Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-10-2016 om 16:24
Bij mijn zoon, gr 4 in de klas is de volgende situatie aan de hand en ik ben benieuwd wat 'men' hier van vindt (om mijn eigen mening te checken). 2juffen, 1 daarvan is nieuw en tijdelijk in verband met ziektevervanging andere juf. Deze juf is nu gestart met een soort 'muur', een complimentenmuur en een 'stoute' muur zoals mijn zoon dat noemt. Ik kom op die dagen niet in de klas, dus hoe het eruit ziet weet ik niet, juf 2 werkt er niet mee voor zover ik begrijp. Op de complimentenmuur worden namen van kinderen gezet die goed hun best doen, bij sommigen komt dan een sterretje te staan. Beloning of resultaat van het sterretje is me nog niet helemaal duidelijk vanuit het verhaal van zoon, maar niet elke naam op de muur krijgt dat sterretje. Anderzijds is er ook de 'stoute' muur (zo noemt zoon het). Daar worden ook namen op gezet en bij vervelend gedrag (niet nader gespecificeerd door zoon) komt er een streepje achter. Juf kan bij goed gedrag (niet nader gespecificeerd) een streepje of de naam weghalen. Bij wel een streepje achter de naam aan het eind van de dag moeten ze geloof ik even nablijven. Dit vertelt zoon, en mijn man heeft ook een en ander gehoord van moeder van vriendje van zoon, maar is mij niet helemaal duidelijk.
Hoe kijken jullie aan tegen een dergelijk fenomeen, en dan met name de stoute muur?
Roos
12-09-2024 om 16:54
kingsleycoman schreef op 12-09-2024 om 16:39:
De meeste reacties tonen precies aan wat er misgaat in de hedendaagse opvoeding:
curlingouders die hun kind alleen maar verwennen en geen structuur en kaders aanbieden. Om dan vervolgens ontzettend van slag te zijn als er iemand voor de klas staat die tenminste wel wat pit heeft.
Het is een harde wereld, laat je kind daar maar gewoon aan wennen want anders heeft ie net als zijn hele generatie een burn-out op zijn 18e.
Dat kom jij 8 jaar later nog even melden? Kind zal al van de basisschool af zijn.
12-09-2024 om 17:08
Schemerlampje schreef op 12-09-2024 om 16:54:
[..]
Dat kom jij 8 jaar later nog even melden? Kind zal al van de basisschool af zijn.
En waarschijnlijk ook al klaat met het vmbo, 8 jaar geleden zat hij al in groep 4 dus had de halve basisschool al achter zich. 😜
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.