Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

24-08-2021 om 13:47

Schoolplein verhalen, irritaties, noodzakelijk “kwaad” of gezellige boel?


wij stonden vaak ook wel een uur te kletsen. Eerder ging de koffietent niet open waar we 1x per week bij kletsten. En met flexibele werktijden kon en kan er veel. 

Heb een aantal goede vrienden gemaakt op het plein. Kinderen spreken elkaar nauwelijks nog maar wij gaan regelmatig stappen, uiteten of een weekend weg.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

24-08-2021 om 22:41

Hier is 90 % vader/man op het plein. Van sommige kinderen zou ik niet weten wie hun moeder is.

Siobhan schreef op 24-08-2021 om 19:51:

Ik vond het de eerste jaren altijd gezellig. Herinner me geen geroddel maar gewoon beetje keuvelen over en weer. Er waren ook ouders die tot eind groep 8 op bleven halen. Dat deed ik alleen in uitzonderlijke gevallen zoals bij beenbreuk of aansluitende afspraken. Maar dat vonden die moeders gewoon leuk....ik heb geen idee of ze wel of niet werkten..boeit ook niet.

Dat wil je als kind toch niet? Dat je tot en met groep 8 gebracht wordt? Tenzij het zo ver is dat je met de auto moet, maar dan stap je op die leeftijd gewoon uit en rijdt vader/moeder door. Bij een aansluitende afspraak of ziekte of zo snap ik het nog maar dat is niet elke dag.

Julali schreef op 24-08-2021 om 15:09:

[..]

Werken die moeders allemaal niet?

Meestal brengen ouders met de vrije dag hun kind. Dus op die vrije dag kun je úren blijven kletsen. 

MamaE schreef op 25-08-2021 om 00:19:

[..]

Dat wil je als kind toch niet? Dat je tot en met groep 8 gebracht wordt? Tenzij het zo ver is dat je met de auto moet, maar dan stap je op die leeftijd gewoon uit en rijdt vader/moeder door. Bij een aansluitende afspraak of ziekte of zo snap ik het nog maar dat is niet elke dag.

Ik zie wel kinderen tot groep 8 ‘opgehaald’ worden, omdat er een kleiner broertje of zusje is dat ook gehaald moet worden. Of gezellig keuvelend rond elkaar naar school lopen, dan loopt een ouder mee. 

Tijdens het massale thuiswerken heb ik ook wel gehele gezinnen naar school zien lopen. Kind(eren) brengen en dan gezamenlijk nog even een wandelingetje maken. Of met het ophalen. 

Julali schreef op 24-08-2021 om 17:42:

[..]

Omdat die niet worden genoemd?

Omdat die nou net niet dat uur gingen staan kletsen? 

Doemijdieglazenbol schreef op 24-08-2021 om 15:30:

ik ben vooral benieuwd of er hier ouders schrijven die zichzelf tot de “roddelkliek”rekenen. Ze moeten er zijn, want iedereen heeft het erover, maar iedereen ontkent er een te zijn…

Dat zijn in de ouders die gezellig kletsen. 

Hier wordt trouwens een beetje gekeuveld, maar niet gekliekt, naar mijn weten. Maar ik sta er maar 1x in de week, en met het ophalen kom ik altijd haastig aangefietst, dus ik weet het niet zo goed. Wat ik wel zie is dat er door vanalles wordt opgehaald. Vaders, moeders, opa’s, oma’s, de oppas, volwassen broers en zussen. 

Flanagan schreef op 24-08-2021 om 19:44:

@BlueHeart, dan maar op afstand van de kliekjes staan.

De info over andere ouders is idd niet interessant maar info over schoolse zaken passeren gemakkelijker de revue tijdens een avond activiteit.

Welke nuttige schoolinfo krijg je wel tijdens avondactiviteiten/het roddelcircuit en niet via de wekelijkse nieuwsbrief? 

Mevrouw75 schreef op 25-08-2021 om 07:08:

[..]

Meestal brengen ouders met de vrije dag hun kind. Dus op die vrije dag kun je úren blijven kletsen.

 Dus al die ouders werken maar 2,5 dag?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

25-08-2021 om 09:36

Julali schreef op 25-08-2021 om 09:31:

[..]

Dus al die ouders werken maar 2,5 dag?

Nee julali sommige mensen hebben vakantiedagen of pbl dagen of wat dan ook. Geen reden om meteen conclusie te trekken 

Julali schreef op 25-08-2021 om 09:31:

[..]

Dus al die ouders werken maar 2,5 dag?

Ik kende mensen die (ook nog) in het weekend werkten. 

Dan kun je zomaar 2 dagen bij school staan als je in totaal 5 dagen werkt.

Julali schreef op 25-08-2021 om 09:31:

[..]

Dus al die ouders werken maar 2,5 dag?

Avondwerk, nachtwerk (geen wisselende diensten maar gewoon alleen in de nacht) , flexibele uren en vergeet niet de mensen die in het weekend werken..

dan

dan

25-08-2021 om 11:24

Valeria schreef op 25-08-2021 om 10:47:

[..]

Ik kende mensen die (ook nog) in het weekend werkten.

Dan kun je zomaar 2 dagen bij school staan als je in totaal 5 dagen werkt.

Dat is ook zo, als ik in het weekend werk, ben ik doordeweeks meer thuis. Al is het ophalen en wegbrengen al jaren niet meer aan de orde. 

Mevrouw75 schreef op 25-08-2021 om 07:08:

[..]

Meestal brengen ouders met de vrije dag hun kind. Dus op die vrije dag kun je úren blijven kletsen.

Ja, dat heb ik dus ook. Als ik de kinderen ophaal van school is het omdat ik die middag vrij ben. Dus dan kan ik inderdaad heel relaxed kletsen. Dat komt ook niet vaak voor.

Brengen 's ochtends is wat anders. Dat doe ik ongeveer de helft van de tijd (man de andere helft) maar dan moet ik daarna door naar werk of kdv om de jongste te brengen dus dan is het inderdaad afzetten op het school plein en tot ziens. Geen tijd om te kletsen. Maar als ik eens een keer vrij ben of een rustige dag heb dan maak ik alle tijd voor een praatje.

Sophia_!

Sophia_!

25-08-2021 om 11:38

Het topic gaat over verhalen op het schoolplein, niet over je moeten verantwoorden wanneer je werkt en/of er ook vaders zijn 🤔

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.