Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
BeneficialJay65

BeneficialJay65

24-08-2021 om 13:47

Schoolplein verhalen, irritaties, noodzakelijk “kwaad” of gezellige boel?


Bij mijn kinderen op school had je zelfs  twee koppels die beiden van 9 tot 15 werkten, samen hun kind wegbrachten, en kletsten met het andere koppel tot ze naar hun werk moesten, en samen hun kind ophaalden. 

Nose schreef op 24-08-2021 om 17:07:

[..]

Julali waarom ga je er vanuit? Tuurlijk zijn er ook vaders. Logisch toch.

Omdat die niet worden genoemd?

Sophia_!

Sophia_!

24-08-2021 om 17:48

Julali schreef op 24-08-2021 om 17:42:

[..]

Omdat die niet worden genoemd?

In mijn geval was er maar 1 vader op het schoolplein, hij was met vervroegd pensioen. Verder waren er alleen maar moeders, de meesten daarvan werkten niet. Heel traditioneel allemaal. 

Ik vind het altijd wel gezellig om te kletsen met de andere ouders. Alleen ik ben er niet zo vaak omdat ik veel werk. Als ik ze kom ophalen dan maak ik wel een praatje. Dat is gemiddeld 1x per week, soms een keer een week niet.

Als ik elke dag zou komen dan zou ik vast bij de vaste kletsgroep horen maar dat is lastig als je er zo weinig bent. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

24-08-2021 om 17:52

Julali schreef op 24-08-2021 om 17:42:

[..]

Omdat die niet worden genoemd?

Jij noemt toch ook je man niet in je verhaal? Dan word er toch ook niet gereageerd : en de vader? 

Sophia_! schreef op 24-08-2021 om 17:48:

[..]

In mijn geval was er maar 1 vader op het schoolplein, hij was met vervroegd pensioen. Verder waren er alleen maar moeders, de meesten daarvan werkten niet. Heel traditioneel allemaal.

Wanneer was dit? Tijd geleden al denk ik, of ergens in de Bible belt? 

Nose schreef op 24-08-2021 om 17:52:

[..]

Jij noemt toch ook je man niet in je verhaal? Dan word er toch ook niet gereageerd : en de vader?

Dit ging om andere ouders. Waarom dan de vaders niet noemen als die er ook bij staan? 

Sophia_!

Sophia_!

24-08-2021 om 18:02

Julali schreef op 24-08-2021 om 17:58:

[..]

Wanneer was dit? Tijd geleden al denk ik, of ergens in de Bible belt?

15 jaar geleden was dat. Valt nog mee toch, anders voel ik me heel oud nu 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

24-08-2021 om 18:27

Julali schreef op 24-08-2021 om 17:59:

[..]

Dit ging om andere ouders. Waarom dan de vaders niet noemen als die er ook bij staan?

Jij doet dat toch ook niet!! Waarom push je het hele forum nou elke keer daar mee blijf bij de kern vh verhaal. Tuurlijk zijn er ook vaders! 

(ot) nu, Sophia, je ziet er nog goed uit voor je leeftijd😉.

Sophia_!

Sophia_!

24-08-2021 om 18:41

Flanagan schreef op 24-08-2021 om 18:41:

(ot) nu, Sophia, je ziet er nog goed uit voor je leeftijd😉.

Hoe kliekjes in het voordeel werkt voor contactouders...
Zo’n 15 jaar geleden was ik een aantal jaar contactouder. Als je hulptroepen nodig had, maakte je meer kans wanneer je een clubje met elkaar pratende ouders op schoolplein aantrof dan de ouder die in de auto bleef wachten.
Toen ik die taak neerlegde, wist ik dat vooraan staan in tijden dat er iets aan zat te komen, gelijk stond aan benaderd worden.

Uit ervaring, krijg je meer schoolnieuwtjes te horen als je aan een activiteit mee doet, dan via het schoolplein. Vooral tijdens de activiteiten in de avonduren.🤭

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

24-08-2021 om 19:12

Flanagan schreef op 24-08-2021 om 18:54:

Hoe kliekjes in het voordeel werkt voor contactouders...
Zo’n 15 jaar geleden was ik een aantal jaar contactouder. Als je hulptroepen nodig had, maakte je meer kans wanneer je een clubje met elkaar pratende ouders op schoolplein aantrof dan de ouder die in de auto bleef wachten.
Toen ik die taak neerlegde, wist ik dat vooraan staan in tijden dat er iets aan zat te komen, gelijk stond aan benaderd worden.

Uit ervaring, krijg je meer schoolnieuwtjes te horen als je aan een activiteit mee doet, dan via het schoolplein. Vooral tijdens de activiteiten in de avonduren.🤭

Daar heb ik helemaal geen zin in hoor.

@BlueHeart, dan maar op afstand van de kliekjes staan.

De info over andere ouders is idd niet interessant maar info over schoolse zaken passeren gemakkelijker de revue tijdens een avond activiteit.

Ik vond het de eerste jaren altijd gezellig.  Herinner me geen geroddel maar gewoon beetje keuvelen over en weer. Er waren ook ouders die tot eind groep 8 op bleven halen. Dat deed ik alleen in uitzonderlijke gevallen zoals bij beenbreuk of aansluitende afspraken.  Maar dat vonden die moeders gewoon leuk....ik heb geen idee of ze wel of niet werkten..boeit ook niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.