Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

24-08-2021 om 13:47

Schoolplein verhalen, irritaties, noodzakelijk “kwaad” of gezellige boel?


DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

25-08-2021 om 11:40

Sophia_! schreef op 25-08-2021 om 11:38:

Het topic gaat over verhalen op het schoolplein, niet over je moeten verantwoorden wanneer je werkt en/of er ook vaders zijn 🤔

Juist! 

Bij ons is het onderscheid verdwenen tussen vaders en moeders, allemaal zijn ze even betrokken. Maar je merkt wel dat iedereen een baan heeft, dus 's ochtends zet je je kind af en gaat je kind naar binnen en ga je zelf ook gelijk door. En dan dus niet urenlang keuvelen op het schoolplein, of de wasmachine aanzetten en daarna de hond uitlaten, maar echt aan het werk. 

Dat beeld dat vaak wordt geschetst van roddelende moeders op het schoolplein, herken ik niet. Dat klinkt voor mij als iets wat zich 40 jaar geleden afspeelde en nu misschien nog in een enkel dorp in de bible belt. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

25-08-2021 om 11:59

Julali schreef op 25-08-2021 om 11:44:

Bij ons is het onderscheid verdwenen tussen vaders en moeders, allemaal zijn ze even betrokken. Maar je merkt wel dat iedereen een baan heeft, dus 's ochtends zet je je kind af en gaat je kind naar binnen en ga je zelf ook gelijk door. En dan dus niet urenlang keuvelen op het schoolplein, of de wasmachine aanzetten en daarna de hond uitlaten, maar echt aan het werk.

Dat beeld dat vaak wordt geschetst van roddelende moeders op het schoolplein, herken ik niet. Dat klinkt voor mij als iets wat zich 40 jaar geleden afspeelde en nu misschien nog in een enkel dorp in de bible belt.

Maar mensen kunnen toch andere diensten hebben waardoor ze overdag op schoolplein staan? En dan in de ochtend wasmachine aandoen hond uitlaten enz. Eigenlijk dubbel harde werkers! Huishouden Kids en daarna naar je "echte" werk. 

Nose schreef op 25-08-2021 om 11:59:

[..]

Maar mensen kunnen toch andere diensten hebben waardoor ze overdag op schoolplein staan? En dan in de ochtend wasmachine aandoen hond uitlaten enz. Eigenlijk dubbel harde werkers! Huishouden Kids en daarna naar je "echte" werk.

Ja, dat kan, dat heb ik zelf ook jarenlang gedaan, maar dan nog ging ik in mijn schaarse vrije tijd geen uren op het schoolplein staan. Meestal wil je dan slapen, omdat je 's nachts niet hebt geslapen, of dingen doen die anderen in de avond en in het weekend doen, zoals met vrienden afspreken, of sporten.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

25-08-2021 om 12:11

Julali schreef op 25-08-2021 om 12:06:

[..]

Ja, dat kan, dat heb ik zelf ook jarenlang gedaan, maar dan nog ging ik in mijn schaarse vrije tijd geen uren op het schoolplein staan. Meestal wil je dan slapen, omdat je 's nachts niet hebt geslapen, of dingen doen die anderen in de avond en in het weekend doen, zoals met vrienden afspreken, of sporten.

Maar daar gaat het niet om. Jij vraagt meteen of  ze niet werken 

Nose schreef op 25-08-2021 om 12:11:

[..]

Maar daar gaat het niet om. Jij vraagt meteen of ze niet werken

Een vraag is een vraag. Ik vraag me dat af, mag dat niet? 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

25-08-2021 om 12:36

Julali schreef op 25-08-2021 om 12:28:

[..]

Een vraag is een vraag. Ik vraag me dat af, mag dat niet?

Ja natuurlijk mag dat maar ik antwoord op jouw vraag en dan maak jij daar weer een antoord/ vraag op waardoor ik joy weer wijs op de vorige vraag en antwoord. 

