Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
MamavanSenH

MamavanSenH

29-06-2016 om 10:27

Onenigheid over school en psz


mirreke

mirreke

07-07-2016 om 12:44

Maar MamavanSenH

Nu zijn jullie kinderen nog heel klein. Deze manier (zand erover, liggen laten totdat het weer (en misschien erger) aan de orde is) lijkt mij uiteindelijk niet afdoende. Althans niet als de problemen eigenlijk blijven sluimeren. Als dit inhoudt dat de situatie is afgedaan en verholpen, hoef je natuurlijk niet te blijven herkauwen.

Hoe ouder je kinderen worden, hoe groter vaak de problemen, voor zover die komen. En verschil van inzicht in de opvoeding is vaak waardoor ouders onderling echte problemen krijgen.

Het lijkt er ook op dat jullie problemen vooral veroorzaakt worden door een cultuurverschil, verschil van gebruiken in de opvoeding. Waarmee ik alleen maar wil zeggen: jullie leggen je problemen misschien wel uit het zicht, maar speel geen struisvogel. Houd je koppie erbij... Vooral ook omdat jullie situatie, zoals gezegd, er niet één is van dertien in een dozijn...

Onbekend maakt onbemind

Misschien is het mogelijk dat je vrouw een aantal keren mag assisteren, als een soort van intrgrqtietraject, met als doel de drempel naar het Nederlands onderwijssysteem te verlagen en te accepteren.

Ik weet niet of ze goed Nederlands spreekt, maar een activiteit in school, vb luizencontrole of begeleiding schoolreisje zodat ze ook andere ouders spreekt, kan invloed hebben op haar reserves tov school.
Ze moet het, denk ik, zelf zien.

MamavanSenH

MamavanSenH

08-07-2016 om 22:15

Mirreke

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Maar wat dat betreft praat ik dus steeds tegen een betonnen muur hier. Ze wil het er niet over hebben.

Flanagan, dat is best een goed idee! We zouden eens kunnen kijken wat er te doen is voor haar hier binnen de psz misschien. Ze spreekt vrij goed Nederlands inmiddels.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.