitbetaald, werkt 1659 uur, en heeft dus 257 betaald verlof. De kantoorwerknemer heeft 40x5 = 200 uur betaald verlof. De leerkracht krijgt dus 57 uur meer, waarvan al een deel wegvalt in o.a. de zomervakantie. Daarbij is er verder geen sprake van ADV, wat bij veel kantoormedewerkers wel zo is, waardoor meer verlof.
En verder is van dat vakantieverlof van de leraar niets buiten de vastgestelde vakanties op te nemen. Een lang weekend is niet mogelijk. En kantoormedewerker kan dat natuurlijk wel plannen.
Dus nee, het verschil in vakantie is nihil al met al.

duidelijk bibi

Duidelijk uitgelegd bibi. Op de basisschool van mijn zoon zijn een aantal leerkrachten die er nog meer eigen tijd instoppen en echt met hart en ziel juf zijn. Die zelfs op zaterdag in het gebouw te vinden zijn, bezig met voorbereiden.

Juffie

"Werken bij de overheid betekent een fulltime baan van 36 uur, niet van 40. Dat zie je terug in de salarissen." Maar alle andere mensen in overheidsdienst krijgen geen 12 weken vakantie.

skik

bibi63

bibi63

03-09-2014 om 21:22

klopt Skik, maar

als je een 36-urige werkweek hebt bij de overheid, WERK je ook maar 36 uur per week, geen 41 en betaald krijgen voor 36,86. Dat is nu net het verschil. Dat aantal uur per week krijg je minder betaald, omdat de school dicht is, de kinderen vakantie, dus jij als werknemer (leerkracht) dus automatisch ook meer vakantie. Dat wordt in mindering gebracht op je salaris.
Lijkt mij na mijn rekensom hierboven inmiddels wel duidelijk toch?
Geen appels met peren vergelijken.
Bibi

Juffie

Juffie

03-09-2014 om 22:28

Skik

Je hoeft echt geen hogere wiskunde toe te passen, ondanks de uitleg van Bibi nog een poging: een ambtenaar werkt 36 uur in de week en heeft x (in ieder geval een stuk minder dan 12) weken vakantie. De ambtenaar heeft dus niet alleen vakantiedagen, maar ook nog een vrije dag in de twee weken. Een docent werkt 41,5 uur per week, dus bijna 2/3 werkdag meer dan een ambtenaar. En dat wordt dan weer gecompenseerd met vakantiedagen. Niet omdat de docenten tig jaar samen besloten hebben dat ze het werk alleen maar wilden doen in ruil voor lange vakanties, maar omdat dit de meest praktische oplossing was. Leerlingen hebben namelijk nog meer vrije dagen.

Bibi

Zoals ik in post 46 al zei: wat maakt het uit. Je krijg een jaarsalaris voor 1659 uur werk. Een leerkracht werkt in werkweken wat meer uren om daarna 12 vastgestelde weken vrij te zijn. Een andere ambtenaar krijgt ook een jaarsalaris voor net zoveel uren werk en mag deze naar eigen inzicht invullen, rekening houdend met collega's en bezetting.

Met jouw rekenvoorbeeld kan je net zo goed beweren dat een gewone ambtenaar voor 32 uur per week uitbetaald wordt maar 36 uur werkt zodat hij zelf betaalt voor zijn 5 vakantieweken.

Eigenlijk zou het het beste zijn als alle scholen het hele jaar rond open waren. Dan kunnen zowel de leerlingen, hun ouders en de leerkrachten op vakantie wanneer ze willen en kunnen de leerkrachten 47 weken per jaar 36 uur per week werken. Iedereen blij. Behalve juffen die ook moeder zijn misschien, want die moeten dan vakantie-bso gaan inkopen.

skik

bibi63

bibi63

03-09-2014 om 23:29

Zucht skik

Anders dan: je hebt een uurloon, het loon wat bij je uit te voeren werkzaamheden past. Dat loon krij je normaliter voor elk uur dat je werkt. Als je 10 uur per week werkt, krijg je dat 10 maal, als je 40 uur per week werkt, krijg je dat 40 maal, als je 36 uur per week werkt, krijg je dat 36 maal enz. Simpel. Daarnaast heb je recht op een x aantal weken verlof per jaar, normaliter een week of 5.
Een leerkracht werkt 41,25uur per week, voor een uurloon passend bij de fuctie, maar krijgt geen 41,25 uur per week uitbetaald, maar 36,86 uur. Waarom? Omdat een leerkracht, vanwege de vakantiesluiting van de school, meer vakantie heeft dan normaliter. En dus worden er minder uren oer week uitbetaald om het 'teveel' aan het 'gedwongen' verlof te compenseren. Ze hebben dus wel meer vakantie, maar daardoor ook minder loon (lees: minder uren uitbetaald conform het uurloon, dan dat ze daadwerkelijk het hele jaar hebben gewerkt), en daarvoor in de plaats dus meer verlof, en dus voor dat teveel aan verlof hebben betaald, door meer te werken dan dat er aan uren wordt uitbetaald.
Een ambtenaar wordt niet uitbetaald voor 32 uur, hij heeft een bij de functie horend uurloon, dat hij voor 36 uur per week krijgt uitbetaald, hetgeen ook het aantal uren is dat hij werkt.
Bibi

