Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
WickedCurlew89

WickedCurlew89

10-02-2022 om 12:29

Schoolarts op het voortgezet onderwijs, hoe zit dat?


(Ot) Aha, venuskuiltjes!
En ik altijd maar denken dat alleen de iets wat stevige meiden dergelijke kuiltjes hadden.

https://www.menshealth.com/nl/sex/a23469421/heeft-ze-kuiltjes-in-haar-rug-dit-betekenen-ze/

Bijtje82

Bijtje82

16-02-2022 om 19:34

Flanagan schreef op 16-02-2022 om 18:59:

(Ot) Aha, venuskuiltjes!
En ik altijd maar denken dat alleen de iets wat stevige meiden dergelijke kuiltjes hadden.

https://www.menshealth.com/nl/sex/a23469421/heeft-ze-kuiltjes-in-haar-rug-dit-betekenen-ze/

Of het door de kuiltjes komt weet ik niet, maar m'n vriend heeft weinig te klagen zegt ie. 😜

De vragenlijsten die in de pers waren herinner ik mij nog wel. De oudste hier thuis is daarom toen niet naar de schoolarts geweest. Niks over gehoord.

Voor de middelste is de schoolarts afgebeld om een andere reden. Op diezelfde school zijn er diverse problemen met de sociale veiligheid en mijn partner en ik zien niet in hoe het bezoek aan de schoolarts dan wel veilig kan zijn. Toen ben ik wel eenmalig vanuit school benaderd met de vraag waarom mijn dochter niet naar de schoolarts gaat maar meer niet.

De jongste heeft volgend jaar het schoolartsbezoek maar hij zal er van mij waarschijnlijk niet heen moeten.

Dat de kinderen ook in de klas (anonieme) vragenlijsten moeten invullen wist ik niet. Ik zal vanavond maar eens vragen wat mijn kinderen hebben moeten invullen???

WickedCurlew89

WickedCurlew89

20-02-2022 om 23:59

Ik heb ondertussen gesproken met de GGD hierover.

Mevrouw aan de telefoon was duidelijk: niets is verplicht (wat ik natuurlijk al wist) en we horen een brief van school te krijgen waarin toestemming wordt gevraagd.

Ik vraag mij dus af of die brief wel gaat komen aangezien school op hun site zet dat het bezoek verplicht is. Wekt wat dat betreft niet veel vertrouwen. Over een week maar even vragen bij school of ik ook daadwerkelijk een brief ga krijgen tegen die tijd.

Ik ben er ongeveer 10 jaar geleden geweest, in de tweede klas.
Volgens mij was het meten, wegen en een gesprek met de GGD over thema's zoals of je veel ruzie hebt, drugs gebruikt en of je vindt dat je gezond eet. Je wordt er een half uur of zo voor uit de les gehaald.

Een klasgenootje moest terugkomen om haar gewicht in de gaten te houden. Dit vertelde ze op school waar anderen verbaasd op reageerden.
Daarom denk ik niet dat anderen er wat over terughoorden terwijl mijn klasgenoten niet bepaald een goed voorbeeld waren in de drie net genoemde thema's.
Ik weet nog wel dat bij alle vragen die betrekking hadden op school ik, zowel op de lijsten als tijdens het gesprek, me heel negatief heb uitgelaten, maar daar doet de GGD niets mee. En dan had ik deze vorm van uitingen ook nog eens "voorbereid" omdat ik hoopte dat de GGD me kwam bevrijden van betreffende school...

Kortom, het stelt niet zoveel voor en op dat van dat te lichte klasgenootje na lijkt de GGD niet te reageren op signalen dat het misschien niet goed gaat met bepaalde leerlingen. Dat dat schoolartsbezoek niet verplicht is wist ik nog niet eens.

Hetvrijewoord schreef op 20-02-2022 om 23:59:

Ik heb ondertussen gesproken met de GGD hierover.

Mevrouw aan de telefoon was duidelijk: niets is verplicht (wat ik natuurlijk al wist) en we horen een brief van school te krijgen waarin toestemming wordt gevraagd.

Ik vraag mij dus af of die brief wel gaat komen aangezien school op hun site zet dat het bezoek verplicht is. Wekt wat dat betreft niet veel vertrouwen. Over een week maar even vragen bij school of ik ook daadwerkelijk een brief ga krijgen tegen die tijd.

als school op de site zet dat het verplicht is zou ik daar meteen over aan de bel trekken bij de directeur en de mz

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.