Julali schreef op 25-08-2021 om 09:31:

[..]

Dus al die ouders werken maar 2,5 dag?

Nee, ik schrijf ‘op die vrije dag’. 

Julali schreef op 25-08-2021 om 12:28:

[..]

Een vraag is een vraag. Ik vraag me dat af, mag dat niet?

Je stelt je vraag een beetje bevooroordeeld, net zoals je vraag op mijn ‘die dag’. Die lees je net een beetje teveel binnen een hokje waardoor je net niet leest wat er nou echt staat. Daar mag je ook gewoon mee stoppen. 

Julali schreef op 25-08-2021 om 11:44:

Bij ons is het onderscheid verdwenen tussen vaders en moeders, allemaal zijn ze even betrokken. Maar je merkt wel dat iedereen een baan heeft, dus 's ochtends zet je je kind af en gaat je kind naar binnen en ga je zelf ook gelijk door. En dan dus niet urenlang keuvelen op het schoolplein, of de wasmachine aanzetten en daarna de hond uitlaten, maar echt aan het werk.

Dat beeld dat vaak wordt geschetst van roddelende moeders op het schoolplein, herken ik niet. Dat klinkt voor mij als iets wat zich 40 jaar geleden afspeelde en nu misschien nog in een enkel dorp in de bible belt.

Jezus doe eens normaal. Dus als ik mijn kind bracht  ( want zorg) en daar blijf praten met een vriendin ( ook zorg) en vervolgens savonds of snachts ga werken, dat is niet echt, en mijn man is niet " betrokken " omdat hij ze niet ophaalt?

Donder op zeg

irmama schreef op 25-08-2021 om 12:47:

[..]

Jezus doe eens normaal. Dus als ik mijn kind bracht ( want zorg) en daar blijf praten met een vriendin ( ook zorg) en vervolgens savonds of snachts ga werken, dat is niet echt, en mijn man is niet " betrokken " omdat hij ze niet ophaalt?

Donder op zeg

Je bent een roddelende moeder die uren keuvelend op het schoolplein staat en je bent een ouwerwetse muts die niet echt aan het werk is. 


DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

25-08-2021 om 12:50

Julali zou je even willen reageren op mijn post

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

25-08-2021 om 12:52

Hier wachten de ouders buiten op straat tussen het drukke verkeer en niet op het schoolplein. Dus de dynamiek is heel anders, want je kunt geen vaste plaatsen innemen en ook niet heel makkelijk met meer dan drie mensen een groepje vormen. Mijn jongste gaat nu naar de brugklas dus het is voor mij voorbij, maar ik maakte meestal een praatje met een bekende ouder. 

Ik moet het nog meemaken, maar gezien de reacties belooft het veel goeds🤣

Nee hoor geintje ik blijf gewoon neutraal, als ik even wil kletsen doe ik dat als ik daar gaan behoefte aan heb straal ik dat ook uit of blijf ik verder op staan. Ik kom uiteindelijk toch alleen om m'n kind op te halen. Kga er geen picknick of debat van maken 😅

We zullen het zien😁

Julali schreef op 25-08-2021 om 11:44:

Bij ons is het onderscheid verdwenen tussen vaders en moeders, allemaal zijn ze even betrokken. Maar je merkt wel dat iedereen een baan heeft, dus 's ochtends zet je je kind af en gaat je kind naar binnen en ga je zelf ook gelijk door. En dan dus niet urenlang keuvelen op het schoolplein, of de wasmachine aanzetten en daarna de hond uitlaten, maar echt aan het werk.

Dat beeld dat vaak wordt geschetst van roddelende moeders op het schoolplein, herken ik niet. Dat klinkt voor mij als iets wat zich 40 jaar geleden afspeelde en nu misschien nog in een enkel dorp in de bible belt.

Kortom, je hebt eigenlijk geen idee of op jouw school er mensen blijven kletsen, want dan ben je al weg. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.