Katniss

Katniss

03-09-2014 om 23:37

Wat doen jullie moeilijk

Het is net als bij andere onderdelen van de overheid. Wij hebben een 36-urige werkweek. De meeste mensen werken 5 x 8 uur per week, dus 4 uur teveel. Dat bouw je op als compensatieverlof, wat bij ons vrij invulbaar is, en die tikken dus best aan (ca. 200 uur per jaar, volgens mij). Echte vakantie-uren heb ik maar 166, wat in vergelijking met andere sectoren erg karig is.
Lang geleden, toen sommige van mijn collega's ook al ambtenaar waren en ik nog in de zandbak speelde, hadden ambtenaren een 40-urige werkweek. Toen de CAO naar 38 uur ging, en later naar 36, hebben zij daar gewoon 10% salaris voor ingeleverd.

Katniss

Katniss

03-09-2014 om 23:42

Leerkrachten

Ik heb in mijn kennissenkring wat leerkrachten en heb daar altijd erg leuke discussies mee Vooral over het schrijven van uren, en efficiënt werken. Mijn zus is ongeveer 3 avonden per week bezig met allerhande klusjes voor school (rapporten, handelingsplannen, etc.). Daarnaast moet ze ook vaak in het weekend aan de slag, om de klas te versieren, thema-dingetjes etc. Ze is 50% gaan werken omdat ze toch wel bijna ft bezig is. Dat vind ik niet handig, en volgens mij kan het allemaal wel wat efficiënter. Zet gewoon op alle rapporten 'goed gewerkt, [naam kind], ga zo door!'

Juffie

Juffie

04-09-2014 om 07:13

Efficiënt

Ik heb een aantal van die efficiënte collega's. Die werken soms ook wel minder dan waarvoor ze betaald krijgen: studiewijzers kun je ook leeg inleveren, toetsen bijelkaar knippen en plakken, leerlingen de hele les zelfstandig laten werken (en dat dan zelfactiverend noemen). Ik zie ze eerlijk gezegd niet als lichtend voorbeeld. Ik heb inmiddels geaccepteerd dat ik structureel meer werk dan waarvoor ik betad krijg. Ik vind het fijn om een goede docent te zijn: er zijn ook maar weinig banen waarin je zoveel en zo vaak waardering krijgt. Van de leerlingen dan, en die zijn natuurlijk belangrijk. Als daar wat extra arbeid tegenover staat, is dat zo.

bibi63

bibi63

04-09-2014 om 21:46

katniss

je moet geen appels met peren vergelijken. In de CAO voor het primair onderwijs is al zeker 8 jaar! geen structurele loonsverhoging. M.a.w. wat je 8 jaar geleden verdiende, verdien je nu nog steeds. Als dat geen koopkrachtverlies is, dan weet ik het niet meer......

En verder: "Zet gewoon op alle rapporten 'goed gewerkt, [naam kind], ga zo door!"
Tja, dan zal je de ouders moeten horen.... Dat wordt je echt niet in dank afgenomen. Een baan als leerkracht is geen 'efficiente' kantoorbaan, en kan en moet het ook niet zien. Efficientie is altijd handig, maar dan moet je wel weten waar je het over hebt.
Bibi

bibi63

bibi63

04-09-2014 om 21:50

en Katniss

Het is net als bij andere onderdelen van de overheid. Wij hebben een 36-urige werkweek. De meeste mensen werken 5 x 8 uur per week, dus 4 uur teveel. Dat bouw je op als compensatieverlof".
Precies Katniss, en die compensatievakantie die de ambtenaren opbouwen, nemen ze op als vakantie, net zoals leerkrachten (maar dan verplicht en op vastgestelde momenten, geen andere keus). Maar dan moeten ze wel in de herfstvakantie een studiedag doen?
Bibi

Bibi, dat klopt niet

In de po cao is in 2007 2,3% en in 2008 2,2% structurele loonsverhoging gegeven, in 2014 en deze week is een loonsverhoging van 1,2% ingegaan. Er is dus niet zoals jij zegt al zeker 8 jaar geen structurele loonsverhoging geweest, maar 5 jaar.

Verder kan je niet stellen dat leraren in het po al jaren hetzelfde inkomen hebben. De eindejaarsuitkering is van 5,3% naar 8% gegaan, 40% van de leraren is vanwege de functiemix in een hogere schaal benoemd, de uitkering voor de Dag van de Leraar is erbij gekomen, de schalen en de carrierelijnen zijn verkort waardoor je sneller omhoog gaat, er is een schaaluitloop gekomen waardoor je ook aan het einde van je schaal een extra bedrag boven het maximum krijgt, er is een levenslooptoelage, een inkomenstoelage en een bindingstoelage ingesteld. Het bedrag op de salarisstrook is niet al 8 jaar hetzelfde.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.